jordmor time?

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Korleis får ein jordmor time? legen min sa at jordmora ville kontakte meg etter ul..
Men når eg var på ul, så vart jordmora litt forfæra ovar at eg ikkje har fått vite resultatet på blodprøvane mine o.l. fordi eg er rh -.. då er det ekstra viktig å få tettare oppfølging. Ho ambefalte meg å stikke innom jordmora eller ringe for å få meg time, sidan eg kjem til å ha oppfølging i ein anna kommune enn der eg skal føde og tok ul.....
Dessuten så måtte eg innom før veke eit eller anna for å ta nye blodprøvar pga blodtypen min, bla.bla.bla..
Eg veit ikkje? skal eg ringe, eller skal eg vente å sjå om jm tar kontakt litt til?

Jeg fikk time til jordmor ved å henvende meg til min lokale helsestasjon. De hadde ikke time før 4. november (jeg burde ringt tidligere enn jeg faktisk gjorde), men jeg skulle få dobbeltime. Det gjør meg ingenting at det er litt ventetid, egentlig, fordi jeg går til oppfølging hos fastlegen. Mitt råd er at du tar kontakt selv, altså. Det sparer deg for mye tid og grubleri og grublera. Godt med alt som er gjort. [:)]

Første gangen mener jeg at jeg ble kontaktet av jordmor. Denne gangen bestilte jeg time hos samme jordmor som sist. Hun synes det var kjekt at det kom noen hun kjente også som hun sa [:D]

Jeg måtte ringe selv.. Fikk resultatene på blodprøvene hjem, så jeg vet svaret. Men jeg får ikke vite det hos jordmor før i uke 24 for da skal jeg tilbake.. Var vel i uke 10 sist eller noe.. Har bare vært hos jordmor

Har ikke hatt noe kontakt med jordmor enda i dette svangerskapet, men i forrige svangerskap så gjorde jeg som de andre her. Ringte å bestilte selv [:)]

Så ta en tlf på tisdagen å hør du hvertfall [:)]

Du må selv kontakte jordmor. Det er ingen forbindelse mellom lege og jordmor pga. taushetsplikt, så du må selv ringe å si i fra at du er graid og ønsker time. Lykke til[:)][:)][:)][:)]

Back
Topp