Jodlesmurfs historie..

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
I høst fant jeg og mannen ut at skulle vi ha tre barn, begynte det egentlig å haste litt nå. Yngstemann her er fire år, og vi ønsker ikke for stor aldersforskjell! Vi kaster pillene i september og etter tre pp satt spiren vår! Vi var i ekstase. vi hadde en kjempehemmelighet, som ingen andre skulle vite før vi var over de "trygge" ukene!

I jula kom svangerskapskvalme og ekstrem trøtthet, og jeg kjente igjen symptomene fra sist! De eneste som visste hva som foregikk var et par ledere på jobben! Var hos legen i uke ni, og alt så helt fint ut! Jeg og mannen telte dager mot 25.januar! Den magiske datoen da vi skulle fortelle barna om hva som var i vente! Vi var så glade og spente!

Torsdag 16.januar var jeg som vanlig på jobb! Kjente en boblende, rar følelse i magen. Hadde ingen smerter, så tenkte ikke mer på det! Et par timer gikk, så kjente jeg at noe skjedde nedentil. Jeg skyndte meg på do. Holdt på å falle sammen da jeg så jeg hadde blod i undertøyet! Helt kaotisk i hodet, snek jeg meg hjem fra jobb! Klarte ikke å snakke med noen. Ringte mannen, som heldigvis ikke var langt unna. Vi reiste direkte til legen.

Legen lette etter fosterlyd, tok noen prøver av meg og tok en underlivsundersøkelse. Han sa at dette antagelig kom å gå bra. Jeg blødde så lite, og grunnen til at han ikke fant fosterlyd mente han måtte være at jeg hadde bakovervendt livmor!

Vi fikk UL samme kveld. Ca en times kjøring til sykehuset. Var egentlig nesten helt sikker på at det hadde gått bra! Men da UL begynte var det ingen tvil. Vi så et lite foster, men ingen bevegelse og ikke noe hjerte som banket!

Det raste sammen i hodet mitt! Resten av det legen sa hørte jeg ikke så mye av! Fikk tablett som jeg tok da og fire piller jeg skulle ta to dager etter!

Jeg måtte så fortelle den vordende bestemor, som ikke visste noe, at jeg hadde ventet barn men at jeg ikke gjorde det lenger. Måtte også forklare et par venninner og kollegaer om kvelden og hva som hadde skjedd.

Tunge dager! Humøret og energien svinger som en berg- og dalbane! Innimellom klarer jeg å tenke at om noen uker kan vi begynne å prøve igjen, mens andre ganger er tanken på at vårt lille kjærlighetsbarn ble tatt i fra oss,helt overveldende og vond!

Det har i dag gått 6 dager, og selv om jeg fortsatt blør litt,er den fysiske formen min mye bedre. Når det gjelder tankene og det psykiske så svinger det fortsatt veldig! Håper jeg klarer å se fremover mer og mer!

Jeg og mannen er ihvertfall fast bestemt på å begynne prøvingen igjen så snart det er mulig! Så får man tro det vonde rundt dette kan blekne litt med tiden.

Har i dag blødd veldig lite. Krysser fingrene for at det snart er over, så syklusen kan komme i gjenge igjen! Har brukt de siste dagene på litt trening. Godt å bruke kroppen på noe. Man får ut mye aggresjon og frustrasjon på den måten!

Er sykemeldt til og med i morgen! kjenner det skal bli godt å begynne i jobb igjen. Har hatt behov for denne pausa, men nå ser jeg frem til å komme ut igjen blant andre mennesker. Få tilbake hverdagen! Har et lite tomrom i hjertet, og det vil alltid være der, men har godt av å komme i gang igjen! !

I helga vil jeg koble ut med mann og barn! Ski, bål og kakao! Det tror jeg vi alle har godt av nå!!

I går sov jeg store deler av dagen. Har vært mer opplagt i dag! Og fra starten av dagen i dag blødde jeg ikke noe. Blør litt igjen nå. Håper det stopper snart! Begynner å kjenne at jeg snart vil i gang med prøving. Men da må det slutte å blø først! Krysser fingrene for meg selv..

I dag er dagen da barna skulle få vite at de skulle få en lillebror/lillesøster. Så skulle de få lov til å dele nyheten videre! Sov ikke spesielt godt i natt. Men er glad jeg mistet FØR jeg rakk å fortelle barna om graviditeten! !

