Jordmor i Sandnes evt. Stavanger...?

Marsmamma2016

Andre møte med forumet
Er i uke 13 og var nettopp på kontroll hos jordmor, men følte ikke kjemien helt stemte....
Bør jeg da tenke på å bytte jordmor, eller er det ikke så nøye...? planen er å gå annenhver gang til jordmor og lege, så det er jo kun snakk om uke 24 + to ganger til.... men samtidig vil det jo bli en del personlige samtaler, så ville jo helst hatt ei som kjemien var bedre med....:confused004
Er det noen som har noen anbefalinger i Sandnes evt. Stavanger området?

Evt. er det noen som har erfaring med dette og kan si om det er vits i å bytte eller om det ikke har så mye å si...?

Er i uke 13 og var nettopp på kontroll hos jordmor, men følte ikke kjemien helt stemte....
Bør jeg da tenke på å bytte jordmor, eller er det ikke så nøye...? planen er å gå annenhver gang til jordmor og lege, så det er jo kun snakk om uke 24 + to ganger til.... men samtidig vil det jo bli en del personlige samtaler, så ville jo helst hatt ei som kjemien var bedre med....:confused004
Er det noen som har noen anbefalinger i Sandnes evt. Stavanger området?

Evt. er det noen som har erfaring med dette og kan si om det er vits i å bytte eller om det ikke har så mye å si...?

Tja. Jeg føler ikke at kjemien stemmer helt med den jm går til kontroll hos, men som fagperson er hun topp og tar mine personlige "issue" seriøst så jeg har valgt å beholde henne. Du må se an akkurat hva det er som ikke stemmer.

Jeg var ikke fornøyd, byttet ikke, er usikker om jeg vil gå til jm igjen pga det... Sjekke leie var hun flink men ellers fikk jeg like mye igjen å gå til legen...

Var ikke særlig fornøyd med jm, null kjemi, passet på å ta mestparten av kontrollene hos legen.

Hvis du vurderer å gå til privat jm, så kan jeg anbefale damene ved mama stork i stavanger, herlige folk! Var på vanngymnastikk og fødselsforberedende kurs via dem. Neste gang vurderer jeg å bruke penger på å få svangerskapskontrollene mine hos dem :)

Syns ikke jm var noe særlig. Og hun var visst bare vikar, så fikk en ny fra uke 32 av... Veldig dårlig... Ikke snakket vi noe godt heller, var kun det samme som hos legen. Vurderer også privat neste gang. Og vil ha en fødselssamtale når det nærmer seg, det hadde vi aldri.

Takk for hjelpsomme svar :-D
Da tror jeg nok det blir et bytte, så får jeg roet nervene litt :-)
Er første gang, så visste ikke hvor viktig JM er/hvor mye vekt jeg skulle legge på det, men føler det kan være greit å ha ei som er oppdatert og kan rådføre godt når alle spørsmålene kommer.

Jeg følte jeg hadde dårlig kjemi med jordmor med nr1 , valgte og ikke gå til jm med nr2 plutselig møtte jeg henne nedi veien her når jeg var høy gravid og hun lurte nå veldig på hvorfor jeg ikke hadde kommet til ho i graviditeten ! Var over 39 uker da ble kjempe flau :P

Back
Topp