Joooobb...

Heidi:)

Glad i forumet
Nå sitter jeg her og ikke vet hva jeg skal gjøre....
I mai mistet jeg jobben pga nedbemanning i barnehagen....jeg fant ut i juni at jeg var gravid, så da tenkte jeg det var null håp å få noe som helst jobb..bor på et lite sted, så er ikke veldig mye ledig stillinger her.. MEN, så var jeg maks heldig å fikk et 50% vikariat i en barnehage frem til jul! Perfekt.. siden termin er i februar,og siden jeg er såpass sliten har 50% vært perfekt..
Sååå det negative..hun jeg var vikar for har blitt frisk igjen, fortere enn de trodde..så jeg står pr. idag UTEN jobb.og er 4mndr på vei!.. Umulig å få noe jobb bare for 4-5mndr..særlig når jeg er gravid.. og det er vanskelig å få jobb i utgangspunktet... har heldigvis litt dagpenger,men..skal jeg gå hjemme helt til februar og så ut i mammaperm?? ... Sukkh.. vet ikke hva jeg skal gjøre..sitter her og surfer på nav,finn.no og karriereguiden..men er ingenting ute på markedet... sendt mail til et par arbeidssteder,men ikke fått svar.. :( 
Sukkh...

Samme dilemma jeg er i, klarte nå å få jobb hos adecco, det er jo vikar, men bedre enn ingenting :)

Samme dilemma jeg er i, klarte nå å få jobb hos adecco, det er jo vikar, men bedre enn ingenting :)

Åh...er du da tilkallingsvikar? Og må du være villig til å jobbe med hva som helst da? Hmm... kanskje jeg får melde meg inn i noe sånn :/

Huffda, den er kjip.. Du kan ikke høre med Adecco og evnt Barnehageressursen (hvis dere har de der du bor?) om de trenger flere vikarer i barnehager, f.eks.? 

Nei, har ikke noe sånn her.. :/ så må isåfall sende ut mail til masse barnehage og spørre om de trenger internvikarer,men kjedelig å sitte å vente på det og... blir kanskje 1 dag i måneden :/

Uff, føler med deg :( slet med jobbsituasjonen i forrige sv. Er d andre jobber der da? Bensinstasjon, butikk, pleie/omsorg? Bare foreslår litt for d virker som du er litt ivrig på jobbing. Kjedelig å gå hjemme helt til februar hvis man er iform til å arbeide....

Jeg er i form,og det er så kjedelig å være hjemme hele tiden når mannen min er ute nesten hver dag og jobber/tjener penger..+ at jeg vil ha mest mulig penger når jeg går ut i permisjon.. :( uff... er ikke veldig mye ute på markedet nå jeg... satt på nett i nesten hele går og lette etter jobber... :( Nesten så jeg melder meg som barnevakt et sted om noen trenger det... :p

Skjønner deg veldig godt, er i samme situasjon selv.
Fabrikken jeg jobbet på ble lagt ned fra 30. juni.
Var greit på sommeren, for da måtte jeg uansett gå hjemme med snuppa som begynte i bhg 20. august. Men vi er en liten kommune der veldig mange jobbet i industrien, og nå er det nesten ikke jobber igjen i det hele tatt :/
Var heldig å få litt vikarjobb (tilkallingsvikar) i barnehagen til snuppa faktisk, men må passe på å ikke jobbe over 50% pga dagpengene. Jobben er så dårlig betalt at jeg får faktisk ca samme eller mer (!) hos NAV. Men godt å jobbe litt, så jeg sa ja da lederen spurte (har jobbet vikar der før).
Søker på det som dukker opp, noe som er omtrent ingenting.
Heldigvis har jeg et godt grunnlag sånn at jeg berger ei grei utbetaling i permisjonen, men er i god form og skulle gjerne jobba litt mer!

Lykke til med jobbsøkinga, håper vi alle er heldige snart :)

Så kjedelig, håper du får en jobb snart... utrolig kjedelig når du er i form til å jobbe men ikke får noe jobb. Masse lykke til med jobbsøking

*Pira* skrev:
Skjønner deg veldig godt, er i samme situasjon selv.
Fabrikken jeg jobbet på ble lagt ned fra 30. juni.
Var greit på sommeren, for da måtte jeg uansett gå hjemme med snuppa som begynte i bhg 20. august. Men vi er en liten kommune der veldig mange jobbet i industrien, og nå er det nesten ikke jobber igjen i det hele tatt :/
Var heldig å få litt vikarjobb (tilkallingsvikar) i barnehagen til snuppa faktisk, men må passe på å ikke jobbe over 50% pga dagpengene. Jobben er så dårlig betalt at jeg får faktisk ca samme eller mer (!) hos NAV. Men godt å jobbe litt, så jeg sa ja da lederen spurte (har jobbet vikar der før).
Søker på det som dukker opp, noe som er omtrent ingenting.
Heldigvis har jeg et godt grunnlag sånn at jeg berger ei grei utbetaling i permisjonen, men er i god form og skulle gjerne jobba litt mer!

