Jordmor eller lege? Eller begge deler...?

Fastlegen har som regel avsatt et kvarter til hver pasient og utfører dermed det samme på den tiden som jordmor gjør på en hel time. Hun skravler mer. [emoji4]

Det er såpass forskjell på tid altså... Blir jordmor besøk på meg og da :)

Sist forhold jeg meg bare til jordmor, og det tror jeg jeg kommer til å gjøre denne gangen også :-) Skal til lege den 13.des når eg er 11 uker, men etter det blir det jordmor :-) Nå vet jeg ikke om jeg får den samme jordmora, men var veldig fornøyd sist. Det er lett å komme til jordmor, lite kø før timene og litt mer privat føler jeg. Føler det er lettere å snakke med jordmor enn med legen min :-)

Forholdt meg kun til jordmor sist, men usikker denne gangen da jeg har flyttet og mener det kun er jordmor her en gang i uken, om det i det hele tatt stemmer. Starter hos fastlege denne gangen, så får jeg se hva jeg gjør videre [emoji4]

Kommer til å gå mest til jordmor siden jeg ble så godt kjent med hu sist jeg gikk gravid [emoji5] Har ny fastlege, og kjenner ikke han så godt, så går til han bare hvis jeg må [emoji5]

Har gått til jordmor og lege de to siste gangene. Men jordmoren på helsestasjonen er litt... spesiel og vanskelig å komme i kontakt med. Og liker legen jeg har nå veldig godt. Så tror kanskje det kunn blir lege denne gangen

Sist gikk jeg bare til jordmor, tok kun blodprøver hos legen. Kommer nok til å gjøre det samme denne gangen, fordi jeg ikke har noe forhold til legen, og hun er veldig ung og alltid veldig travel. Kan godt hende hun er flink selv om hun er ung, men har tro på at en erfaren jordmor vet mer om akkurat dette :)

kommer til å starte hos jordmor (neste uke :-) ), da jeg føler jeg har mange spørsmål etter forrige svangerskap som legen ikke ville høre om før etter uke 12 - føler kanskje legen og jeg ikke er på samme sted i forhold til svangerskap så håper jeg får en god jordmor.

Jeg kommer nok til å velge å gå til fastlegen min. Jeg har vært en del til han etter en ulykke og han er barnelegen her jeg bor, så har hatt mye med han å gjøre ift at min sønn er hjerteoperert. Han er veldig flink og tilstede. Man føler seg alltid godt ivaretatt hos han. Og jeg har full tillit til han. Synes også det er greit mtp at han kjenner til sykdomshistorien min og skadene mine som kan gjøre svangerskapet utfordrende for meg.

Det jeg synes er viktig når jeg skal ta et slikt valg er kjemi og tillit. :-)

Back
Topp