Jogging

Lottamink

Andre møte med forumet
Jeg er en "skippertaksperson", også i forhold til trening. Men jeg elsker en joggetur når jeg først bare får kommet meg ut i tightsen. Jeg har vel jogget et par, tre ganger etter jeg ble gravid (er nå 15+6), siste joggetur i dag. Føler formen er helt fin og skulle ønske jeg kunne gi på mer enn jeg gjorde, men er redd jeg skal gjøre noe galt da jeg ikke løper gjevnlig fra før. Kjente et slags nedtrykk av og til, men det var aldri vondt. Tok noen gåpauser innimellom til det føltes normalt igjen.

Er det noen som har erfaringer/tips i forbindelse med dette? Kan det være farlig på noen måte så lenge det ikke gjør vondt? Er det vanlig å kjenne seg litt ekstra tung/trykk nedentil allerede nå?

Jill Jahrmann har snakket en del om akkurat det der. Hun sa at så lenge du ikke kjenner smerte eller ubehag, skal det gå helt fint. Hun jogget til uke 30, da ble det ubehagelig for henne og hun fortsatte med andre alternativer. Jeg er litt sånn som deg, jogger sjeldent i vinterhalvåret, men har ikke kjent noe ubehag selv om det har vært lenge mellom joggeturene, så da bare lytter jeg til kroppen, jeg er forresten i uke 18.

Jeg har fått anbefalt og trene på 70% av max, altså og ikke presse meg noe særlig. Og at så lenge det ikke er ubehagelig kan man trene hva som helst, såfremst kroppen er vant til aktiviteten. Gravid vennlige aktiviteter er typiske "ikke ledd belastende aktiviteter" som sykling og svømming. Det viktigste er uansett å lytte godt etter, og ikke nøle med og avslutte økten med en gang man evt skulle kjenne ubehag. Jeg lyttet ikke nå i helgen og endte med bekkenlåsning. Veldig kjedelig, ubehagelig og ikke minst unødvendig. (Shame on me...) Men satser på at rolige økter i varmtvannsbasseng og fysio får meg tilbake i gange til neste uke igjen. :)

Jeg er forøvrig i uke 19 nå, og har ikke noe særlig stor mage enda...

Min tanke er at det sikkert var/er lurt og gå litt innimellom, særlig om det nedtrykket du kjente blir merkbart. :)

jeg løper mye, synes det er mye bedre enn å jogge :) Løper ca 3-5 km 3-4 ganger i uken pluss det jeg jogger som oppvarming før kampene mine. Er 22+4 i dag! Ingen smerter noen steder. håper jeg han fortsette så lenge som mulig. Spiller fortsatt ishockey også, så går på skøyter 4-5 ganger i uken i tillegg til barmarkstreningen(løping og styrke) ! Du merker selv når du ikke burde jogge/løpe mer.

Hadde en ny joggetur i dag, da merket jeg ingenting til det "nedtrykket". Kjempedeilig tur! Er allikevel litt obs og går heller litt ekstra når jeg er i tvil om jeg burde presse meg videre eller ikke. Får håpe vi kan holde det gående så lenge som mulig :)

Siden vi prater om jogging, er det noen av dere som har barn fra før og kan anbefale en bra vogn å jogge med? Vi skal ha en "vanlig" vogn og så kjøpe en kun for friluftsturer og jogging, så den trenger ikke passe til annet :)

Siden vi prater om jogging, er det noen av dere som har barn fra før og kan anbefale en bra vogn å jogge med? Vi skal ha en "vanlig" vogn og så kjøpe en kun for friluftsturer og jogging, så den trenger ikke passe til annet :)
Det lurer jeg og på! :)

Back
Topp