Lykke til med jobbsøkinga, håper vi alle er heldige snart :)

Vettu.. der er vi helt like.. jeg prøver å få vikarjobber i barnehager,fikk 50% nå i august..men passet hele tiden på å ikke jobbe over 50 så jeg ikke mistet dagepengene fra NAV..men jeg tjener nesten det samme ved å gå hjemme på heltid... da er det ikke mye fristende å slite seg gjennom når man er i så dårlig form som jeg var i starten av august..men nå er jeg mye bedre,så skulle gjerne jobbet litt..off... 
Kan ikke gå hjemme i 6mndr til :/

*trollemor* skrev:
Så kjedelig, håper du får en jobb snart... utrolig kjedelig når du er i form til å jobbe men ikke får noe jobb. Masse lykke til med jobbsøking

Tuusen takk trollemor :) Får håpe det dukker opp et eller annet..men tviler.. ingen vil ansette en som er 4mndr på vei og bare kan jobbe et par mndr.. :(

Tuusen takk trollemor :) Får håpe det dukker opp et eller annet..men tviler.. ingen vil ansette en som er 4mndr på vei og bare kan jobbe et par mndr.. :(

For en fortvilet situasjon du er i!!  Du får masse medfølelse og en haug med klapp på skuldra for at du fortsetter å prøve!!! emoticon

Noen jobber kan være interessert i ekstrahjelp, selv om det er bare for noen måneder. Dette er gjerne assistent i bhg, eller skole/SFO - (mange som ikke tenker på dette, men skolene er ofte på utkikk etter vikarer som kan steppe inn raskt som assistent, og så er det gjerne sånn at ballen begynner å rulle og man får mer når man først stiller opp!)

Kantinejobbing kan også være muligheter. Krever ikke så mye opplæring, så de kan være villige til å ta inn noen for en kort periode.

Men jeg ønsker deg i allefall MASSE lykketil, håper lykken er på din side og at du får jobb!!!!

Du kan sende en generell søknad til kommunen.

Pia81* skrev:

For en fortvilet situasjon du er i!!  Du får masse medfølelse og en haug med klapp på skuldra for at du fortsetter å prøve!!! emoticon

Noen jobber kan være interessert i ekstrahjelp, selv om det er bare for noen måneder. Dette er gjerne assistent i bhg, eller skole/SFO - (mange som ikke tenker på dette, men skolene er ofte på utkikk etter vikarer som kan steppe inn raskt som assistent, og så er det gjerne sånn at ballen begynner å rulle og man får mer når man først stiller opp!)

Kantinejobbing kan også være muligheter. Krever ikke så mye opplæring, så de kan være villige til å ta inn noen for en kort periode.

Men jeg ønsker deg i allefall MASSE lykketil, håper lykken er på din side og at du får jobb!!!!

Ååå tusentakk du :) Hjalp med et klapp på skulderen,hehe.. meldt meg som internvikar i 3 barnehage nå..men det er små barnehager så ikke sikkert jeg får noe der i det hele tatt...verdt et forsøk :/ Ikke tenkt på sfo enda.. hmm..kan jo sende en mail å høre..men er rimelig dødt på jobbmarknadet her.. :(

SFO er jo veldig greit å jobbe i da. Blir jo som en 50% stilling, med mindre løft!! Men er vel tilrettelagt om en jobber i bhg og er gravid. 
Eneste minuset ved å være tilkallingsvakt på skole er jo det at du får telefon kvart på åtte om morraen, om du kan være der til halv ni. Kjedelig å ikke ha noe fast... Men er vel ikke så mye å gjøre med det heller. Har du noen form for utdannelse?

