Jordmor, når?!

FlowerGirl

Betatt av forumet
Jeg tenkte å bestille meg time til jordmor rundt uke 15... Er det for sent, for tidlig?:)
Husker ikke jeg :) når er det normalt å være første gang hos jordmor ?:)

kommer jo ann på om man har vært til lege og sånt først... tror d er vanlig med første kontroll rundt uke 10- 12 enten hos lege eller jm. Jeg var hos j.m i uke 11. har ikke og skal ikke til lege kontroll..... ( med mindre det er noe ekstra da...)

Her er det rundt uke 16 husker jeg fra sist :)

kommer jo ann på om man har vært til lege og sånt først... tror d er vanlig med første kontroll rundt uke 10- 12 enten hos lege eller jm. Jeg var hos j.m i uke 11. har ikke og skal ikke til lege kontroll..... ( med mindre det er noe ekstra da...)

Trodde det var noen av kontrollene som skulle tas hos lege jeg, bl.a. 1. kontrollen, pga prøvetakning, men det kommer kanskje ann på helsestasjonen og mulighet for prøvetaking.

Jeg var hos lege i uke 9:) og skal tilbake på torsdag til legen. Vi har ny turnuslege i kommunen og dette er hennes første svangerskapskntroll hun tar, så hun spurte meg om jeg kunne tenke meg å komme til henne litt oftere så hun fikk satt seg inn i dette mer :) det var jo selvfølgelig heilt i orden for meg.. :)

Jeg var hos fastlegen i går, og fikk en oversikt over når det var vanlig med de ulike kontrollene. Da var første jordmortime fra uke 14 til 16

Jeg var hos legen i uke 7, og skal på UL uke 19, jordmor har satt av dobbeltime til meg uke 20, som blir den første JM timen :)

Jeg var hos legen i uke 7, og skal på UL uke 19, jordmor har satt av dobbeltime til meg uke 20, som blir den første JM timen :)

Det var mye senere enn det jeg fikk beskjed om. Tydelig at praksisen er ulik flere steder i landet. Jeg har ikke fått bestilt time ennå, men tenkte jeg skulle ringe de nærmeste dagene. Jeg nærmer meg 11 uker.

Legen sa jeg ikke trengte gå til kontroll igjen før i uke 22. Skal på ul i uke 18, synes det er helt ok. Mulig jeg går til jm i uke 15 eller noe!

Back
Topp