Jordmor, når?!

Her i Bergen fikk jeg beskjed om at vi ikke skal inn før i uke 24..

I forrige svangerskap fikk jeg ikke komme til jordmor før i uke 24, nå skal vi i uke 15.

var på legekontoret å fikk tatt blp, men ikke inne hos legen. j.m får svarene... i tillegg ser fastlege på dem, og gir beskjed om d er noe unormalt...

her har vi helt ny jm, så jeg gikk innom når vi var på helsestajonen sist, og da fikk jeg time allerede på onsdag 6. 2 :) er da 11+5 :)

Sist hadde jeg jordmor i uke 16. Nå skal jeg til lege i uke 16 og, er få jordmødre her og er livredd for å få samme som sist, for følte ikke at hun tok magefølelsen min seriøst og trodde sikkert jeg var et vanlig tilfelle av fødeangst. Tok heldigvis intuisjonen min på alvor og dro til legen etter den jordmortimen, ble sendt til sykehuset og ble fulgt opp der resten av svangerskapet.

Er så sjenert av meg og da vettu, så kvier meg litt for å ringe å bestille time og be om å ikke få henne, men synes jo det var fint å gå til jordmor før komplikasjonene satte i gang, så får vel bare manne meg opp.. Tenker jeg bestiller time til rundt uke 20 i såfall:-)

Jeg hadde første time hos jordmor i uke 11 :)

Har ikke bestilt time enda, men var hos fastlegen i uke 12 og han ville ha meg tilbake der i uke 16, så jeg går nok ikke til jordmor før etter ord. Ul i uke 19. Sist var jeg første gang hos jordmor i uke 14, men følte det var veldig tidlig. Tror det varierer litt når man begynner å gå til jordmor ifht om man er førstegangs eller flergangsfødende også.

Eg kjem til å gå i veke 15, sist hadde eg pre-eclampsia, eller høgt blodtrykk og masse ødem. Men eg håpa at eg slipper denne gangen og treng derfor ikkje å gå så ofte som i siste svangerskap :)

Her i Bergen var det visst så stor pågang at jeg ikke får komme til jordmor før jeg er 23 + 2 uker på vei. Godt oppfulgt av fastlegen da, så skal ikke klage ;)

Her i bergen er første kontroll hos jm i uke 24 men jeg har fått nr jeg er i uke 15 denne gang for vil ha tettere oppfølging :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Jeg var hos jm første gangen da jeg var 8uker. Ønsker bare å gå til jm å ikke lege, siden vi har den beste jordmora :D. Var bare innom for å bli henvist på tidlig ul. Fikk ny time til jeg er 14 uker. Tror det er vanslig å ha første time da ;)

Jeg skal på onsdag, da er jeg 13+3 og når jeg ringte og bestilte timen så fikk jeg til svar at det var bra tidspunkt og komme til kontroll på.

Back
Topp