Huff, for en forferdelig situasjon du er i! MEN ikke mist håpet!! Jeg jobber som ped.leder selv i bhg og VI og sikkert mange andre bhg og skoler/sfo trenger hele tiden vikarer!! Men det er dyrt å sette ut annonser og det kan ofte virke som at man tilsynelatende ikke trenger noe..! MEN jeg anbefaler deg å ringe til de stedene du kan tenke deg å jobbe og si at du er tilgjengelig, har erfaring, er gravid, men i veldig god form og kan steppe inn i dag!
Selv i barnehagen der jeg jobber skulle vi hatt vikar for meg.. men vi har ikke for vi har skikkelig dårlig med vikarer og hun ene er pensjonert og vil ikke jobbe flere dager etter hverandre..! Ennå jeg for leeenge siden ba styrer om å få tak i vikar som kunne være litt mer stabil og som kunne brukes både når jeg er sykemeldt (40%) og når ei på avdelingen er på skole(10%).. men styrer'n min er skikkelig trå og har ennå ikke funnet en vikar.. ennå hun sa til meg at hun hadde mange potensielle! SÅ ring/møt opp, lover deg at det heeelt sikkert er behov for deg!! Og når d gjlder skole, så setter de inn vikar ennå oftere enn bhg for i bhg kan man klare seg med en mindre.. men i skole så må jo elevene ha en lærer om læreren er syk, ergo de er nødt til å sette inn vikar! I tillegg er det superbra betalt som lærervikar :)!! Lykke til!!!

katrine91 skrev:
SFO er jo veldig greit å jobbe i da. Blir jo som en 50% stilling, med mindre løft!! Men er vel tilrettelagt om en jobber i bhg og er gravid. 
Eneste minuset ved å være tilkallingsvakt på skole er jo det at du får telefon kvart på åtte om morraen, om du kan være der til halv ni. Kjedelig å ikke ha noe fast... Men er vel ikke så mye å gjøre med det heller. Har du noen form for utdannelse?

Er utdannet førskolelærer..så vil jo gjerne jobbe som det,hehe.. men er ikke lett altså.. :( Ser ut som jeg bare for være ringevikar og håpe det blir et par dager... er jo utrolig sliten om dagen og,så sånn sett passer det meg bra..men innmari kjipt å gå hjemme HVER dag..og bare ha dagpenger :/

Jannemor <3> skrev:
Huff, for en forferdelig situasjon du er i! MEN ikke mist håpet!! Jeg jobber som ped.leder selv i bhg og VI og sikkert mange andre bhg og skoler/sfo trenger hele tiden vikarer!! Men det er dyrt å sette ut annonser og det kan ofte virke som at man tilsynelatende ikke trenger noe..! MEN jeg anbefaler deg å ringe til de stedene du kan tenke deg å jobbe og si at du er tilgjengelig, har erfaring, er gravid, men i veldig god form og kan steppe inn i dag!
Selv i barnehagen der jeg jobber skulle vi hatt vikar for meg.. men vi har ikke for vi har skikkelig dårlig med vikarer og hun ene er pensjonert og vil ikke jobbe flere dager etter hverandre..! Ennå jeg for leeenge siden ba styrer om å få tak i vikar som kunne være litt mer stabil og som kunne brukes både når jeg er sykemeldt (40%) og når ei på avdelingen er på skole(10%).. men styrer'n min er skikkelig trå og har ennå ikke funnet en vikar.. ennå hun sa til meg at hun hadde mange potensielle! SÅ ring/møt opp, lover deg at det heeelt sikkert er behov for deg!! Og når d gjlder skole, så setter de inn vikar ennå oftere enn bhg for i bhg kan man klare seg med en mindre.. men i skole så må jo elevene ha en lærer om læreren er syk, ergo de er nødt til å sette inn vikar! I tillegg er det superbra betalt som lærervikar :)!! Lykke til!!!

Det har jeg ikke tenkt på , at det kan hende det er av økonomiske grunner at de ikke setter ut annonser..ringte faktisk 2 barnehager på torsdag, og de sa de gjerne ville ha meg som tilkallingsvikar for de de hadde, hadde nå fått andre jobber. Men dette var 2 familiebhager,med 3 ansatte i hver..så blir ikke mye jobb på meg tror jeg.... :/ Så dårlig av styreren din... det stresser jo deg bare ekstra :/ uff...håper det kommer inn en god vikar for deg snart da! Du bor ikke i østfold da ,så kunne jeg tatt den? hihi...neida :p

fortvilet situasjon når du er i form og vil/kan jobbe. jeg har jo 100% jobb så trenger ikke tenke på penger, og det er jeg veldig glad for for jeg bekymrer meg veldig for penger stort sett...

skal til legen om en uke og snakke om videre om jeg skal fortsette på sykemelding og sånn det er nå så tror jeg det ja...

Back
Topp