Jordmor/Lege

Tessa_26

Glad i forumet
Går alle her til jordmor?
Jeg lurer på hva forskjellen er å gå til jordmor og lege?
Er det nødvendig at jeg må gå til jordmor hvis jeg ikke
skal føde noramalt?
-eller har det ikke noe i si?

Hei du!
Kan være greit å gå til JM uansett om du skal føde normalt eller ta planlagt KS. Hun kan svare deg på alt du måtte lure på, og hun har jo også svar på mye du måtte lure på i tiden etter fødselen..

Forskjellen på JM og lege er at JM har mye bedre tid.. Men du har jo allerede ekstra oppfølging, så det kan jo hende det er nok for deg?

Jeg kommer bare til å gå til JM med mindre det er noe unormalt undervegs..

Antar at du ikke fikk dårlige nyheter hos legen ettersom du nå vurderer å gå til JM? [:)]

Nei, hjertet er stabilt og da lar de meg gå videre. Legen var overasket over at den ikke hadde utvidet seg mer, for pleier vist det i begynnelsen av svangerskapet og da hadde han trodd det. ¨Så nå tror jeg at dette kommer til å gå supert. Hvis den har utvidet seg neste gang jeg skal dit, den 16 april så blir det blodfortynnende. Men jeg har vært flink å ikke løfte mye og trene osv. Det må jeg fortsette med

Har ikke vært hos verken JM eller lege enda i dette svskapet. I forrige gikk jeg bare til lege, dvs. hadde en jordmortime helt på slutten av svskapet, men jeg hadde en knall fastlege, så jeg følte ikke behov for noe jordmor.
Nå er fastlegen min i Norge i permisjon, så om jeg går til legen blir det bare til vilkårlige vikar og turnus-leger, og det ser jeg igrunn ikke noe poeng med. Så.. denne gangen blir det jordmor på meg.

Back
Topp