Jordmor/Lege

Appelsin12

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Januarlykke 2019
Marshmallows 2022
Når ringer dere for å bestille time til jordmor og lege? Er bare uke 4+6, kanskje fortsatt litt tidlig? Husker ikke når jeg gjorde dette sist :)
 
Om du ikke trenger ekstra oppfølging for noe bør første time være rundt uke 12.

Her blir nok første time ganske snart, da jeg har lavt stoffskifte og må følges opp med jevnlige prøver.
 
Jeg har over 35 i bmi og har derfor bestilt meg time om 3 uker. Bare for å sjekke om det er noen mangler og få litt veiledning på vekt i forhold til svangerskap.
 
Jeg tenker uke 12 for blodprøver. Var hos fastlege sist da jeg ønsker det kort og konkret. Første gang litt hos begge. Nå tenker jeg fastlege det jeg må, og vurderer jordmor det som er utenom.
 
Utrolig hvor fort man glemmer - men jeg mener jeg var hos legen i uke 10 forrige gang. Da tok hun blodprøver, men så viste det seg senere at det var for tidlig og at de skulle vært tatt i uke 12. Så denne gangen drøyer jeg til uke 11-12 tenker jeg.

Og tror jeg tar mesteparten hos jordmor denne gangen, de har liksom litt bedre tid enn legene (i alle fall opplevde jeg det slik forrige gang).
 
Tror det blir både lege og jordmor her​
 
Her blir det å ringe til jordmor neste uke og bestille time til sener, da jeg ikke har noe fastlege her.
 
Back
Topp