Jordmor eller lege? Eller begge deler...?

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Har dere bestemt dere for å gå til jordmor eller lege? Eller begge deler? Hva avgjør valget?

Tidligere har jeg gått til fastlegen, men vurderer begge deler denne gangen. Innbiller meg at jordmor kanskje er litt mer ivaretagende på en måte.

Sist gikk jeg kun på kontroll hos fastlegen når jeg måtte (blodprøver etc). Ellers forholdt jeg meg bare til jordmor og var veldig fornøyd med det.

Har ikke bestemt meg for hva jeg gjør denne gangen, men ender nok fort opp med å være mest hos jm.

Sist gikk jeg kun på kontroll hos fastlegen når jeg måtte (blodprøver etc). Ellers forholdt jeg meg bare til jordmor og var veldig fornøyd med det.

Har ikke bestemt meg for hva jeg gjør denne gangen, men ender nok fort opp med å være mest hos jm.
Glemte å skrive hvorfor, men det er fordi jeg ikke har sånn supergod kjemi med legen pluss at jeg ville gå på kontroller til en som hadde spesialkompetanse på graviditet og fødsel siden jeg er så vitebegjærlig:P

Sist brukte jeg begge. Skal til legen først, så tar jeg jordmor på neste kontroll. Så vurderer jeg etter det hvordan jeg fordeler. Fastlegen min er i mammaperm, så nå har jeg en vikar jeg aldri har truffet før. Og vet ikke hvilken jordmor jeg får. Så må sjekke kjemien først [emoji28]

Jeg gikk til legen for blodprøvene osv sist :) og resten til jm :D veldig fornøyd med det.

Nå har vi flyttet da og jeg får ikke samme jm så håper kjemien stemmer! Ellers har allerede jm og legen satt opp når jeg skal på kontroll hos hvem da legekontoret er rett ovenfor der jm er :)

Må se ann kjemien med jordmor, men slik jeg føler det nå tror jeg at jeg kommer til å velge mest å gå til jordmor da fastlegen for øyeblikket er en veldig ung vikar som ikke virker til å ikke kunne svare på noe av det jeg spørr om..[emoji17]

Jeg kommer bare til å gå til legen, jeg har aldri brukt jordmor.
Legen kan sette av dobbeltime til gravide sa legen til meg.

Brukte kun jordmor sist var veldig fornøyd med det. Gjør det samme denne gangen hvis jeg er like fornøyd med jordmora. Følte hun hadde god tid og var ekspert på alt med svangerskap.

Her er vi «pliktig» til å gå annen hver gang til lege og jordmor, fordi det er så dårlig kapasitet hos jordmor senteret :/

Annenhver gang. Har gjort det med begge de to første, og syns det er fint fordi de kan forskjellige ting:)

Det medisinske hos legen og resten hos jordmor vil jeg anta [emoji4] Legen synes det er koselig å følge opp gravide[emoji4] Jordmor vil bli nærmere for meg så det blir nok mest der på sikt [emoji4]

Første kontroll hos lege, deretter bare jordmor :D

Her er vi «pliktig» til å gå annen hver gang til lege og jordmor, fordi det er så dårlig kapasitet hos jordmor senteret :/

Såpass ja :) Men det kan jo være like greit, så trenger man ikke vurdere det selv :)

Med første gikk jeg til både lege og jordmor. Men denne gangen kommer jeg til å velge bare jordmor, utenom de gangene jeg må innom legesenteret. :-) Jordmor satte av tid til akkurat meg og stresset ikke med å få meg ut, for å kunne ta i mot neste pasient.

Med første gikk jeg til både lege og jordmor. Men denne gangen kommer jeg til å velge bare jordmor, utenom de gangene jeg må innom legesenteret. :) Jordmor satte av tid til akkurat meg og stresset ikke med å få meg ut, for å kunne ta i mot neste pasient.

Det er akkurat det jeg kjenner på og. At legen kanskje har litt mer tidspress på seg.

Jeg gikk til lege kun på første kontrollen. Den man skal ta blodprøver og slikt. Ellers gikk jeg kun til jordmor. Blir å gjøre det samme nå. En fastlege kan litt om alt, mens en jordmor er spesialutdannet innen graviditet og fødsel :)

Fastlegen har som regel avsatt et kvarter til hver pasient og utfører dermed det samme på den tiden som jordmor gjør på en hel time. Hun skravler mer. [emoji4]

Kjem til å gå til både lege og jordmor. Jordmor har bedre tid, må ofta venta lenge på legen så var eit par gongar sist at eg blei lei av å bruka så lang tid berre på ein svangerskapskontroll. Heldigvis har eg god kontakt med både legen og jordmora [emoji4]

Back
Topp