Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei! Jeg har bestilt time hos jordmor og Gyn for TUL. Bør man da gå til lege før jordmor? Hva gjør eventuelt legen som jordmor ikke gjør. Er 9 fulgåtte uker på vei.
Her gjør også jordmor alt, fyller ut skjema, tar blodprøver, analyserer urinprøver osv. Det eneste de ikke gjør er å skrive ut sykemelding, da må man til legen.
Vet at mange jordmødre ikke tar blodprøvene og at man ofte derfor må til legen i uke 12. Men ring å hør hvordan tilbudet er i kommunen din [emoji4]
Jeg har fått time hos jordmor 20. Desember. Ringte fastlegekontoret i dag for time og blei anbefalt jordmor da fastlegen stortsett bare sjekka blodtrykk og sånt og det skjedde mer hos jordmor i følge hun jeg snakka med. Kan virke som det er en del forskjell fra sted til sted.
Hos oss tar ikke jm blodprøver, men kan fikse det meste annet, inkl. sykemelding tror jeg. Fikk i hvert fall inntrykk av det sist svangerskap da hun ville sykemelde meg siste 2-3 ukene før permisjonen startet. (Jeg nektet, så fikk ikke testet det i praksis)