Jordmor på besøk :)

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Da fikk jeg telefon fra jordmor ang hjemmebesøk i dag. Jeg kjenner jeg stresser veldig med disse hjemmebesøkene ;) det er i dag 1 uke siden fødsel, vært mye besøk og egentlig lite rid til husarbeid denne uken...egentlig tenker jeg på dette pga jeg er så redd de skal se på om det er rent og ryddig her.... Det er jo det, til en viss grad ;) jeg har jo to aktive jenter fra før av, så det blir jo fort litt rot og "klin".. Men, da er det ett påskudd så jeg får ryddet litt og vasket her da. Flere som føler det litt sånn?

Jeg har vært veldig heldige med de andre to barna mine, jeg har ikke hatt besøk. Kjenner det er jeg glad for, hadde da følt veldig på at huset skulle vært perfekt. Denne gangen slipper jeg ikke unna, har skuret huset fra topp til tå før fødsel, men er jo som du sier med to små barn så blir det for gris:o

Er de ikke mer opptatt av om du har tatt godt vare på babyen din og deg selv enn om du har brukt tiden på husarbeid? ;-) :-)

Er de ikke mer opptatt av om du har tatt godt vare på babyen din og deg selv enn om du har brukt tiden på husarbeid? ;-) :-)
Det håper jeg da inderlig, men det ser jo ikke bra ut om ungen må vokse opp i ett rotete og grisete miljø... Nå er det ikke så ille her altså, bare så det er sagt, men jeg liker å ha dt strøkent ;)

Kommer ikke til å ha det strøkent. Kommer til å rydde det værste og moppe over gulvene. Tror de vet at det ikke er reelt med nyshinet hus.

Tror ikke de forventer at huset er shina, men vet jeg kommer til å gjøre e ekstra innsats dagen hun kommer selv så :p
Men det viktigste er tross alt hvordan baby har det!

Jeg driter langt i å ha det ryddig. :P Det er som det er. ;) Dessuten har både jordmor og helsesøster sagt at det må nesten få lov til å flyte litt i starten da jeg bør fokusere på baby, meg selv og storesøster.

Her var huset langt i fra strøkent da helsesøster kom på hjemmebesøk! Rydda litt bare før hun kom!

Helsesøster hadde ikke tid til hjemmebesøk så vi var på helsestasjonen ;) De bryr seg ikke om det er rotete!! :) vi hadde hjemmebesøk med førstemann og det var sykt rotete.. Men skjønner at man vil ha det ryddig når det kommer besøk :)

Vet du, de setter mer pris på et rotete hus enn et ryddig ett. Viser at familien et prioritet, ikke et rent og ryddig hus!:)

Btw her er det ALDRI ryddig og rent. Er selvsagt ikke uhygenisk/helsefarlig, men er helt ok. Heller fornøyde unger enn et spotless hus!

For dere som ikke har hatt besøk før, så er det nye "regler" som har kommet nå. Forstått det sånn at det skal være en "forlenging" av barsel fordi oppholdet der nå er ganske kort og mange feks ikke har kommet ordentlig igang med amming og slikt.
De bryr seg ikke om at det er normalt rotet så lenge det ikke er uhygienisk eller farlig for barn å bo der. Tror rot er mer normal enn strøkent når man akuratt har født, og særlig hvis man har noen aktive små fra før!
Håper besøket gikk bra og at du opplevde det som nyttig og ikke alt for skremmende! Jeg syntes hvertfall dette er et bra tiltak som jeg håper de vil fortsette med!

For dere som ikke har hatt besøk før, så er det nye "regler" som har kommet nå. Forstått det sånn at det skal være en "forlenging" av barsel fordi oppholdet der nå er ganske kort og mange feks ikke har kommet ordentlig igang med amming og slikt.
De bryr seg ikke om at det er normalt rotet så lenge det ikke er uhygienisk eller farlig for barn å bo der. Tror rot er mer normal enn strøkent når man akuratt har født, og særlig hvis man har noen aktive små fra før!
Håper besøket gikk bra og at du opplevde det som nyttig og ikke alt for skremmende! Jeg syntes hvertfall dette er et bra tiltak som jeg håper de vil fortsette med!
Det gikk helt fint, var ikke så mye å rydde ;)
Men dette er vel ikke noe nytt de har begynt med nå de siste årene? Med 1 mann som nå er 7 år så kom helsesøster på besøk, med nr 2 som er 4 år så fikk jeg valg om å komme på helsestasjonen eller få hjemmebesøk. Svigermor fortalte også at hun fikk helsesøster på besøk etter 1 fødsel, og det er 37 år siden;)

Back
Topp