Jordmor i Trondheim

Bærren92

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei!
Noen her med gode (eller dårlige for den saks skyld) erfaringer med jordmødre i Trondheim? :)
Bor pr dags dato i Oslo, men skal flytte hjem igjen til trøndersk jord og tenkte å finne og kontakte jordmor for de siste kontrollene jeg skal ha der oppe.. :D

Du får jordmor på den helsestasjonen som du hører til, det er mangel på jordmødre her også så kan være vanskelig å få det. Tror det er 4 bydelshelsestasjoner som har jordmødre... Men det finner du ut om du googler jordmor Trondheim og tar den linken som kommer fra Trondheim kommunes hjemmeside :-) tror kanskje du må vite hvor du skal bo før du får ordnet det... Eneste erfaringen jeg har er Maria holmen i sentrum, henne likte jeg veldig godt :-)

• Liker
Reactions: Mae
Da burde du ta kontakt med dem ganske snart for det er få jordmødre. Jeg ringte i uke 14 sist og da var det fullt så måtte på venteliste, fikk til slutt på Strindheim, men fikk ikke samme jordmor til hver kontroll. Hadde vel tilsammen 3 stykker, men de var veldig trivelige alle sammen :)

Du får heller ikke velge selv, men må får en som jobber på den helsestasjonen i den bydelen du hører til. Så om du vet hvor du skal bo burde du ringe den helsestasjonen du hører til for å ordne. Både bydel og tilhørende hs med jordmor står på nettsidene til trondheim kommune. Om du ikke vet hvor du skal flytte kan du sikkert bare ringe en også ordner de sikkert noe

Vet ikke helt hvor jeg ender opp med å bo, men mulig jeg endrer adresse til en av mine foreldre i starten, så tenkte hvis noen av dere hadde gode erfaringer med helsestasjon som hører til byåsen, så endrer jeg dit istedenfor den som hører til på flatåsen liksom :-) vet man egentlig ikke får velge, men jeg får neste velge på denne måten da hehe :-D

Men er det så trangt om plassen altså? :-o da får jeg ringe i morgen da kanskje :-) tusen takk!!

Har glemt hvordan man gjorde det sist jeg, må jeg ringe å bestille time selv til jordmor?

Har glemt hvordan man gjorde det sist jeg, må jeg ringe å bestille time selv til jordmor?

Ja bare å ringe til den helesestasjonen som har jordmor i din bydel og si at du er gravid med termin i september, da får du jordmor og time om de har noe ledig :)

Sniker fra august. Jeg går til jordmor på Sunnland helsestasjon, der var det ingen venteliste:) Ringte dit i god tid før jeg skulle ha første kontroll. Satser på å ta nesten alle kontrollene hos jordmor med mindre jeg blir syk og føler behov for lege.

Ringte til sentrum helsestasjon igår. Virket som de aldri hadde møtt på en flyttende gravid dame, så hun måtte sjekke opp hvordan det skulle gjøres når jeg ikke skulle ha alle kontrollene i trondheim..?:confused::p Ser ikke helt forskjellen..blir jo som om jeg skulle hatt alle de tidligere kontrollene hos lege, men vil ha de siste hos jordmor. Hun skulle hvertfall ringe meg opp, så er spent på løsningen hun kommer med (forhåpentligvis) på mandag:D

Back
Topp