Jobbsøking med baby i magen

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Kjenner at det er ganske ubehagelig faktisk, noe som kom overraskende på meg. Hadde ikke trodd at jeg kom til å bry meg så mye om det, men jeg liker det ikke under hele tatt. Samtidig så er jeg jo nødt til å få meg jobb, spesielt nå som vi har kjøpt oss hus.

Og så er jeg livredd for å få jobb i tilfellet jeg blir så dårlig som sist (veldig vond og jævlig bekkenløsning) og må sykemelde meg. Huff og huff. Dette er ikke gøy.

Har trodd at jeg har kjent kynnere i et ukes tid nå, nå er jeg helt sikker på det. I dag har jeg hatt det mye, og det tror jeg er fordi at jeg stresser :(

Skjønner deg ekstremt godt. Jeg unngår å bytte jobb nå fordi jeg ikke vil sitte i ny jobb som gravid. Det er vanskelig å være kvinne i fruktbar alder, vil jeg si.

Sliter med samme. Føler jeg må få meg jobb så fort som mulig, og helst før uke 12. Blir stressa av hele greia.

Jeg signerte arbeidskontrakt med ny arbeidsgiver og sa opp hos nåværende arbeidsgiver i dag. Jeg får bare ta det som det kommer. Alle forstår jo at en må ha jobb og en jobb man liker å jobbe med. Ingen vet forøvrig at jeg er gravid, og en evt. Ny arb.giver har ikke lov å diskriminere pga. Det.:)

Får bare håpe jeg ikke blir sykmeldt da jeg må jobbe 2mnd for å få den rettigheten:p

Jeg forstår deg godt, men tenker at du bare må søke i vei. Hvis du ender opp delvis sykmeldt/helt sykmeldt, men ellers trives godt, får du tenke at du kommer til å legge inn "opptjeningstiden" etter permisjon i stedet for nå, hvis det gir mening. Altså at du jobber der i mange år etter endt permisjon.

Jeg har jobbet på nåværende arbeidsplass i åtte år og hadde egentlig begynt å tenke på å bytte jobb, men det er lagt på hylla nå.

Samme her.. jeg er akkurat ferdig med studiene og hadde egentlig en plan om både arbeid og tid det tok å bli gravid. Det ser ut til at alt er snudd på hodet og jeg ble gravid på første forsøk og jobben jeg skulle vende tilbake til er under omstilling. Pga kronisk sykdom kan jeg ikke ta hva som helst eller hvilken som helst prosent heller.. så.. dette ble da virkelig noe..

Skjønner deg ekstremt godt. Jeg unngår å bytte jobb nå fordi jeg ikke vil sitte i ny jobb som gravid. Det er vanskelig å være kvinne i fruktbar alder, vil jeg si.

Jeg kan ikke unngå å bytte jobb pga jeg flytter fra Oslo til Østfold i sommer. Har bare liten deltidsjobb i Oslo og skriver masteroppgave ved siden av, men er sykemeldt fra jobben min nå pga kvalme. Krysser jo fingra for at den gir seg og at jeg kan jobbe snart, men tørr liksom ikke si opp den her i tilfelle jeg ikke får jobb med det første. Og da må jeg bare være sykemeldt fram til fødsel.. Liker det ikke.
Sliter med samme. Føler jeg må få meg jobb så fort som mulig, og helst før uke 12. Blir stressa av hele greia.
Skjønner deg godt!! Må få jobba så mye som mulig nå før jeg skal ut i permisjon!

Jeg signerte arbeidskontrakt med ny arbeidsgiver og sa opp hos nåværende arbeidsgiver i dag. Jeg får bare ta det som det kommer. Alle forstår jo at en må ha jobb og en jobb man liker å jobbe med. Ingen vet forøvrig at jeg er gravid, og en evt. Ny arb.giver har ikke lov å diskriminere pga. Det.:)

Får bare håpe jeg ikke blir sykmeldt da jeg må jobbe 2mnd for å få den rettigheten:p
Neida, det vet jeg, men de kan finne på diverse unnskyldninger for hvorfor du ikke får jobben om de vet at du er gravid! Magen min syns egentlig ganske godt nå (er slank og 10+1), så jeg trakk den skikkelig inn da jeg snakka med diverse daglige ledere og slikt i dag, også hadde jeg på en litt romslig genser :p huff haha

Jeg forstår deg godt, men tenker at du bare må søke i vei. Hvis du ender opp delvis sykmeldt/helt sykmeldt, men ellers trives godt, får du tenke at du kommer til å legge inn "opptjeningstiden" etter permisjon i stedet for nå, hvis det gir mening. Altså at du jobber der i mange år etter endt permisjon.

