Jobbintervju!!

Carla82

Gift med forumet
Skal på jobbintervju på fredag! Må jeg opplyse at jeg er gravid..? Er det litt teit hvis jeg ikke sier noe?[8|] Vil helst ikke si det, er så redd for ikke å få jobben - fordi dette er virkelig drømme-jobben!!

ikke si noe. Det er ikke teit å ikke opplyse dette under intervjuet. men du kan si det når du har fått jobben [:D]

Så gøy...burde egentlig si detsyns jeg....men  de har jo ingen krav på å vite noe.... men hvis du får jobben...er det jo vanlig med 1 til 6  mnd prøvetid...Kjipt åbli luket ut i prøvetiden... men hvis du sier ifra at du er gavid og får jobben vil de jo ha DEG og det er bra hvis det er drømmejobben.... jeg hadde personlig, som arbeidsgiver satt veldig pris på ærlighet....

Ja, det er det jeg tenker også - de har vel ikke Krav på å vite at du er gravid - men vil jo være ærlig også..!
Men så tenker jeg..de vet jo ikke om de vil ha MEG før jeg får jobben og har jobbet der en stund - og de får sett hvordan jeg ER..?[8|] Tenk om jeg ikke får en sjangs engang til å vise hvor flink jeg er i den jobben! Hmm..ikke lett dette her!

merker jo litt på jobbintervju om hvem de syns egner seg best til jobben...men hvis det er en privat virksomhet syns jeg du burde si det... og hvis det er statlig eller kommunalt syns jeg ikke du trenger...da hadde du egentlig stått like sterktom du var i permisjon og hadde søkt...heter det egentlig,  men hvordan det blir praktisert er jo noe annet...hva slags jobb er det du har søkt på da??[:)]

ORIGINAL: lottan83

merker jo litt på jobbintervju om hvem de syns egner seg best til jobben...men hvis det er en privat virksomhet syns jeg du burde si det... og hvis det er statlig eller kommunalt syns jeg ikke du trenger...da hadde du egentlig stått like sterktom du var i permisjon og hadde søkt...heter det egentlig,  men hvordan det blir praktisert er jo noe annet...hva slags jobb er det du har søkt på da??[:)]

Det er i en veldig fin gullsmed-butikk..En kjede. De er nok veldig opptatt av at de kan stole på meg og at jeg er ærlig osv...Men synes det er så dumt å si det - tenk om jeg ikke får jobben pga det! Og sist gang så mistet jeg jo rett før uke 12..!! Tenk om det skjer igjen..!
Tror faktisk at jeg ikke sier noe jeg..selvom det stikker i samvittigheten pga det..føler at jeg skjuler noe..men som sagt..ingenting er sikkert før etter uke 12!

Nei, det er det jeg tenker også..Ok, da skal jeg høre på deg og ikke ha dårlig samv. at jeg ikke sier noe[;)] Forteller det til normal tid, når det er litt mere sikkert. Håper virkelig jeg får jobben!!! Har hatt lyst til å jobbe i gullsmed lenge, og er så lei av kontor-jobben min nå![:'(]

Jeg hadde ikke sagt noe på intervjuet, men dersom du blir valgt og de ringer og forteller deg at de vil tilby deg jobben, så kan du fortelle dem da.

ORIGINAL: Heather

Jeg hadde ikke sagt noe på intervjuet, men dersom du blir valgt og de ringer og forteller deg at de vil tilby deg jobben, så kan du fortelle dem da.

signerer den! [:)]

Neinei, du må ikke si det!! Du kan eventuelt vurdere å si det dersom du blir tilbudt jobben. Det er jo veldig nyttig å se om du er aktuell for jobben, uavhengig av graviditeten. De fleste blir nok å velge en ikke-gravid foran en gravid....

Jeg hadde ikke ville sagt d enda..Du kan jo si at du ikke hviste d selv da du var på intervju hvis du får jobben??

Arbeidsgiver har faktisk ingenting med om du er gravid nå eller ei.[:)] 
Lykke til på intervjuet! [:D]

Jeg mener ærlighet varer lengst.
Jeg valgte å si fra jeg, da jeg skulle skrive kontrakt, sjefen syns dette var
supert og sa at det var bare å skaffe vikar for meg.
Det er vel litt forskjell på sjefene og da. Lykke til uansett hva du gjør

Jeg ville ikke fortalt dem det...  det er jo en del av ditt privatliv at du faktisk er gravid... og det er noe arb giver ikke har noen rettighet til å vite.. Den tid kommer når du føler for å fortelle det til han/henne.. på lik linje som du forteller det til venner og resten av familen.
Lykke til på intervjuet !! [;)]

Samme problemstilling her også. Skal på intervju på en jobb på onsdag, men har ikke tenkt å si noe om hva som sjuoler seg bak min litt større t-sjorte..... Det er jo ikke sikkert jeg får jobben uansettså hvorfor si noe nå.... Kan jo late som at jeg ikke vet det selv enda heller....

Back
Topp