Jordmor eller fastlegen?

Søskenprøveren

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Sist hadde jeg oppfølging av begge, har flytta siden den gang og vurderer bare gå til fastlegen utenom de ultralydene jeg har på sykehuse denne gang..ble veldig mye sist og følte det hadde holdt med en ..Har alt fått time til både TUL, OUL og en ekstra ultralyd på sykehuse og har en tidlig ul pga ivfi morgen 7+0..

Hva gjør dere andre går dere både til fastlege /jordmor??

Jeg gikk mest til jordmor sist, men syns det ble litt mye babbel og for mange timer, hehe, så vurderer å gå til fastlege mest nå! Litt mer rett på sak. Men fint at jordmor ofte har bedre tid.

Jeg skal til fastlegen i uke 8 fordi hu vil ha en blodprøve, og hu ville jeg skulle komme inn fysisk. Bestilte time hos jordmor fordi jeg ville gå til hun jeg likte så godt. Hun har visst sluttet, så nå er jeg usikker på om jeg vil gå i det hele tatt. Fikk time i uke 18.

Jeg vurderer kun å gå til fastlegen for blodprøve nå, tidlig ultralyd i uke 6 på privat klinikk, ordinær tidlig ultralyd på sykehuset i uke 12 og ordinær ultralyd i uke 18. Så vurderer jeg hjemmefødsel, så skal møte den jordmoren i uke 20. Må ta blodprøve i uke 24 fordi jeg er rhesus minus.

Utover det kommer jeg til å se det an. Litt usikker på om jeg gidder å gå på noen særlig oppfølging. Nå tenker jeg at jeg ikke har behov for det. Det kan jo endre seg da.

Går kun til jordmor. Skal til fastlegen i morgen å ta blodprøver eneste :)

Går til fastlege for blodprøver og evt behov for andre svangerskapsrelatert plager som krever resept/sykemelding, ellers kommer jeg til å ha all oppfølging hos jordmor❤️
Det er de som er ekspertene på et svangerskap :happy:

Tenker kun jordmor. Mye fordi jeg ikke gidder å reise 40 min med buss for å komme til fastlegen min, men også fordi jeg er svært lite glad i legebesøk generelt:hungover: Var mest hos jordmor sist, synes det dog til tider ofte var litt vel mye oppfølging. Hadde et veldig drømmesvangerskap, så følte jeg bare repeterte meg selv på hver time og fortalte gang på gang om hvor bra det gikk og at jeg ikke hadde noe spesielt med spørsmål heller:signs017

Her må all svangerskapsoppfølgning skje hos jordmor, selvom det er 45 min unna og legen er 2 min unna, har kommuna bestemt… :banghead:

Begge deler i første omgang. Ser an kjemi med jordmor, får ny ved hvert svangerskap

Jeg vil helst bare til jordmor, men fikk ikke time til første kontroll der pga ferieavvikling, så da blir det fastlegen nå først og så jordmor resten.

Jeg tenker å ha en lett blanding da jeg uansett må på legekontoret for blodprøver og lignende. Har aldri vært gravid før så har ingen preferanser, så jeg bare prøver meg frem :)
Det ryktes om at vår kommune har en helt nydelig jordmor så det kan jo godt være at jeg heller ønsker å prioritere timer hos henne.. nå har jeg og et litt stort behov for å prate blant annet fødsel ihjel, da jeg allerede gruer meg skikkelig mye:banghead::hilarious:

Jeg går annenhver gang hos fastlege/jordmor. Greit med to forskjellige som følger opp i graviditeten. Har gjort det de to forrige graviditeter, og syns det var helt topp :-)

Tra første hos fastlege nå, også venter jeg til etter oul før jeg bestiller neste og tar en vurdering i forkant..

Jeg tenker bare gå til fastlegen. Jeg er så fornøyd med legen og har vært hos henne i mange år gjennom sykmeldinger, oppfølging etter fødsel osv.
I forrige svangerskap skulle jeg ta 50/50 lege og jordmor, men det var så mye tull og avbestillinger av timer og bytte av jordmor på HS så jeg ble bare oppgitt. Velger derfor kun fastlege denne gangen.

Back
Topp