Jobbtips?

Det er ofte bra betalt i staten, f.eks. på Posten, Vinmonopolet eller Statens Vegvesen. Så en skrankejobb i Statens Vegvesen som var utlyst med 385000 i åeslønn, og eneste utdanningskrav var videregående. Det er i tillegg ofte gunstige arbeidstider, trygge arbeidsforhold og gode pensjonsordninger:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg jobber som barnehageassistent i Bergen kommune, har bare 15.500,- utbetalt.. :-/ og det er med 4 års annsinitet. Er en grunn til at jeg vil ta utdannelse ja.

Jeg er ikke nedlatende. Syns bare det er rart at du snakker for hele Oslo når de opplysningene du kommer med ikke stemmer. Jeg jobbet selv i bhg i 2 år før jeg ble ferdig med utdannelsen min. Nå er jeg utdannet innenfor psykologi, så har ingenting med bhg å gjøre. Jeg gikk opp ett lønnstrinn hvert år jeg jobbet der. (Oslo Syd). Nå skriver du "JEG" får utbetalt 18.000kr, men i det første innlegget ditt skrev du at man får 18.000kr i Oslo som bhg assistent. Mitt poeng er at dette varierer. Noen får mer, noen får mindre. Jeg syns bare det er greit at man er oppmerksom på at lønn vil variere på bakgrunn av diverse faktorer. Er også lønnsforhandlinger hvert år. Moren min har jobbet i Oslo Kommune i over 25 år og gått opp i lønn hvert år. Har ikke gått 8 år før hun har flyttet opp ett lønnstrinn. Nå har hun topplønn og skatter riktignok fryktelig mye. Hvis du mener at lønnen din er startlønn for alle bhg assistenter så ok, er ikke vits å diskutere det så mye mer. Nå har jeg forklart mitt poeng flere ganger :)

Som barnehageassistent må man jobbe 8 år før man går opp ett lønnstrinn. Etter dette går man opp ett lønnstrinn i året...

Som barnehageassistent må man jobbe 8 år før man går opp ett lønnstrinn. Etter dette går man opp ett lønnstrinn i året...
Dette gjelder ikke alle steder. Og som assistent får du telle tidligere arb erfaring som ansinnitet, som ped leder f eks gjelder bare det du har jobbet som leder.

Da skal det være relevant arbeidserfaring.
Det er nok ulikt fra sted til sted hvordan de regner det. En jeg kjenner hadde jobbet ti år aom bartender, og fikk ti års ansiennitet da han begynte å jobbe som barnehageassistent.
Da jeg begynte som førskolelærer fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde jobbet tre år tidligere, så gikk jeg opp et lønnstrinn, uansett om det var relevant erfaring. Det er nok ikke en fast regel, så arbeidsgiver lager reglene for den enkelte barnehagen.

Konklusjonen er vel at hvis du har mulighet til å velge mellom barnehager, så velg den med best lønnsvilkår (hvis penger er det viktigste for deg).

Det er nok ulikt fra sted til sted hvordan de regner det. En jeg kjenner hadde jobbet ti år aom bartender, og fikk ti års ansiennitet da han begynte å jobbe som barnehageassistent.
Da jeg begynte som førskolelærer fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde jobbet tre år tidligere, så gikk jeg opp et lønnstrinn, uansett om det var relevant erfaring. Det er nok ikke en fast regel, så arbeidsgiver lager reglene for den enkelte barnehagen.

Konklusjonen er vel at hvis du har mulighet til å velge mellom barnehager, så velg den med best lønnsvilkår (hvis penger er det viktigste for deg).

Ikke bhg som bestemmer hva du får med.. Har du jobbet i samme kommune tidligere får du det med deg.. Jobber du i privat bhg, men går over til kommunal mener jeg man ikke får det med seg..

Såpass. Kan jeg spørre hvilken bydel han jobber i?

Jobber du f.eks på sykehjem og jobber mest kveld og helg er det ikke noe problem å komme opp i 17 000 kr mnd eller mer. Jobber du noen netter i tilegg så er det greit betalt. Men ikke om du jobbet mest dag. Både sykehjem og hjemmesykepleien ansetter folk uten utdanning:)

Back
Topp