Jordmor / lege

SolSil

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Hei !
Jeg er nå ganske ivrig selvom det er i underkant av 5 måneder siden fødsel :playful: men når tar man kontakt med lege eller j.m for time ? Og når er det normalt å komme inn på time? Er i dag 5+1.

Jeg bestilte time til 4+3 hos lege, og tok blodprøve for å sjekke at alle nivåer var OK. Synes det var veldig betryggende. Ble satt opp igjen til svangerskapskontroll i uke 8.

Tok kontakt med helsestasjonen noen dager etter å ha vært hos legen, men fikk ikke jordmortime før uke 12 :Heartred Tar privat UL 10/11. (6+4)

Jeg har heller ikke fastlege her jeg bor så tok kontakt med jordmortjenesten! Har første time i morgen 5+2 :love017 Er jo litt tidlig men som førstegangs gravid føler jeg det kan være betryggende med en samtale så jeg får spurt om alt jeg lurer på :Heartpink

Jeg skal ha første jordmortime denne uken når jeg er 5+5. Jeg bare ringte direkte til jordmortjenesten i kommunen da jeg ikke har fastlege der jeg bor :Heartred
Flere likheter på oss :laughing002 samme fødested, like langt på vei og har ikke fastlege her :hilarious: og ikke kvalme enda :laughing002

Jeg er 5+2 i dag, så tenkte å ringe jordmortjenesten på tirsdag og få en time, for å bli skrevet inn i systemet og få henvisning til OTUL og OUL.

Flere enn meg som ikke stresser et sekund med å komme meg til jordmor eller lege? Tenker at mye kan skje de neste ukene, og at det ikke er så mye de gjør nå i starten likevel :) tenkte å booke meg en legetime i starten av desember, og jordmor sikkert langt på nyåret:) blir lite nytt når det er nr 2:)

Flere enn meg som ikke stresser et sekund med å komme meg til jordmor eller lege? Tenker at mye kan skje de neste ukene, og at det ikke er så mye de gjør nå i starten likevel :) tenkte å booke meg en legetime i starten av desember, og jordmor sikkert langt på nyåret:) blir lite nytt når det er nr 2:)
Stresser egentlig ikke. Men siden jeg er 12 uker 22 desember. Så har jeg litt lyst til å få OTUL før jul. Ellers så er jeg ganske rolig. Og ikke noe hast til verken lege eller jordmor. :laughing002 :woot:

Har samme tanker. Nr to her også

Forsåvidt det samme her, det blir tredjemann for meg. Men jeg er utålmodig i forhold til ultralyd. Fikk ikke ordinær tidlig ultralyd før i uke 14+1, så jeg bestilte en privat i uke 10+1, bare for å se at alt er bra før jul :happy::Heartred Men akkurat svangerskapskontroller stresser jeg ikke med :smiley-ashamed004

Her tar man både ultralyd og blodprøver hos jordmor i uke 8-9, bestemmer fødeplass og får henvisning til TUL, så hvor mye de gjør i starten varierer nok veldig :happy:

Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg vil gå til jordmor eller lege eller begge deler. De var så veldig underbemanna i jordmortjenesten her sist jeg var gravid. Og fastlegen min har vell ikke akkurat mye tid heller. Så får se hva jeg bestemmer meg for etterhvert. Blir jeg like kvalm som sist så blir det vell en time til legen for litt hjelp etterhvert :)

Jeg ringte jordmortjenesten i dag og er 5+4. Fikk time neste tirsdag er da 6+4.
Så får en bare krysse fingrene for at jeg får OTUL før jul:smiley-angelic001, ellers ønsker vi å bestille en time privat rett før. Sånn at vi kan fortelle familien en stor overraskelse på julaften :laughing002 :Heartred

Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg vil gå til jordmor eller lege eller begge deler. De var så veldig underbemanna i jordmortjenesten her sist jeg var gravid. Og fastlegen min har vell ikke akkurat mye tid heller. Så får se hva jeg bestemmer meg for etterhvert. Blir jeg like kvalm som sist så blir det vell en time til legen for litt hjelp etterhvert :)
Kjedelig at det er så underbemannet! Her er det litt motsatt, sist synes jeg i alle fall det var behagelig å gå mest til jordmor fordi det var kortere ventetid. Synes man alltid må sitte så lenge på venterommet hos legen, også er det så mye hosting og harking der, haha, sist svangerskap var midt i korona og før vaksine, så var redd for å bli smitta.

Jeg ringte jordmortjenesten i dag og er 5+4. Fikk time neste tirsdag er da 6+4.
Så får en bare krysse fingrene for at jeg får OTUL før jul:smiley-angelic001, ellers ønsker vi å bestille en time privat rett før. Sånn at vi kan fortelle familien en stor overraskelse på julaften :laughing002 :Heartred
Jeg fikk time til uka jeg også så jeg håper på OTUL før jul jeg å :D

Back
Topp