Ellers blødde jeg en del i går kveld, men ingenting i natt. Samlet sett blir det mindre og mindre! Fortsatt ganske trøtt og sliten. Men begynner på jobb igjen på mandag. Håper ting stabiliserer seg litt da!

Trist å lese dagboka di, kjenner meg så godt igjen :( Men håper det snart slutter og blø og dere igjen kan se fremover! Jeg var tilbake på jobb på onsdag, en uke etter SAen, og det var så vanvittig godt! Dessverre har det vært litt hektisk etter jobb også, så jeg merker jeg må passe på å slippe til sorgen litt mer, men absolutt godt å få tankene over på noe annet de siste dagene :) Ting må jo tilbake til normalen enten vi vil eller ikke :/

Trist å lese dagboka di, kjenner meg så godt igjen :( Men håper det snart slutter og blø og dere igjen kan se fremover! Jeg var tilbake på jobb på onsdag, en uke etter SAen, og det var så vanvittig godt! Dessverre har det vært litt hektisk etter jobb også, så jeg merker jeg må passe på å slippe til sorgen litt mer, men absolutt godt å få tankene over på noe annet de siste dagene :) Ting må jo tilbake til normalen enten vi vil eller ikke :/

Jeg er ofte inne og kikker i din dagbok også! Vi er jo ca like langt, og kom fra samme termingruppe! Vondt det vi har opplevd:/ Men jeg føler jeg finner litt støtte i dere som erfarer det samme som meg om dagen. (Selv om jg virkelig ikke unner noen dette) Håper dere får det til igjen ganske kjapt! Jeg unner dere virkelig å få babyen deres! Hvordan er formen din utenom det psykiske da?

I dag har det ikke kommet blod! Blir optimistisk av d. Krysser fingrene for at det er sånn i morgen også..

Jeg er ofte inne og kikker i din dagbok også! Vi er jo ca like langt, og kom fra samme termingruppe! Vondt det vi har opplevd:/ Men jeg føler jeg finner litt støtte i dere som erfarer det samme som meg om dagen. (Selv om jg virkelig ikke unner noen dette) Håper dere får det til igjen ganske kjapt! Jeg unner dere virkelig å få babyen deres! Hvordan er formen din utenom det psykiske da?
Ja, det er på en eller annen merkelig måte, godt å vite at man ikke er den eneste som går gjennom dette :)

Formen min ellers er nå veldig bra. Jeg hadde vondt og var øm helt frem til onsdagen denne uka, men nå er jeg helt som normalt igjen. Bortsett fra at jeg fortsatt er vanvittig trøtt. Kan bare sove og sove og sove :P Hva med deg? Så godt å høre at blødningene har avtatt :D Så lenge man blør, blir man liksom stadig påmint hva som har skjedd :(

Ja, det er på en eller annen merkelig måte, godt å vite at man ikke er den eneste som går gjennom dette :)

Formen min ellers er nå veldig bra. Jeg hadde vondt og var øm helt frem til onsdagen denne uka, men nå er jeg helt som normalt igjen. Bortsett fra at jeg fortsatt er vanvittig trøtt. Kan bare sove og sove og sove :P Hva med deg? Så godt å høre at blødningene har avtatt :D Så lenge man blør, blir man liksom stadig påmint hva som har skjedd :(

Er også veldig trøtt, men går litt i rykk og napp. Har hatt litt mer energi i dag enn de foregående dagene. Psykisk er det fortsatt tungt, men gleder meg til å kunne begynne å prøve igjen! Synes tiden går sakte! Er veldig ålreit å ikke blø ihvertfall:D

Last edited:
Ingen blødning i dag heller. :D Dette ser lovende ut! Skal prøve å få tatt en test en av de nærmeste dagene. Vil være 100% sikker på at alt er ute før vi begynner på prøvingen!

Ellers har jeg brukt dagene litt på å trene. Det er jo en fordel å være i god form før man blir på vei, så nå som ble nødt til å prøve en gang til, vil jeg trene litt samtidig. Stramme opp og gjøre litt med kondis. Ålreit å ha noe sånt å fokusere på også. Da blir ikke tiden så uholdbart lang.

