Jobbsituasjon

Sinolita

Blir kjent med forumet
Hei!

Er 7+6 idag og har helt til nå vært så og si symptomfri.
Igår går kom kvalmen som lyn fra klar himmel, og jeg kjente at å jobbe var fryktelig strevsomt..

Idag var jeg hjemme fra jobb, og kjente at det var et særs godt valg...

Jeg jobber skift, og er kun 1 av 3 uker jeg starter tidlig (når kvalmen er som værst). Jeg vurderer sterkt å få skriv fra lege slik at jeg kan starte i 11/12 tiden istedenfor kl7, men jeg kvier meg.

Dette er min første graviditet, og jeg er veldig lite kjent med hva som er "normen". Jeg føler det altfor tidlig mtp at dette skal begynne å gå utover jobb allerede nå..

Erfaringer og tips, noen? :shy:

Jeg fikk tidlig tilrettelegging mtp nattevakter, så tror ikke det spiller noen rolle. De må jo bare være glad for at du kan jobbe så lenge du bare starter litt senere! :D

For meg har det funka å legge meg tidlig, då føler eg meg mindre kvalm dagen etter. Og spise litt ofte. Feks frukt og grønnsaker.

Men ville ha prata med legen. Bedre at det er tilrettelagt, enn at man ikkje klarer å jobbe.

For meg har det funka å legge meg tidlig, då føler eg meg mindre kvalm dagen etter. Og spise litt ofte. Feks frukt og grønnsaker.

Men ville ha prata med legen. Bedre at det er tilrettelagt, enn at man ikkje klarer å jobbe.

Takk for tips! Jeg er veldig A-menneske og kan nesten ikke legge meg noe tidligere, da jeg som oftest legger meg rundt 21 når jeg skal på jobb. Da ender det opp med at jeg våkner kl4 og er ødelagt pga det istedet :wtf:

Har sendt melding til lege nå, og får håpe jeg kan komme inn for litt hjelp. Han sa sist jeg var der at det bare var å ta kontakt hvis jeg skulle trenge hjelp ift f.eks jobb!

Takk for tips! Jeg er veldig A-menneske og kan nesten ikke legge meg noe tidligere, da jeg som oftest legger meg rundt 21 når jeg skal på jobb. Da ender det opp med at jeg våkner kl4 og er ødelagt pga det istedet :wtf:

Har sendt melding til lege nå, og får håpe jeg kan komme inn for litt hjelp. Han sa sist jeg var der at det bare var å ta kontakt hvis jeg skulle trenge hjelp ift f.eks jobb!

Ja, det går jo ikkje då. Legger meg sjølv og rundt 21-22. Men eg klarer å sove til rundt 6 :)

Lykke til hos lege :happy:

Jeg ville i tillegg til lege hørt med jobben om tilrettelegging for kvalme :) da vet din netteste sjef evt at det kommer en sykmelding hvis de ikke kan tilrettelegge uten det.

Ja, og er jobben din IA bedrift? Tenker dette er helt innafor, å finne løsninger som både arbeidsgiver og - taker kan leve med :) håper du får snarlig svar av legen!

Snakket med sjefen på mandag, og nevnte graviditeten, så de er klar over situasjonen.

Fikk time hos lege idag, så da skal jeg få litt hjelp der med evt løsninger, forhåpentligvis.

Jeg jobber på en plass hvor at hvis jeg begynner senere, så kan jeg desverre ikke jobbe lengre, så tenker at den uka med tidligvakt er sykemelding de første timene er den enkleste løsningen for både meg og arbeidsgiver.

Jeg er av typen som ikke liker å være borte fra jobb, så dette sitter så langt inne :sorry:

Back
Topp