Jordmor og sjekking av modning

• Trådstarter Trådstarter is
  • Opprettet Opprettet

is

Blir kjent med forumet
Har lest litt rundt på diverse forum at JM sjekker om du er moden osv når termin nermer seg. Er dette noe alle jordmødre gjør eller noe man eventuelt må spør etter? *uvitende førstegangs*

Fra uke 34 gjorde De det på meg med begge mine. Det er 6 og 8 år siden. Jeg er nå snart uke 33 og ikke opplevd det enda. DU må ikke altså. Det er mer et tilbud

Det er da en gynekologisk undersøkelse?

ja det må jo være en form for gynekologisk undersøkelse? min JM er så vims og jeg kan ikke se for meg at hun skal sjekke noe slikt på meg :P

JM gjorde det på meg, 3 dager over termindagen. Hun hadde ikke gjort det hvis jeg ikke hadde spurt, sa hun, men gjorde det iblant hvis hun ble bedt om det og det var nærme termin. Det er ikke alltid de tilbyr seg! Var vemmelig, men hun fikk sprekt den ene hinnen og det kom blod, og jeg var sjeleglad for alt som fikk fødsel nærmere.

Noen gjør det som rutine og andre ikke, sist ble jeg sjekket når jm henviste meg til overtidskontroll på sykehuset for å se om det var noe på gang. Og samme sjekk gjorde de på sykehuset på overtidskontrollen, og så sjekker de jo når du kommer inn med rier for å se om du har åpning og hvor mye. Før jeg var gravid for første gang hadde jeg alltid trodd at når de sjekka åpning så var det selve skjedeåpningen som utvidet seg 10cm og ikke inni ved livmorhalsen, haha :p

Noen gjør det som rutine og andre ikke, sist ble jeg sjekket når jm henviste meg til overtidskontroll på sykehuset for å se om det var noe på gang. Og samme sjekk gjorde de på sykehuset på overtidskontrollen, og så sjekker de jo når du kommer inn med rier for å se om du har åpning og hvor mye. Før jeg var gravid for første gang hadde jeg alltid trodd at når de sjekka åpning så var det selve skjedeåpningen som utvidet seg 10cm og ikke inni ved livmorhalsen, haha :p
Det trodde jeg også før, men så tenkte jeg at da kunne vi jo like godt sjekke det selv for det er da ikke så vanskelig å ta fram ett speil :P så enkelt er det jo ikke :P

Det trodde jeg også før, men så tenkte jeg at da kunne vi jo like godt sjekke det selv for det er da ikke så vanskelig å ta fram ett speil :p så enkelt er det jo ikke :p
Samma her :-) Men gvordan i alle dager skal vi kunne vite alt:-P 90% er HELT nytt for meg :-P Har aldri brydd meg om å satt meg inn i alt rundt en graviditet... søstra mi som er 10år yngre har mer "greie" på ting enn hva jeg har, men d har vel med interesse å gjøre :-P

Det trodde jeg også før, men så tenkte jeg at da kunne vi jo like godt sjekke det selv for det er da ikke så vanskelig å ta fram ett speil :P så enkelt er det jo ikke :P
Haha, det er rart hva man syns er logisk før man plutselig skjønner at man har lurt seg selv, hadde vært lettere å pushe ut en unge uten rifter om man utvidet seg 10cm på forhånd ;)

Samma her :-) Men gvordan i alle dager skal vi kunne vite alt:-P 90% er HELT nytt for meg :-P Har aldri brydd meg om å satt meg inn i alt rundt en graviditet... søstra mi som er 10år yngre har mer "greie" på ting enn hva jeg har, men d har vel med interesse å gjøre :-P
Har visst en del pga en venninne fikk i fjor, men er mye jeg lærer nå også ja :) går på interesse. Har aldri pleid å se sånne ting på tv eller lese om det. Syns det har vært kjedelig :P

Har aldri blitt sjekket for modning før jeg kom inn og var i fødsel så sikkert ulikt hvordan dette praktiseres. :)

Back
Topp