Jeg har jobbet på nåværende arbeidsplass i åtte år og hadde egentlig begynt å tenke på å bytte jobb, men det er lagt på hylla nå.
Jada, jeg søker som bare det! Til og med jobber som jeg ikke er ordentlig kvalifisert til... Problemet er at jeg ikke får jobba der lenge etterpå heller (hvis jeg ikke får jobb som lærer da) siden jeg straks er utdannet lektor og kommer til å jobbe med det.

Skjønner godt at du har lagt det på hylla!
Samme her.. jeg er akkurat ferdig med studiene og hadde egentlig en plan om både arbeid og tid det tok å bli gravid. Det ser ut til at alt er snudd på hodet og jeg ble gravid på første forsøk og jobben jeg skulle vende tilbake til er under omstilling. Pga kronisk sykdom kan jeg ikke ta hva som helst eller hvilken som helst prosent heller.. så.. dette ble da virkelig noe..
Huff! Kjenner meg igjen. Jeg driver med en masteroppgave nå og skulle egentlig levere i juni, men får ikke levert før senere (måtte utsette pga sykdom) så her blir det ikke rett i lærer jobb før neste baby kommer (ble også gravid på første forsøk-hadde aldri trodd det med mine ustabile sykluser).

Lykke til til oss begge :p

Flyttet for ikke så lenge siden, og har kun en deltidsjobb her. Vi klarer oss egentlig fint, men det er som du sier; Jobbe mest mulig før jeg skal ut i permisjon. Det kommer godt med å få inn litt penger i permen også:smiley-ashamed004

Jada, jeg søker som bare det! Til og med jobber som jeg ikke er ordentlig kvalifisert til... Problemet er at jeg ikke får jobba der lenge etterpå heller (hvis jeg ikke får jobb som lærer da) siden jeg straks er utdannet lektor og kommer til å jobbe med det.

Skjønner godt at du har lagt det på hylla!

Huff! Kjenner meg igjen. Jeg driver med en masteroppgave nå og skulle egentlig levere i juni, men får ikke levert før senere (måtte utsette pga sykdom) så her blir det ikke rett i lærer jobb før neste baby kommer (ble også gravid på første forsøk-hadde aldri trodd det med mine ustabile sykluser).

Lykke til til oss begge :p

Tvitvi:smiley-angelic001

Jeg jobber som vikar i barnehage, absolutt ikke ideelt!!! Skulle ønske jeg hadde ny jobb nå! Både pga det økonomiske og pga jeg ikke orker så mye løft osv..... men jeg er alt for konfliktsky til å tørre å få ny jobb og si jeg er gravid :p

Jeg driver og søker og tenker at man må bare prioritere seg selv. Som det er sagt lengre opp, så er det ikke lov å diskriminere. Nå er det ingenting som er hugd i stein mtp om man blir så dårlig i svangerskapet at man må sykemeldes heller, så tenker man bare må ta det som det kommer :)

Jeg skjønner deg godt! Arbeidsplassen min blir lagt ned, slik at står uten jobb etter sommeren. Akkurat nå er jeg redd for å bli innkalt i intervju, for jeg kaster opp og er så kvalm at det er umulig å ikke se at det er noe galt med meg. Samtidig skulle jeg gjerne skulle hatt de intervjuene før jeg får en tydelig mage :nailbiting:

Må også til å søke når jeg er ferdig med lærlingtid i august, å føles veldig rart å ikke skal si noenting, men selv om det ikke er lov å ikke ansette på grunn av graviditet så tror jeg vel de heller velger noen som ikke er gravide :pompus:
Veldig vanskelig.

Back
Topp