Jordmødrene på NRK nett-tv

JannePåLandet

Flørter med forumet
Heia :-) flere enn meg som ser på denne serien som del av forberedelsene eller ? Så på den med nr 1 også,fascinerende. Jeg gruer meg absolutt ikke til fødsel så får meg er det ikke "skummelt " å se på, blir bare rørt jeg :-)

Har sett de noen ganger ja:) Har ikke sett på en stund nå, kanskje jeg skal gjøre det nå som jeg bare går rundt å venter

Oi, det hadde jeg jo tenkt å gjøre. Kanskje det blir planene de neste dagene? Det var jo så fin serie :)

Ja veldig fin serie, så her på to kvelder har jeg sett begge sesongene på nett ;) Godt tidsfordriv når man ikke er trøtt på kvelden(Noe jeg ønsker at jeg var.. :bounce ).

Jeg ble sittende i natt og se på, et par-tre episoder. Kjempekoselig! Jeg gleder meg så til å føde nå!

Off nei, fødsel kan vi gjemme langt bak nå syns jeg.. Her har fødselsangsten slått inn for fullt..

Sitter og ser på nå, gjør meg ingenting å se andre føde. Jeg vil bare ikke gå gjennom det selv! :P

Og det vil du ikke heller siden ingen fødsler er like :-) satt å sippa hver gang en unge kom til verden jeg , hehe . PS. Jeg synes sesong 1 er den beste ! Fra Buskerud

Da jeg fant ut vi var gravide så hadde jeg levd i 13 år med total fødselsangst og en av hovedårsakene til at det aldri har blitt flere barn..Har skydd alt som heter fødsler,jordmødre og alt som hører til i alle år..

Bestemte meg tidlig i vår for å se denne serien- den hjalp meg faktisk til å glede meg (om en kan si det) til fødsel..klart man ikke vet hordan "sin" fødsel kommer til å bli men det er noe med å vite hva kvinnen er og har vært istand til i alle år:) Ikke sett en eneste episode uten å grine:)

Og det vil du ikke heller siden ingen fødsler er like :) satt å sippa hver gang en unge kom til verden jeg , hehe . PS. Jeg synes sesong 1 er den beste ! Fra Buskerud

Jeg finner ikke første sesong på nrk nett-tv... Hvor har du sett den? Kanskje du gidder å sende en link?

Elsker å se på sånt. Se om jeg kan få sett litt på nett nå mens jeg slapper av om dagene!!! Har sett alt før, men hva gjør vel det...

Jeg har også sett før, men like kos denne gangen også ;) ;) snart er det vår tur ;) Glad de ikke skal være der å filme meg da jeg føder ;) Ikke tatt seg ut på tv :blob8

Vet ikke om jeg tør å se... har jo sett noen før, men da skulle jeg ikke til pers selv :eek: men liker jo egentlig å se på slike ting selv om jeg har angst!!

Akkurat nå er det fødeavdelingen fra Storbritannia på kanal fem. Det er litt annerledes enn her, for å si det slik.. Kanskje mest fordi det er en stor fødeavdeling med veldig mye stress...

De fødeavdelingene i Storbritannia og USA synes jeg ikke er noe koselig å se på. De kommer inn til føden, får tildelt seng og epidural! det strider helt i mot alt man hører, leser og lærer her til lands iallefall. Mye koseligere med den norske fødeavdelingen :) har helt glemt den serien jeg, men nå vet jeg hva jeg skal se på om jeg har en kjedelig formiddag mens ungene er på skolen og bhg :)

De fødeavdelingene i Storbritannia og USA synes jeg ikke er noe koselig å se på. De kommer inn til føden, får tildelt seng og epidural! det strider helt i mot alt man hører, leser og lærer her til lands iallefall. Mye koseligere med den norske fødeavdelingen :) har helt glemt den serien jeg, men nå vet jeg hva jeg skal se på om jeg har en kjedelig formiddag mens ungene er på skolen og bhg :)

Ja, noe så utrivelig, rett og slett. Det er en helt annen stemning på de norske fødeavdelingene som jeg har sett. Hun ene som fødte nå ville ikke ha epidural og jordmødrene virket rett og slett forbauset, hun hadde jo så vondt. Ja, det er liksom vondt å føde, da..
Nei, jeg vil heller se sesong 1 fra Norge :)

Søstra mi har født 3barn i USA, og hun syns også vi er "teit" som ikke vil ha epidural (nå vil jeg det da...). Alle there over får epidural.

Søstra mi har født 3barn i USA, og hun syns også vi er "teit" som ikke vil ha epidural (nå vil jeg det da...). Alle there over får epidural.

Jeg har ikke noe mot epidural, men jeg blir litt skeptisk når man automatisk blir klassifisert som risikofødende når man får det. Veldig ofte stopper riene opp, og man må ha riestimulerende drypp også. Det blir så ... medisinsk? Kan jeg si det? Jeg fødte uten sist, men måtte likevel ha drypp på grunn av treige rier, håper jeg slipper det denne gangen. Det er jo ikke tvil om at epidural er et fint alternativ, men som deg reagerer jeg på at "alle" får det automatisk.

Jeg har ikke noe mot epidural, men jeg blir litt skeptisk når man automatisk blir klassifisert som risikofødende når man får det. Veldig ofte stopper riene opp, og man må ha riestimulerende drypp også. Det blir så ... medisinsk? Kan jeg si det? Jeg fødte uten sist, men måtte likevel ha drypp på grunn av treige rier, håper jeg slipper det denne gangen. Det er jo ikke tvil om at epidural er et fint alternativ, men som deg reagerer jeg på at "alle" får det automatisk.
Mine rier stoppet også sist, og jeg hadde da epidural. Tror ikke de hadde stoppet om jeg ikke hadde hatt det. Og til slutt ble jo guttungen tatt med tang, jeg fikk ingen pressrier og da var det litt vanskelig å trykke...
viste ikke at en ble klassifiert som risikofødende, men må jo ha mer "overvåkning" om en får epidural og ting kan jo skje selv om den er ganske så trygg.

Back
Topp