Jobbuniform

Chia

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!
I jobben min har vi skjorte vi skal gå med på jobb. Er nå 23 uker på vei, og har siden jeg ble gravid gått fra M til XL i skjortestr. Første måtte jeg opp en str pga puppene, men nå er magen hindringen. Skjorten er relativt kort, rett nedenfor navelen når jeg står, så må ha en singlet under. Jeg syns ikke dette ser så pent ut lenger. Jobben tilbyr ikke gravidklær, har derfor to ganger spurt om jeg kan bruke en hvit gravidskjorte med navneskilt på. Uniformene vi bruker i dag blir dekket av jobben, så vil ikke bruke penger på en egen skjorte selv. Jeg kan fint gjøre arbeidet med å finne og kjøpe en, men må få godkjent av jobben at jeg får tilbakebetalt for utlegg.
På skjortene vi opprinnelig bruker er det et lite merke med logo på. Men tenker hvis jeg bruker navneskilt, så er der logo på denne også.
Men neida, jeg får kun tilbud om å gå opp enda en str i skjorte eller prøve herreskjorte. Dameskjortene blir nok ikke noe lengre i lengden, så vil se rart ut med magetopp. Herreskjortene blir sikkert å se ut som en potetsekk for lange armer. Jeg skal selvfølgelig gi herreskjorten en sjans. Men det er jo uansett bare en midlertidig løsning, magen vil jo vokse mer..
Jobber i en butikk, så treffer mange kunder i løpet av en dag. Føler meg ikke vel i informer nå, og det blir sikkert ikke bedre med herreuniform. Man merker det jo på selvtilliten når man føler seg uvell, og blir jo ikke en bedre selger av det hvertfall.

Hehe, dette ble litt klageinnlegg. Men jeg jeg lurer egentlig på om noen har vært i samme situasjon, og hva gjorde dere? Hvordan ble det håndtert?
Noen som kanskje vet om arbeidsplassen har plikt til å tilrette legge dette også?

Ikke at jeg vet, men skulle jo tro at jobben plikter å finne en løsning for deg. Valget du har per nå er jo å iallefall prøve en herreskjorte. Det er sikkert ikke så ille selv om passformen blir litt annerledes. Jeg er sykepleier og går i hvit uniform på jobb. Jeg vet at hvis jeg blir gravid igjen så tar det ikke lang tid før buksene blir for små. De har ikke mer enn en str til å gå på da jeg er stor fra før. Vi må bruke av hygieniske grunner disse buksene. Men jeg kan heller ikke gå bukseløs. Så får jeg ikke lov til å bruke private hvite bukser etter hvert vil jeg jo måtte sykemelde meg. Det er ikke ok for noen parter.

Jeg fikk beskjed om å gå i nøytrale gravidtopper da magen ble for stor forrige gang. Hør med jobben hva som er greit.

Hva med herrestørrelse? Om ikke noe passer ville jeg tro dette var arbeidsplassen sitt ansvar!

Jeg fikk beskjed om å gå i nøytrale gravidtopper da magen ble for stor forrige gang. Hør med jobben hva som er greit.
Uniformen vi bruker er hvit skjorte. Har prøvd å høre om jeg kan bruke en gravidskjorte, men får bare tilbud om andre midlertidige løsninger.. Kjedelig når noe som egentlig er så enkelt å tilrettelegge, skal bli så vanskelig.

Hva med herrestørrelse? Om ikke noe passer ville jeg tro dette var arbeidsplassen sitt ansvar!
Herrestørrelse kan kanskje fungere en kort periode. Men det er ingen stretch i skjortene, så herremodellen vil nok bare bli veldig lang for at den skal passe over magen etterhvert..
Jeg kommer tilogmed med løsninger til arbeidsplassen om at jeg kan bruke en hvit gravidskjorte, men det var vist ikke så enkelt å tilrettelegge det. De trenger ikke gjøre noe annet en å godkjenne utleggskvitteringen min.
Når sånne små ting skal bli så vanskelig når man er gravid i jobb, det er kjekt det

Herrestørrelse kan kanskje fungere en kort periode. Men det er ingen stretch i skjortene, så herremodellen vil nok bare bli veldig lang for at den skal passe over magen etterhvert..
Jeg kommer tilogmed med løsninger til arbeidsplassen om at jeg kan bruke en hvit gravidskjorte, men det var vist ikke så enkelt å tilrettelegge det. De trenger ikke gjøre noe annet en å godkjenne utleggskvitteringen min.
Når sånne små ting skal bli så vanskelig når man er gravid i jobb, det er kjekt det
Helt utrolig hvor vrange folk kan være.. håper det ordner seg for deg.

Høres ut som en svært vrang sjef. En herreskjorte vil se ut som en potetsekk på skuldrene og armene, jeg jobber i en klesbutikk for herrer og hadde nylig en bedrift innom for å kjøpe uniformsskjorter. Selv de slanke damene så malplassert ut, tenk hvordan det blir når man må såppass opp i størrelse at kulemagen får plass! Man skal jo føle seg vel på jobb også!

Høres ut som en svært vrang sjef. En herreskjorte vil se ut som en potetsekk på skuldrene og armene, jeg jobber i en klesbutikk for herrer og hadde nylig en bedrift innom for å kjøpe uniformsskjorter. Selv de slanke damene så malplassert ut, tenk hvordan det blir når man må såppass opp i størrelse at kulemagen får plass! Man skal jo føle seg vel på jobb også!
Greit å høre det fra en som jobber i klesbutikk også! Så er jeg ikke helt på jordet..
Det er jo viktig å føle seg vel når man står med kunder, og er jo litt ekstra sårbar som gravid. Har man uniform som ser så grei ut, så bra som en jobbuniform kan være i hvert fall, får man litt ekstra selvfølese som gir litt boost når man står med kunder. Føler man seg som potetsekk, merker man det litt på hvordan man føler og ter seg.

Krev at de dekker en skjorte for gravide (hvis de dekker utgifter til arbeidsklær i utgangspunktet).
Aldri opplevd det der før, i firmaet vi jobber kan det bestilles både bukse og skjorte for gravide.

Jeg hadde kjøpt en hvit skjorte og ikke styrt med å få penger igjen på den... men det er meg da...

Back
Topp