jordmor/lege kontroller

Ulvemamma

Glad i forumet
Hvor mange ganger har dere vært til kontroller? hos både jordmor og/eller lege? Og har skjønt det er færre kontroller hvis ikke det er første svangerskap? Stemmer det etter deres erfaringer?

ORIGINAL: Ulvemamma

Hvor mange ganger har dere vært til kontroller? hos både jordmor og/eller lege? Og har skjønt det er færre kontroller hvis ikke det er første svangerskap? Stemmer det etter deres erfaringer?

stemmer IKKE her... ikke ennå hvertfall...

jeg var hos jm i går(11+2) og skal tilbake om 4 uker på ny time[;)]

i tillegg har jeg ultralyden om 8 uker...

så jeg blir faktisk fulgt bedre opp denne gangen i forhold til sist... og jeg har ikke hatt noe som tilsier at jeg skal følges ekstra med heller[;)]

jeg kommer til å kun hos jm...

Jeg har vært 4 ganger på legekontroll. Startet i uke 6 med en tidlig UL. Til jordmor har jeg ikke vært enda, men har betillt time til om ca. 14 dager. 3 uker etter det har legen allerede satt meg opp til ny time hos han. Ganske fornøyd med oppfølgingen så langt [:)]

Jeg vet dessverre ikke hva som er normalt. Hadde veldig mange kontroller på grunn av svangerskapsforgiftning sist gang, og får også derfor ekstra oppfølging denne gangen. Tipper at så lenge jeg har stabile verdier så vil jeg nok være på kontroll en gang i mnd!

Snedig..... Jeg var på først kontroll i forrige uke (12+2 ca.) og fikk beskjed om at jeg ikke fikk time hos jordmor før uke 26........?
Nå syns jeg det var litt dumt da, så måtte mase meg om å få komme før, så jeg fikk en time hos henne i uke 18......

ORIGINAL: Ulvemamma

Snedig..... Jeg var på først kontroll i forrige uke (12+2 ca.) og fikk beskjed om at jeg ikke fikk time hos jordmor før uke 26........?
Nå syns jeg det var litt dumt da, så måtte mase meg om å få komme før, så jeg fikk en time hos henne i uke 18......

Kommer sikker veldig mye ann på hvor stor pågang det er på plassen man bor. Hos oss er det bare en jordmor...og hun har ikke mye å gjøre. Hun ble fornærmet fordi jeg ikke ville avbestille legetimen min å komme til henne i stede for...så snurt ble hun at jeg et øyeblikk vurderte å ikke bruke henne i det hele tatt...men nå er timen bestillt så får vi se hvordan det går...

huff... sikkert bare jeg som er litt på tuppa...... [&:] syns med de to forrige at jeg var hos lege og jordmor hele tiden....

Jeg var hos lege på første kontroll i uke 7 også har jeg vært hos jordmor idag... syns det var kjempe kos å være hos jordmor og har ikke tenkt meg tilbake til legen.. hu tok seg goood tid og forklarte kjempe bra <3

skal oftere[;)]

Back
Topp