Veldig trist å lese hva du har opplevd, det er vel alle prøveres verste frykt og helt sikkert de som blir gravid uten å prøve også. Håper du lykkes i å
Få 3 mann. :)

Tanta mi ønska 3 mann, fant dødt forster på ul i uke 15. Antagelig vært dødt siden uke 12-13.
Da bestemte de seg for å vær
Fornøyd med 2. Gikk på pilla
Og brukte kondom. Allikevel ble tante gravid igjen, å har i dag en gutt på snart 2 år. Så skal det skjer, så skjer det uansett!

Masse lykke til :)

Veldig trist å lese hva du har opplevd, det er vel alle prøveres verste frykt og helt sikkert de som blir gravid uten å prøve også. Håper du lykkes i å
Få 3 mann. :)

Tanta mi ønska 3 mann, fant dødt forster på ul i uke 15. Antagelig vært dødt siden uke 12-13.
Da bestemte de seg for å vær
Fornøyd med 2. Gikk på pilla
Og brukte kondom. Allikevel ble tante gravid igjen, å har i dag en gutt på snart 2 år. Så skal det skjer, så skjer det uansett!

Masse lykke til :)

Takk! Det var oppmuntrende ord:)

Har ikke tenkt å gjøre noe for å unngå å bli gravide ihvertfall! Håper det klaffer fort. De to vi har ønsker seg veldig småsøsken! Gleder meg så til å gi dem nyheten om at det er en liten på vei :)

Lykke til med ny prøving. Trist å lese historien din! :( Håper det klaffer raskt for dere og at dere en vakker dag kan fortelle nyheten til barna :-)

Lykke til med ny prøving. Trist å lese historien din! :( Håper det klaffer raskt for dere og at dere en vakker dag kan fortelle nyheten til barna :-)

Takk for det! Leste nettopp din historie, kjente meg igjen i mye av det du skrev! Håper det klaffer for dere snart også!

Første dag på jobb etter SA! Gikk greit første halvdel av dagen. Men fikk utrolig vondt i hodet mot aftenen. Godt å komme i gang igjen kjenner jeg. Føles som om jeg har vært borte mye lenger enn ei uke! Er rart med det, men hverdagen er enklere å takle stort sett! Selv om jeg trengte den uka hjemme!

Den 13.feb skal jeg til legen og ta graviditetstest. For å sjekke at alt er ute. Tar nok en hjemmetest før det også. Håper alt er ute, så vi kan starte på ny frisk.

Hodepine hele aften/kveld i dag også. Ee sikkert mer sliten enn jeg helt forstår etter denne runden! Drømte at jg fikk en liten guttebaby i natt, at SA bare var en drøm.. ble skuffa da jeg våknet!

Har ellers hatt en helt grei dag. Trent litt, kost meg med ungene og slappet av:) Snart to uker siden vi mistet.. tiden går ....

Det er en ganske stor påkjenning for kroppen å spontanabortere. Det kjente jeg veldig på i går. Jeg var helt ødelagt i magen og generelt i kroppen. Går litt bedre i dag, men kjenner fortsatt at jeg har vært igjennom det. Jeg skal prøve meg på jobb igjen i morgen og satser på at det går fint. Har gått bedre psykisk i dag og, så da kan jeg føle meg klar.

Og i morgen skal jeg komme meg på trening igjen og. Hadde meldt meg på yoga i dag, men i og med jeg ikke var på jobb så følte jeg ikke jeg kunne gå på trening ;-) Må starte med noe rolig trening nå først, tenker jeg. Ikke rett på spinningsyklen eller vektene.

Tok en test i dag for å se om alt er ute. Hcg ginnes tydeligvis fortsatt i kroppen. Denne svaken streken dukket opp!

Men streken jeg fikk da jeg fant ut at jeg var på vei var ikke stort sterkere..
Håper de bruker tydelige tester når de sjekker hos legen! Vil ikke at d skal være noen tvil! får ikke begynt på ny før man er HELT sikker på at alt er ute!! Håper alt ER ute. .. Blør ikke lenger, så da får ikke restene kommet ut på noen måte heller...

Vedlegg

• 1390976494880.jpg
    1390976494880.jpg
    27 KB · Visninger: 133
Har veldig vondt i hodet fra morgenen i dag!! Håper det slipper snart. Jobber med mennesker, og da er det hemmende å ha konstant vondt i hodet

Har du vært på ultralyd og sjekka om alt er ute, Jodlesmurf? Eller skal du? :)

Back
Topp