Jordmor kontroll, tårer og glede!

anngeley

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Jeg var livredd før kontrollen i dag, ente med å kjøre innom mamma og ta henne med meg, fikk det for meg i går kveld at det kom ikke til å være liv i magen i det heletatt, full panikk og reddsel, litt fordi vi nå skal informere barna i løpet av den neste uken, litt fordi jeg er redd for en ny MA og litt fordi jeg bare er sliten.

Kom på kontoret til jordmoren litt forsinket, og stresset, hun har student der og jeg kjenner jeg blir stresset og frustrert da dette er en student jeg faktisk har gått på skolen med tidligere, og vi har ikke hatt det beste forholdet oppigjennom kan man vel si. Merket jeg stresset meg igjennom timen, og tror jordmoren merket det også. Ingenting i mot hun studenten altså, men var bare litt alt rundt tror jeg.

Avtalte sukker belastning neste uke, og da lovde hun at jeg kunne få komme inn da for hun ville høre hvordan det gikk med meg, og at jeg kunne få lov til å høre hjertelyden en gang til! :)

Samtidig fikk jeg grei beskjed om å stresse ned, og begynne å ta vare på meg selv, og at skolen ikke har noe med om jeg vil ut i permisjon eller ikke, og at det var helt opp til meg selv hvordan vi ønsket og løse det. Hun mente skolen var vanskelig og at jeg skulle snakke med NAV for å høre med dem i forhold til det at samboeren skal ta min permisjon muligens.

Men skal ta meg en videre prat med henne neste uke, og ringe NAV for å få ett møte der.

Nå puster jeg ut, fått høre verdens fineste lyd, ett lite hjerte som slo <3 Ente med at tårene trillet fordi jeg var så lettet. Og beskjed om at mest sannsynlig går dette veldig bra! <3 Nå skal jeg fokusere eksamen, arbeidskrav og bonusbarna mine de neste ukene <3
Og ikke stresse mer!

<3

Så bra at alt gikk bra. :-) godt å få tegn på at alt er bra med den lille. <3

Tror du burde slappe litt mer av, du er trossalt ganske heldig som har fått sett at det er liv gjentatte ganger. Vi er mange som er bekymret her inne, og jeg kan snakke for min del når jeg sier at jeg ikke har fått sett at det er liv der inne en eneste gang. Lettere sagt enn gjort og slappe av, men det er ikke bra for babyen og stresse så mye ;)

Tror du burde slappe litt mer av, du er trossalt ganske heldig som har fått sett at det er liv gjentatte ganger. Vi er mange som er bekymret her inne, og jeg kan snakke for min del når jeg sier at jeg ikke har fått sett at det er liv der inne en eneste gang. Lettere sagt enn gjort og slappe av, men det er ikke bra for babyen og stresse så mye ;)

Sist såg jeg liv 3 ganger... før d gikk galt så er ikke bare å slappe av gjentatte ganger etter det. Grunnen til ul'ne er jo blødninger og da er det ikke bare å slappe av.

Ja jeg er heldig som har sett liv men er ikle bare å slappe av desverre :)

Sist såg jeg liv 3 ganger... før d gikk galt så er ikke bare å slappe av gjentatte ganger etter det. Grunnen til ul'ne er jo blødninger og da er det ikke bare å slappe av.

Ja jeg er heldig som har sett liv men er ikle bare å slappe av desverre :)

Forstår deg veldig godt siden jeg har mistet flere ganger selv og ikke har barn fra før, det er overhodet ikke lett å slappe av! Men håper likevel du får det til for din egen del, er ikke så veldig godt å gå rundt med de tankene og bekymringene hele tiden.

Har du forresten fått noe forklaring på blødningene?

Nei har ikke det :(
Er blitt flinkere til å slappe av nå! :) er bare rett rundt kontrollene at jeg blir redd! :) i går satt vi å snakket utstyr og babynavn :) men slår meg skrekken innimellom likevel.

Så bra at du fikk høre hjertelyd og at hun følger deg opp :) Blir bra dette ;)

Håper for din skyld at du klarer å slappe av nå. Må være utrolig slitsomt å tenke sånn hele tiden.

Håper for din skyld at du klarer å slappe av nå. Må være utrolig slitsomt å tenke sånn hele tiden.

Tenker faktisk ikke sånn heletiden. Om du hadde lest svaret mitt lengre opp så hadde du sett at det er ved blødninger og rett før kontroller. Noe som ikke er så veldig rart! :)

Så bra at du fikk høre hjertelyd og at hun følger deg opp :) Blir bra dette ;)

Ja! <3
Vanvittig godt sånt! <3 godt med oppfølging! Fikk skryt fordi jeg ikke hadde stresset med blødningen jeg hadde i helgen da! :)

Godt å høre at alt gikk bra :)
Så godt å høre hjertelyden♡
Så bra at alt gikk bra! :)
Så bra at alt gikk bra. :-) godt å få tegn på at alt er bra med den lille. <3

Takk jenter! <3
Ja gjør ingenting å få d bekreftet en gang til før vi forteller kommende storesøster og nå får jeg også bekreftet det før vi forteller d til kommende storebror også! :)

Back
Topp