Jordmor usikker etter rutineultralyd, fått ny time hos lege.

Maiskolbe

Andre møte med forumet
  1. Jeg var på OUL i går og har gledet meg lenge, har vært på to tidlige ultralyder og da sa de at alt så bra ut. Jordmor i går stusset på en hevelse i hodet og fikk ikke sett hjertet skikkelig fordi han lå litt vanskelig til. Hun ville at legen skulle ta en ny undersøkelse og sjekke hode/nakkefold. Jeg er livredd og dette har vært det tøffeste døgnet og tankene slutter ikke.
    Er det flere som har blitt henvist til lege og alt har gått fint?
    Hilsen en bekymret førstegangsmamma

Har ikke vært borti dette. Krysser fingrene for at alt er bra og at det er leiet til babyen som gjorde at ting ser litt annerledes ut! :Heartred

Huff, det hørtes ikke så greit ut. Vet du noe om når dere får komme til lege? Håper jordmor tok feil, og at lege vil kunne gi gode nyheter. Jeg har ingen erfaring selv, ville bare sende deg en klem.

Forstår godt du er bekymret! Håper hun tok feil pga dårlig vinkel. Du får prøve så godt du kan å slappe av til du får komme til legen, selv om det ikke er en enkel oppgave. Hvor lenge må du vente på neste ul?

1. Jeg var på OUL i går og har gledet meg lenge, har vært på to tidlige ultralyder og da sa de at alt så bra ut. Jordmor i går stusset på en hevelse i hodet og fikk ikke sett hjertet skikkelig fordi han lå litt vanskelig til. Hun ville at legen skulle ta en ny undersøkelse og sjekke hode/nakkefold. Jeg er livredd og dette har vært det tøffeste døgnet og tankene slutter ikke.
    Er det flere som har blitt henvist til lege og alt har gått fint?
    Hilsen en bekymret førstegangsmamma

Sender min medfølelse til deg, har vært gjennom lignende med funn på Oul og henvisning til lege, ventetiden er helt grusom..
Håper du får time snart, hvis ikke ville jeg ha ringt jordmor for å purre slik at ventetiden blir kortest mulig.
Det var ei i termingruppa mi siste jeg var gravid som fikk beskjed om avvik på Oul, og det viste seg å være ufarlig.
Klem ❤️

Takk for gode tanker ♡ jeg får heldigvis ny time i morgen ☺ så veldig glad for at jeg ikke må vente til over nyttår. Jeg håper på gode nyheter i morgen og at legen får sett litt mer enn jordmor

Jeg har også blitt henvist videre pga lignende, finnes ikke noe verre enn å gå og vente slik... Håper legen kan gi deg klare, og helst positive, svar i morgen :Heartred

Masse lykke til ❤️

Jeg har også blitt henvist videre pga lignende, finnes ikke noe verre enn å gå og vente slik... Håper legen kan gi deg klare, og helst positive, svar i morgen :Heartred

Nei helt forferdelig må være forberedt men har også prøvd å tenke litt positivt. Tusen takk ☺

Lykke til i dag! Fingrene krysset.

Lykke til! :Heartred

Lykke til :Heartred

Back
Topp