Jordmor/Lege - når ?

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Hei,

Når og hvortid kontakter dere lege/jordmor ?

Husker ikke dette i det hele tatt :)

Hvor ofte er det kontroll ?
 
Tenker å få legetime i uke 10-12 (er først da de tar blodprøver gjerne). Jordmor bestiller jeg time til etter ordinær ultralyd.

Er kontroller rundt hver fjerde uke fra etter ordinær ultralyd, litt oftere på slutten. Trenger bare én kontroll før o.ul.
 
Tenkte å ringe lege i uke 7, så får de setta mg opp når de ønske eg ska komma :) så blir d å kontakte jordmor itte fusste time hos lege :)
 
Hvis du bor i Oslo og har preferanser om fødested kan det nok være lurt å ta kontakt med lege allerede nå :)
 
Hei,

Når og hvortid kontakter dere lege/jordmor ?

Husker ikke dette i det hele tatt :)

Hvor ofte er det kontroll ?
Jeg skal på 1 legetime 18 mai. Da er jeg i uke 13. Har allerede bestilt time til jordmor, jeg ville kapre hun jeg har gått til de 2 Første gangene. Men jordmor er ikke før uti august en gang:)
 
Ringte legen når jeg fant ut at jeg var gravid og han ville jeg skulle komme første gangen i uke 8, så i uke 12. Jordmor kan du vel kontakte når du ønsker, jeg gjorde det også tidlig og var hos henne i uke 12 istede for hos legen.. de kan gjøre de samme kontrollene.. synes også det var godt å ha vært hos jordmor, følte jeg fikk mer info der og at hun hadde mer å komme med, noe som er naturlig ettersom det er dette hun driver med;)
 
Tusen takk for svar !

Jeg ringer legen på tirsdag og hører.

Tror og håper egentlig at jeg skal ha litt tett oppfølging pga at jeg står på blodfortynnende sprøyter grunnet blodpropp for en tid tilbake. Hadde jo ikke gjort noe om det ble litt hyppige kontroller og ekstra ultralyder:)

Regner med at han vet hvilke jordmor jeg skal kontakte :)
 
Har bestilt time hos jordmor i uke 7. Hadde tenkt til å gå mer til jordmor enn lege , det gjorde jeg også sist. Tar også mye av prøvene hos jordmor :)
 
Jeg er veldig usikker på hvor jeg skal dra, om jeg skal dra til fastlege eller jordmor:S jeg tenker å ringe til gynekologen nå på tirsdag og få ul i ca uke 8, og så da bestemme meg for lege eller jordmor:)
 
Får tett oppfølging jeg, men det er pga jeg har diabetes så må til diabetessykepleier på sykehuset allerde i uke 6/7 .
 
Jeg var hos legen allerede før jeg visste jeg var gravid, fordi jeg var så dårlig etter egguttaket ;-) men sånn ellers sa sykehuset at jeg ikke behøvde kontakte fastlegen før etter ul i uke 8.
 
Finner dere en jordmor selv eller er det legen som henviser?
Har visst glemt alt dette fra forrige gang :wacky:
 
Back
Topp