Jordmor eller lege?

Må du til legen for å ta glukosebelastning? Sist tok jeg det bare hos jordmor på helsestasjonen!
Noen plasser kan jordmor ta prøver, men ikke overalt. Det varierer fra sted til sted så vidt jeg har skjønt det, så er best å spørre eventuelt.
Her kunne ikke jordmor ta prøver (uten om den obligatoriske urinprøven).
 
Jeg går til fastlegen min. Bruker vennene mine og forumet her for spørsmål uansett :angelic:
Har litt livmorhistorikk utenom, så får uansett timer på sykehuset med jevne mellomrom, så har alltids en "ekspert" å spørre om det skulle være noe. Men jeg har ikke mye spørsmål. Ingen med mulige svar iaf... Ikke får jeg føde vaginalt heller, så minimalt med forberedelser der...

Men føler også, som noen nevnte tidligere, at man kanskje gjør noe "feil" når man ikke er til jordmor...
Men vi får se, mulig jeg tar en time på nyåret hos jordmor.
Hovedgrunnen til at jeg tar kontrollene hos lege er vel mest fordi jeg måtte dit for å få henvisning til tul, så da satte vi like gjerne opp alle nødvendige timer i samme slengen.

Pluss med å gå til fastlegen: man vet mer hva man forventer av vedkommende, og man er litt kjent fra før. Pluss at jeg liker kjappe timer uten for mye "snakk" og "følelser".
 
Er innlagt på lokalsykehuset nå men blir flyttet til Tromsø om ca 3 uker. Ja, skal bære på sykehuset til babyen kommer :p

Fantastisk at du blir så godt ivaretatt! Men 20 uker på sykehuset er heftig da :facepalm: Har ei venninne som måtte tilbringe de siste ti ukene av sitt svangerskap her på UNN nå i vår. Hun var rimelig lei mot slutten! Får/kan du ha med partner oppover eller har du familie her oppe? :)
 
Noen plasser kan jordmor ta prøver, men ikke overalt. Det varierer fra sted til sted så vidt jeg har skjønt det, så er best å spørre eventuelt.
Her kunne ikke jordmor ta prøver (uten om den obligatoriske urinprøven).
Min jordmor tar blodprøver men ikke glukosebelastningen, teit i grunnen.
 
Fantastisk at du blir så godt ivaretatt! Men 20 uker på sykehuset er heftig da :facepalm: Har ei venninne som måtte tilbringe de siste ti ukene av sitt svangerskap her på UNN nå i vår. Hun var rimelig lei mot slutten! Får/kan du ha med partner oppover eller har du familie her oppe? :)

Ja, det er helt fantastisk! Det blir nok heftig å være så lenge på sykehuset, men har erfaring med det fra før så det skal nok gå bare fint. Han kan ikke ta fri fra jobb (med mindre han sykemelder seg som jo er veldig dumt) så han kommer nok til å komme noen helger og til jul. Ser ikke for meg at vi rekker termin (blir veldig overrasket isåfall) så vi håper bare babyen holder seg inne til hvertfall over nyttår ❤️
 
Ja, det er helt fantastisk! Det blir nok heftig å være så lenge på sykehuset, men har erfaring med det fra før så det skal nok gå bare fint. Han kan ikke ta fri fra jobb (med mindre han sykemelder seg som jo er veldig dumt) så han kommer nok til å komme noen helger og til jul. Ser ikke for meg at vi rekker termin (blir veldig overrasket isåfall) så vi håper bare babyen holder seg inne til hvertfall over nyttår ❤️

Ja, vi krysser både fingre og tær for at det blir en 2021-baby! ❤ Om du ikke har noe særlig med bekjentskaper i Tromsø, har behov for litt sosial kontakt og smittesituasjonen tillater det, så må du bare ta kontakt om du ønsker litt selskap i de ukene du er her oppe :) Det kan om så være å gå en liten tur eller ta en tur på cafe, alt ettersom hva du eventuelt får lov til å gjøre :happy:
 
Ja, vi krysser både fingre og tær for at det blir en 2021-baby! ❤ Om du ikke har noe særlig med bekjentskaper i Tromsø, har behov for litt sosial kontakt og smittesituasjonen tillater det, så må du bare ta kontakt om du ønsker litt selskap i de ukene du er her oppe :) Det kan om så være å gå en liten tur eller ta en tur på cafe, alt ettersom hva du eventuelt får lov til å gjøre :happy:

Takk for det ❤️ kjenner noen som jeg har studert med, men tar gjerne kontakt om jeg kan og "får lov" :joyful:
 
Back
Topp