Jobbreise

trolletbø

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
I slutten av januar har eg meldt meg på ein jobbreise. Dette gjorde eg før eg visste att eg hadde barn i magen.
Det er frå fredag til mandag. 12 timers dager og mykje løfting og fullt tempo. Det gjelder en butikk som skal flytte lokaler. Tjener svært godt på denne uka,men er usikker.
Ikkje veit eg om eg er meir kvalm om 4 uker,og er jo bare 9 uker på vei da.
Lurer på om eg skal fortelle til min sjef att eg er gravid og om det er mulighet til å få gjort litt lettere oppgaver på turen..
Hva ville dere gjort ??

Jeg ville snakket med sjefen om det for å slippe å ta de tunge løftene. Gitt at du har en hyggelig og forståelsesfull sjef da..

Sjefen er 3 barns mor sjølv så håper ho er forståelsesfull. Men eg har ein del oppgaver og ansvar på jobb så har ein mistanke om att ho ikkje blir kjempeglad når eg forteller det ☺

Ville snakket med sjefen, ja :) Om hun blir glad eller ikke spiller ingen rolle, du er og forblir gravid :)

Sjefen er 3 barns mor sjølv så håper ho er forståelsesfull. Men eg har ein del oppgaver og ansvar på jobb så har ein mistanke om att ho ikkje blir kjempeglad når eg forteller det ☺
Ja da burde hun forstå :) blir hun ikke glad så er det synd for henne :p

Skjønner absolutt at situasjonen er kjinkig. Jeg ville fokusert på hva som er viktigst i det lange løp: din og barnets helse :) Da blir det forhåpentligvis enklere for deg å gjøre de rette avgjørelsene selv om det kan være ubehagelig. Det passer nok aldri bra å være gravid.

Takk for svar. Eg må nok snakka med sjefen,sjølv om eg gruer meg. Synest da er dumt å fortella så tidlig i svangerskapet. Skulle helst vert i uke 12 tvert

Takk for svar. Eg må nok snakka med sjefen,sjølv om eg gruer meg. Synest da er dumt å fortella så tidlig i svangerskapet. Skulle helst vert i uke 12 tvert

Jeg synes at sjefen ikke teller når det gjelder 12ukers sperra. De fleste som venter med å fortell omgivelsene før det er jo for å slippe å komme med kontrabeskjed om noe går galt. Om noe går galt er det uansett behagelig, og i noen tilfeller nesten nødvendig, at sjefen vet det uansett.

Dessuten har sjefen taushetsplikt.

Takk for svar :) blir nok att eg forteller sjefen min idag. Sjølv om eg gruer meg :) Har bestemt meg for å dra på jobbreise. Me får pause kvar anna time og da er berre 4 timer lengre enn ein vanlig arbeidsdag

Back
Topp