Jordmor og fastlege

FrkH

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Hvordan har dere tenkt til å gjøre det med besøk hos fastlege og jordmor?

Tenkte å ta annenhver gang hos hver av de..
Bør vel kanskje kontakte en jordmor i nærheten snart, sånn at jeg kan få en time etter jeg har vært på første kontrollen hos fastlegen.
Jordmødrene er vel litt mer opptatte enn fastlegene har jeg hørt..
Hva mener/tenker dere?

Har ikke peiling enda! Hehe! :p Men får vel begynne å tenke på det også snart ;) kanskje jeg tar en tur til fastlegen min (som jeg aldri har møtt) og sjekker hvordan hun er først :p

Jeg kommer til å bruke fastlege frem til ca uke 20. Er greit å bruke fastlege med tanke på medisiner, sykemeld ol. Etter dette vil jeg nok bruke jordmor mer med tanke på fødsel.

Jeg vil nok gå annenhver gang ja ;) det har jeg gjort med de to andre, så det faller meg naturlig å gjøre det igjen :)

Bruker nok lege frem til OUL så tar jeg nok annenhver med lege og jordmor :) men venter endel uker til legetime enda

Forrige gang tok jeg først bare lege og jordmor mot slutten så mulig jeg gjør det samme nå :)

Har lyst til å gå litt til begge deler, men har ikke noen konkret plan enda. Men jeg bør vel ringe helsestasjonen og sjekke opp dette med jordmor snart, hørt de er ganske opptatte her i byen. Men jeg har heldigvis en kjempekoselig fastlege som støtt og stadig har vært i pappaperm (3. gangen på 4 år nå:) ) så det blir ikke krise om jeg bare går til han:) han bør jo ha kontroll på graviditet og fødsler etter 3 tette:p

Sist var jeg hos lege først og deretter resten hos jordmor. Kommer nok til å gjøre det slik nå også. Gleder meg så til kontroll hos jordmor. Hun jeg skal ha er moren til en venninne, i tillegg til at vi jobber sammen en annen plass. Blir nok trivelig :)

Her blir det nok lege først og så bare jordmor etterhvert viss det føles greit selvsagt :)

Jeg kommer til å kun gå til jordmor. Legen min har ikke så mye greie på svangerskap, det har han selv innrømmet til meg så da føler ikke jeg meg så trygg hos han.

Jeg skal bare til legen for de testene å sånn jeg må ha til å begynne med :) jordmor etter det :) legen min har ikke peil på graviditet å bryr seg fint lite, jordmora her skravler og informerte, noe som gjør at det er kjempe koselig å gå ditt :)

Vet helt ærlig ikke hvordan det er her, men tror du vanligste her er at man kun går til jordmor.

Der jeg bodde sist hadde et skjema for hvilken kontroll man skulle ha hos lege og hvilken hos jordmor, var ganske greit egentlig

Er mannen deres forresten med på legekontroller? eller til jordmor? Bare første gang? bare oul? :)

Er mannen deres forresten med på legekontroller? eller til jordmor? Bare første gang? bare oul? :)
Mannen min var med på alle kontrollene forrige gang. Han blir nok med på ganske mange denne gangen også..Han vil være med på mest mulig :)

Mannen min var med på alle kontrollene forrige gang. Han blir nok med på ganske mange denne gangen også..Han vil være med på mest mulig :)

Så fint! :) Er jo sikkert en ting som er hyggelig å gjøre sammen :)

Gubben min ser ikke poenget med det :) vil egentlig ikke være med på ul heller, han er veldig redd for at det skal være noe tror jeg så vil heller vente til han kan holde det :) blir lange måneder for han :p var sånn med den første også :)

Gubben min ser ikke poenget med det :) vil egentlig ikke være med på ul heller, han er veldig redd for at det skal være noe tror jeg så vil heller vente til han kan holde det :) blir lange måneder for han :p var sånn med den første også :)
Oi ja da må ventetiden bli lang for han. Er han ikke med på oul heller?

Han var med på to ul sist og vil tro han vil være med på ul denne gangen også, resten av gangene før på slutten er vel ikke så spennende for han vil jeg tro ;)

Back
Topp