Jordmor eller fastlege

Jeg har bare gått til jordmor, kun innom legekontoret for å ta blodprøver hittil. Trives kjempegodt til jordmor så kommer til å fortsette med det :joyful:

Jordmor, ser ikkje heilt kva eg skulle gjort hos legen. Går til han om det blir nødvendig med sjukemelding.

Går dere ofte til legen/jordmor? Jeg var på første kontroll til fastlegen når jeg var 13+noe smått, ultralyd blir når jeg er i uke 21, så fastlege uke 24 og jordmor for første gang uke 28. Er veldig lenge mellom hver gang men trodde det var normalen?

Det du forteller er helt normalt [emoji4] Jeg ble henvist til tidlig ultralyd, og har trengt sykemelding, og derfor vært oftere hos legen enn normalt. Men det var kun uke 12 (eller 13 hos meg) som var vanlig svangerskapskontroll, og den neste er OUL, og deretter 24.

Men det er ikke noe i veien for å bestille ekstra time hos jordmor eller lege hvis du føler behov for det [emoji4]

Skal til lege for glukosebelastning og 1-2 ganger til,ellers jordmor!er så glad for endelig ha hatt jordmor time og kommer nok til å ta kontakt der om spm. Da legen min ikke er til så mye hjelp ang.graviditet,bekkenløsning osv

Går kun til jordmor. Har funnet en jordmor som virkelig bryr seg og tar vare på meg, så kunne ikke tenkt meg noe annet ❤️

Jeg hadde første kontroll hos legen (uke 12), og det var en veldig forhastet affære grunnet at det egentlig var for sent på dagen for å ta blodprøver, så alt ble travelt for at de skulle få tatt dem før bilen kjørte avgårde til laben for dagen.

I uke 16 hadde jeg time hos jordmor, og hun tok seg kjempegod tid. Jeg var der i en time og et kvarter, og hun prøvde ikke "spa" meg ut på noe tidspunkt. Hun var mye mer opptatt av å gi meg informasjon enn hva legen var.

Jeg må ta glukosebelastningstest, så neste kontroll blir hos lege, i uke 24. Deretter skal jeg til jordmor igjen i uke 28.

Spent på legetimen i uke 24, det kan jo hende jeg får en bedre opplevelse om hun har bedre tid da.

Back
Topp