jordmor el. lege?

*Chill*

Forumet er livet
Heisann! er det noen som har noen erfaringer med å gå til kontroll hoss jordmor i steden for lege? er det noe forskjell? er jordmoren flinkere,har bedre tid e.l.? har bare gått til lege før, så jeg lurer litt på å prøve jordmor! =)

Heisann, har ein gutt på 9 mnd, da eg gikk gravid gikk eg til både jordmor og lege.Men syntes alltid at jordmor besøkene var kjekkest.Da hun tok seg bedre tid til å snakke, høre hjertelyden osv. Legen eg haddde følte eg bare gjorde det nødvendigste du skal på kontrollene og så var eg liksom ferdig. Skulle eg ha valgt igjen ville eg nok bare ha gått til jordmor.

Har du ikke vært til jordmor i det hele tatt før!?
I mine to første svangerskap så gikk jeg annenhver gang til lege/jordmor...
Syns det ikke var mye oppfølging hos legen,så har nå valgt å gå kun til jordmor,og det er jeg kjempe fornøyd med!!![:D]
Heter seg vel sånn at legen sjekker åssen det står til med deg,og jormor sjekker ståa med hjerteknuseren...
Min mening under svangerskapet har blitt at det viktigste er jo baby'n,og jordmor er den som tar seg mest tid rundt det. Så får jeg heller nå gå til kun o mjeg skal bli syk eller noe!
Er det noe utenom det vanlige,så nøler ikke jormor med å henvise deg videre heller...
Så må si jeg føler meg trygg på å gå kun til henne,og vil anbefale andre og prøve kun jordmor også![;)]

hei du,jeg gikk i mitt forige svangerskap annenhver gang til lege/jordmor,var mest førnøyd med jordmor,hun bruker mere tid og snakker om det meste med deg og hører,syns legen ikke hadde tid til noe,tok de testene han skulle ha og sendte meg avgårde..så denne gang blir det bare jordmor så fort Gu er unnagjort[:)]..

Går annenhver gang til lege og jordmor. Synest jordmor-besøkene er kjekkest. Hun driver liksom på med dette her til dagen, og har mer "erfaring" med det enn hva en allmennpraktiserende lege har. Synest legen jeg går til er ganske hardhendt og trykker / kniper så det gjør vondt alle veier. Så er det bare å sjekke at alt er i orden og så "værsågod neste!", mens jordmor nesten ber om unnskyldning før hun har tatt på deg (hehe!) og tar seg tid til å høre på dine tanker / følelser og svarer på spørsmål o.l. Er egentlig glad jeg går begge plasser, men liker meg som sagt best hos jordmor [:D]

[:)] Jeg går til begge deler, synes det er greit siden legen min kjenner meg så godt, og jeg stoler på han, men samtidig synes jeg der er veldig fint å kunne gå til jordmor, fordi hun har bedre tid enn legen min, og da prater vi massemasse om graviditeten og hva som skjer fremover mot fødselen, jeg anbefaler begge delr utfra mine erfaringer:-)

Hei
Jeg gikk første gang til lege, senere kun til jordmor. Synest det var veldig greit for fikk veldig god kontakt med jordmoren og hun hadde alltid god tid. Dette er jo fagfeltet deres så jeg følte meg mest trygg på å gå til en jordmor.

Jeg gikk til jordmor og lege annenhver gang.. GAnske greit siden de gir info på hver sine områder, og jeg iallefall følte at jeg fikk mer ut av tiden jeg gikk gravid.. Men det er somregel opp til hver enkelt og hva du er mest komfortabel med...

Takk for gode råd, jeg fikk faktisk ikke spørsmål engang sist gang om å gå til jordmor.... men denne gangen skal jeg faktisk spørre om å gå annenhver gang. Kjekt å prøve det også!=)

hei.når tid bør jeg gå til første kontroll?er 5+1,tenkte at jeg skulle vente til etter sommerferien

Du kan sikkert vente til etter ferien. Jeg var hos legen første gang da jeg var 9 uker på vei. Det er ikke så mye de får sjekket i begynnelsen, bare en hel haug mrd blodprøver etc.

Back
Topp