jordbær

elispk

Elsker forumet
noen som har hørt nåkke om at en ikke skal spise jordbær når en ammer??? kan dem bli dårli i magen av de ?

Har hørt man IKKE skal spise det når man ammer..
Er ikke helt sikker på hvorfor, men tror det er at de kan reagere på det, eller at det er vondt til magene...[8|]
Men det er jo så godt.. Men skal ikke spise det så lenge jeg ammer om det er slik at man ikke burde spise det... [8|]
Men aner ikke om det er sant eller bare gammelt "ordtak"

Har hørt at man skal holde seg unna det da men ammer ja... pga at det er så mye allergi stoffer i jordbær.. Og nøtter, kål, løk og brus med kullsyre skal man være forsiktig med, men man kan prøve forsiktig å se hvordan barnet reagerer, ikke sikkert du får noen reaksjon i det hele tatt![:D]

Det er stoffer i jordbær som kan trigge alergier ikke bare nå men år fremover, derfor er det anbefalt å ikke spise det mens man ammer.

Selv om ikke babyen regerer nå så kan babyen reagere om noen år.

Aldri i verden om jeg holder meg unna jordbær en hel sommer! Har prøvd meg fram litt, og sålangt funker det veldig bra.

Men jeg dytter ikke i meg kurv etter kurv, men kanskje 5-6 jordbær når vi har det. Bedre enn all den sjokoladen i hvertfall!

Alt er jo allergifremkallende jo!!! Snart må vi slutte å spise alle mann!!!!!!!!!!!!!!

Har spist jordbær og det gikk bra.. men bøtter ikke nedpå akkurat..[:D] litt må man jo unne seg...

jeg har også spist jordbær uten at snuppa-tuppa reagerte på d... jordbær er altfor godt til å holde seg helt unna en hel sommer....[:D]

Jordbær er pga allergi, men det er mest hvis det er mye allergi i familien. Skal ikke ha noe å si på magen til de små har jeg hørt

Har spurt på helsestasjonen om det er matvarer en ikke skal spise. Jeg fikk til svar at det ikke var noe en ikke kunne spise. Noen matvarer kan barna reagere på f.eks jorbær og skalldyr. Det går greit å spise det så lenge en ikke spiser veldig mye. Jeg har spist både jordbær og skalldyr, gikk bra det...

ORIGINAL: munter

Det er stoffer i jordbær som kan trigge alergier ikke bare nå men år fremover, derfor er det anbefalt å ikke spise det mens man ammer.

d har jeg også hørt

Jordmor på sykehuset sa til meg før jeg dro hjem at jeg kunne spise alt, men at jeg ikke burde ta så mye første gangen, slik at barent får en gradvis tilvenning. Det har funket kjempefint her, har spist en 3-4 jordbær om gangen og ikke fått noen reaksjon. Hun reagerte på løk i starten, da kuttet jeg den først ut en stund, for så å begynne å ta i litt og litt. Nå kan jeg spise løk som før![:)]

så¨bra du kan spise de da=) gleder meg til jeg kan spise de jeg vil:)

Det med at mat er allergifremkallende (som jordbær, nøtter osv) har de vel gått vekk i fra. Men sikkert uenighet blant ekspertene på det området som på så og si alle områder.
Jeg har spist jordbær, gikk fint 2 ganger. Men sist reagert prinsessa, så må prøve litt forsiktig igjen for å se om det var jordbæra eller noe annet... Jordbær er jo bare så digg [:D]

ORIGINAL: renagro

ORIGINAL: munter

d har jeg også hørt

Back
Topp