Joggevogn

Anotherone

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Juliknøttene 2022
Noen som vet om en god joggevogn ala Thule sin, men som er vendt mot kjøreretningen? Eventuelt vendbar? Og som har mulighet for bagdel til de første månedene?
Hadde Bebe Confort sin i 2007 og 2009, men ser at den har de sluttet å selge i Norge. I 2017 hadde jeg Thule sin, men ikke bra at veldig små barn ikke kan ha øyenkontakt med mor..
Tips mottas med takk! :happy:

Og jeg som akkurat skulle til å svare Thule :hilarious: Den er helt overlegen! Har du sjekket de andre merkene slik som babyjogger, mountainbuggy etc? Mountainbuggy har vel hatt en slags hybrid mellomløsning mellom bag og sittedel. Ingen erfaring med den, men virker litt knapp og begrenset. TFK har vel en hybrid bag som kan være vendt mot foreldrene. Kan være verdt å sjekke ut :happy:

Tfk Mono Kombi har bag som kan gjøres om til ergonomisk sittedel :) Så kan man etterhvert bytte til den forovervendt sittedelen som er veldig stor og romslig.
Mountain Buggy har en slags vendbar løsning, men den er ikke så veldig god til soving eller skjermer særlig for vind og vær.

Og jeg som akkurat skulle til å svare Thule :hilarious: Den er helt overlegen! Har du sjekket de andre merkene slik som babyjogger, mountainbuggy etc? Mountainbuggy har vel hatt en slags hybrid mellomløsning mellom bag og sittedel. Ingen erfaring med den, men virker litt knapp og begrenset. TFK har vel en hybrid bag som kan være vendt mot foreldrene. Kan være verdt å sjekke ut :happy:

Ja, Thule har og bag vendt mot foreldrene, men ikke sportsdelen. Og bagen varer bare til 6 mnd.

Har de andre merkene du nevner mulighet for sportsdelen vendt mot foreldrene?

Like før jeg skriver et ønskebrev til Thule :hilarious:

Ja, Thule har og bag vendt mot foreldrene, men ikke sportsdelen. Og bagen varer bare til 6 mnd.

Har de andre merkene du nevner mulighet for sportsdelen vendt mot foreldrene?

Like før jeg skriver et ønskebrev til Thule :hilarious:
Joda, bagen er vendt mot foreldrene, men løsningene til TFK og delvis mountainbuggy kan sammenlignes mer med sittedel vendt mot foreldrene, inntil de er store nok for ordinær sportsdel :happy:

Tfk Mono Kombi har bag som kan gjøres om til ergonomisk sittedel :) Så kan man etterhvert bytte til den forovervendt sittedelen som er veldig stor og romslig.
Mountain Buggy har en slags vendbar løsning, men den er ikke så veldig god til soving eller skjermer særlig for vind og vær.

Tfk mono kombi så ikke så dum ut. Vet du hvordan den er på skogsveier og generelt i ulendt terreng?

Babyjoggeren kan dessverre ikke snu soortsdelen mot trilleren

Nettopp! Du beskrev det hele litt bedre :joyful:

Joda, bagen er vendt mot foreldrene, men løsningene til TFK og delvis mountainbuggy kan sammenlignes mer med sittedel vendt mot foreldrene, inntil de er store nok for ordinær sportsdel :happy:

Men ikke like bra kjøreegenskaper som Thule?

Babyjoggeren kan dessverre ikke snu soortsdelen mot trilleren
Nei, men de burde kommet opp med en slik løsning også :hilarious: Problemet er vel at vognene blir betydelig tyngre med vendbare sittedeler. Noe som kanskje er uønsket..

Men ikke like bra kjøreegenskaper som Thule?
Har kun erfaring med Thule joggevogn. Den synes jeg er helt fantastisk!

evt kan du se om du finner en brukt bugaboo runner. Såvidt jeg vet har denne gått ut av produksjon. Da kan du feste sittedel mot deg :happy:

Tfk mono kombi så ikke så dum ut. Vet du hvordan den er på skogsveier og generelt i ulendt terreng?

Den er helt fantastisk i terreng og ulendt terreng :) absolutt den beste vogna jeg har prøvd på det området! (Og jeg har prøvd mange vogner, hehe) Har den for øvrig med lufthjul!
Thule og Tfk er forresten like gode terrengvogner, bare at thulevogna ikke har mulighet for å heve ryggen i bagen eller gjøre den om til sittedel. Så der må babyen mye raskere sitte forover.

Den er helt fantastisk i terreng og ulendt terreng :) absolutt den beste vogna jeg har prøvd på det området! (Og jeg har prøvd mange vogner, hehe) Har den for øvrig med lufthjul!
Thule og Tfk er forresten like gode terrengvogner, bare at thulevogna ikke har mulighet for å heve ryggen i bagen eller gjøre den om til sittedel. Så der må babyen mye raskere sitte forover.

Ja, jeg har hatt Thule, og synes det eneste minuset var at babyen måtte forover etter 6 mnd.
Men dette var jo good news angående TFK! Den må jeg sjekke ut. Hvis spiren holder seg på plass. Herregud, blir nesten stresset av at jeg snakker om vogn nå :hilarious: Fallhøyden blir stor..

Bugaboo runner kan man ha barnet vendt mot seg, men ser ut som den har gått ut av produksjon? Jeg vet ikke årsaken til det eventuelt, men ved eventuelt interesse så kan du nok kanskje få tak i den brukt på Finn:)

Back
Topp