Jordmor / lege

Jeg skal ha samtale og kontroll med jordmor nå på tirsdag. Mest for psyken min, da jeg synes dette med graviditet skremmer meg litt mtp tidligere fødselshistorie. Har med meg i bagasjen en ekstrem prematur fødsel som fra første tegn som var mensmurring (som var rier) til hun var ute med hastesnitt etter 3,5 time. De vet heller ikke grunnen til at fødselen startet så tidlig:confused:

jeg ble fortalt at jeg må ha ekstra oppfølging under neste svangerskap, og det håper jeg jeg får nå. Vurdere om det er mulig med svangerskapspenger, mtp stor fare for ny prematur fødsel.

Blir godt å få prate med en jordmor!
 
Jordmor , da jeg ikke har fastlege her . Er type 80 + på venteliste hos den legen som har minst venteliste :/.
Men synes det er greit å gå til jordmor uansett :)
 
Jeg har svangerskapskontroll time hos legen 23 November og jordmortime den 4 Desember. Er dessverre risiko svangerskap så må ha tett oppfølging men hadde ikke bestilt noe så tidlig siden dette er nr 2 og jeg vet hva jeg går til :)
 
Ringte jordmortjenesten for å høre når det var vanlig å bestille første time her, og da sa hun «du skal jo innom fastlegen først», og sa at jeg skulle ta blodprøver der mellom uke 8 og 12. Husker ingenting av dette fra sist, men det var helt sikkert sånn da også :)
Venter bare til etter TUL jeg da, er ikke vits å gjøre noe mer med mindre jeg blir dårlig før det.
 
Du må oppdatere oss når du har vært
Jordmortimen gikk veldig bra. Koselig jordmor. Fikk fylt ut alt som skulle, urinprøven var tipp topp og allerede fått timene til ordinær utralyd❤️ neste time hos jordmor er i mars da haha sykt lenge til. Termin ble også endret litt på, men jeg er ganske sikker på det ikke stemmer så blir spennende se på privat ul på fredag hvor langt jeg er estimert
 
Jordmortimen gikk veldig bra. Koselig jordmor. Fikk fylt ut alt som skulle, urinprøven var tipp topp og allerede fått timene til ordinær utralyd❤️ neste time hos jordmor er i mars da haha sykt lenge til. Termin ble også endret litt på, men jeg er ganske sikker på det ikke stemmer så blir spennende se på privat ul på fredag hvor langt jeg er estimert
Åå så bra :love017 oii i mars? Jeg skal tilbake 8. januar! Min termin ble også endret men de går kun ut fra 28 dagerssyklus og mens så det stemmer jo ikke helt for meg :hilarious:
 
Åå så bra :love017 oii i mars? Jeg skal tilbake 8. januar! Min termin ble også endret men de går kun ut fra 28 dagerssyklus og mens så det stemmer jo ikke helt for meg :hilarious:
Oi ja så rart at du skal tilbake så mye tidligere enn meg :laughing002 Men hun sa jeg kunne ha en time før om jeg trengte. Jordmor mener jeg er 8 uker nå, men det vet jeg at ikke stemmer. Men fordelen er at jeg fikk tidlig ultralyd før jul:laughing002:Heartred
 
Jeg har samme "problemet", men jeg er litt forvirret. Kan man dra kun til jordmor eller må man til fastlegen også?
Jeg nevnte til jordmor at jeg helst kun ville gå til hun, men ble anbefalt å gå til lege for å ta fe første blodprøvene og få «forbindelse» i tilfelle jeg trenger sykemelding
 
Jeg har samme "problemet", men jeg er litt forvirret. Kan man dra kun til jordmor eller må man til fastlegen også?
Man velger, forrige svangerskap var jeg kun hos lege for blodprøver og sykmelding.

Denne ganger starter jeg hos lege og går så over til jm. Selv om jeg allerede har hatt samtale med jm over mail :happy:
 
Jeg hadde ikke noe valg. Den eneste ledig time hos jordmor den 21.12. Har bestilt denne pluss legetimen i tillegg som blir da 23.11. . Håper å få hjelp snart som risikopasient .
 
Oi ja så rart at du skal tilbake så mye tidligere enn meg :laughing002 Men hun sa jeg kunne ha en time før om jeg trengte. Jordmor mener jeg er 8 uker nå, men det vet jeg at ikke stemmer. Men fordelen er at jeg fikk tidlig ultralyd før jul:laughing002:Heartred
Min termin ble satt til 4. juli :laughing002 men fikk ikke UL før 27. desember… så har bestilt privat 20. da :love017
 
Da har jeg vært på kontroll/ samtale med jordmor. Termin ble endret fra 15 til 17 Juli.
Ble målt litt proteiner i urin, men trengte ikke å ha noe betydning men den blir sendt inn til mikrobiologisk undersøkelse. Håper alt er ok :Heartred

Fikk ordinær TUL 4 januar, da er jeg 12+4. hadde håpet jeg fikk se at alt var ok før vi forteller det til familien, for tenkte å fortelle det i jula:confused: vet de har ultralyd på legekontoret her jeg bor, så kanskje jeg kan spørre fint om vi får se om det er ett bankende hjerte der før vi evt forteller det:smiley-ashamed004 husker min forrige lege brukte ultralyd hver gang jeg var inne!
 
Back
Topp