Jordmor i Oslo

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hei!

Jeg er en relativt ung mor (20) og er helt grønn på alt med jordmor og første svangerskapskontroll. Uke 12 nærmer seg med stormskritt, og jeg trenger tips til gode jordmødre i Oslo!

Lønner det seg å bli fulgt opp av jordmor der jeg har søkt om fødeplass? Har søkt på Ullevaal og håper det går så bra at jeg kan føde på abc klinikken :)

Ellers må det helst ikke være så langt unna sentrum og røa/hovseter. Setter pris på alt av tips og råd ellers også :)

Om du ikke ønsker å gå til en privat jordmor av en eller annen grunn, er det bare å ringe til helsestasjonen i din bydel (Vestre Aker?). Der har de jordmødre som du kan bestille time hos. Tror ikke det er vanlig å gå til kontroll hos jordmor på sykehuset, men lurer på om det er annerledes på ABC? Du kan jo ringe dit og spørre hvis det er der du har fått plass :)

Har ikke fått plass enda, men tror ikke jeg kan ta meg råd til å gå privat selv om jeg føler man får bedre service der.. Kan kontakte helsestasjon! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk til jordmor på helsestasjonen sist (bydel Ullern), og var kjempefornøyd! Ikke alltid private tilbud er så mye bedre :)

Ullern er jo ikke så langt unna at det gjør noe :)

Back
Topp