Jordmor + evt hvor

Azalea

Flørter med forumet
Hei. 

Om man skal få gratis jordmor må man da søke i sin hjemkommune? Jeg bor på grensen til en annen kommune og det kan hende det er enklere og tidsbesparende å dra til nabokommunen, om det lar seg gjøre. Noen som har peiling? 

alle har krav på gratis JM på sin helsest. Her må man til den man hører til, ikke noe fleksibilitet i det hele tatt, selv om den skulle være lengst unna.. Kommunen har tegnet helsest grensene med linjal!! Ring og hør hvordan d er der du bor:) Lykke til!

Sist svangerskap gikk jeg i nabokommunen - denne gang har jeg her i kommunen - passer best denne gangen... må jo nesten være samme muligheter som ved valg av fastlege - denne har jeg og i nabokommunen...

Er bare å ta kontakt å høre om de har kapasitet til å ta i mot deg...

Jeg står på venteliste for å få jordmor, fullt på min helsestasjon.. Ventelisten gjelder hele byen her, men hun sekretæren mente det beste var at jeg bare brukte fastlegen .. :/

Har prøvd å ringe de en del ganger, men virker som om de er opptatt. Venter en god stund men ingen tar tlf.. Jeg får prøve igjen i morgen, så får vi se hva de sier. Om jeg ikke får gå jevnlig til jordmor så er ikke det verdens største problem, men en samtale eller to kunne jeg virkelig ha tenkt meg. 

Takk for svar jenter!

Back
Topp