Jordbær

Nathen

Glad i forumet
Spiser dere jordbær? Jeg er så usikker på dette, noen sier at babyen kan få allergi andre bryr seg ikke om det! Hva gjør dere?[8|]

Jeg spiser jordbær med stoooor apetitt.
Baby i magen + jordbær = allergi???? What?? Har absolutt aldri hørt/lest dette. Forholder man seg til Mattilsynets råd ang mat og svangerskap så skulle det holde.

Ok, da spiser jeg også....mmmmmmmmmmmmmmmmmm GLEDER MEG![:)]

I gamle dager sa de at man ikke skulle spise jordbær, men det kan man! Spis og kos deg, det gjør jeg! [:D]

Trodde det bare gjald når man amma jeg... og at man da anbefaler å holde seg unna bare om det eksisterer allergi i familien....

Jeg spiser jordbær som bare det og det gjorde jeg med sønnen min også... Han er frisk og fin...[:D]

Merker også det på sønnen min at de tingene jeg spiste masse av (hadde dilla på) mens jeg gikk gravid er ting som han i dag elsker... f.eks jordbær, isbiter og sitroner. han sitter å goffler det i seg uten å lage en eneste grimase, og sitroner som er så surt da......tihi[:)]

Jeg tror heller at det er etterpå når vi skal amme at man ikke skal spise så masse jordbær og det er fordi barnet kan få ondt i magen og reagere på det...men ikke mens de ligger inni magen det har jeg ikke hørt er farlig...

De hadde STORE GODE jordbær på Mega.... Har kjøpt med en kurv jeg skal kose meg med... så nå er det bare å sette seg i skyggen, spise jorbær og drikke sjokolademelk, og lete etter inspirasjonen til å jobbe (Den er forresten egentil tilstede, for jeg har ENDELIG løst et problem jeg har strevd med i flere dager, så nå kommer jeg kanskje videre?)

NAM NAM!

det hørtes godt ut! Skal på jobb snart jeg...skal dra litt før for å shoppe litt [:D]

man skal være forsiktig med jordbær pga at det kan være jord i de små "hullene", hehe, om dere skjønner hva jeg mener? [:)]samme bakteriene som finnes på andre frukt og grønnsaker. pass ihvertfall på å vaske de godt!!

Hei hei..
Var bekymret for dette selv så jeg spurte jordmor. Hun sier at det er bære noe folk har funnet på selv... Det er hverken farlig i svangerskapet eller i ammeperioden...Men når man ammer så skal man ikke spise altfor mye siden babyen kan få luft i magen av det (dette gjelder all frukt)

Var melke donor sist, og jordbær var en av dei tinga eg ikkje kunne ete pga allergia..

Men det var vel pga at det kunne være allergi i familien til det barnet som ev. skulle ha melka?
Jeg har i alle fall fått beskjed om at man har gått bort fra å fraråde folk å spise ting pga allergi, så sant det ikke finnes allergi for nettop det i familien.... For det er ikke melka (eller påvirkningen gjennom melken) som fremkaller allergien, men det at man er disponibel... og er man det kan f.eks jordbær gjennom melken trigge allergien...

Back
Topp