Jobbintervju

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hjelp! Skal på jobbintervju ang en lederstilling i morgen, og er skikkelig nervøs! :p Har ikke vært på intervju på over 6 år, så dette er litt skummelt :) Trenger deres beste tips og råd! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vær deg selv, smil og prat! Når jeg har interjuver ser jeg først på hvordan den som sitter der er som person ikke at man har alle de riktige svarene;) Hvordan lederstilling er det??

Hihi, dette jobber jeg med til daglig, å forberede deltakere til intervju.

Du må lese deg godt opp på firmaet, kle deg etter hvordan de er kledd der-fint men ikke for pynta.
Ha alle papirene i orden til i morgen
Les igjennom stillingsanonnsen godt slik at du vet du har fått med deg alt.

Mye mer, men hvilken stilling er det?

TuMmY LoVe

Så spennende!
Vær rolig og svar tydelig. Viktig at du har øyekontakt når du snakker med de. Vær deg selv og før en naturlig samtale.
Om de skulle spørre om dine mindre positive sider, nevn noen som egentlig er positive i arbeidslivet. :)
Bruk gjerne dagen idag til å skrive ned en del spm. du kunne tenke deg svar på vedr. stillingen. (da ser de at du virkelig har forberedt deg, og det er veldig positivt)
Avslutt gjerne intervjuet med å si at de ikke kommer til å angre dersom de ansetter deg. Høres kanskje klisjé ut, men jeg skal love deg at det får de til å huske deg) ;)

Viktig å både starte og avslutte intervjuet med å håndhilse.

Masse lykke til!

Masse lykke til:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hihi, dette jobber jeg med til daglig, å forberede deltakere til intervju.

Du må lese deg godt opp på firmaet, kle deg etter hvordan de er kledd der-fint men ikke for pynta.
Ha alle papirene i orden til i morgen
Les igjennom stillingsanonnsen godt slik at du vet du har fått med deg alt.

Mye mer, men hvilken stilling er det?

TuMmY LoVe

Kanskje du har noen gode tips til meg og då? jeg skal på intervju hos tingretten for en saksbehandler stilling. Jeg har slitt med depresjon siden 2009 og derfor ikke vært i jobb. Litt usikker på hva jeg skal svare når spørsmålet om hvorfor jeg ikke har jobbet siden 2009 dukker opp? Bør jeg være ærlig eller? føler at jeg bør si sannheten, men er samtidig redd for at de ikke vil ansette meg fordi de er redd for at jeg ikke skal takle arbeidslivet. Noen tips?

og til trådstarter; Lykke til imorgen :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Takk for gode tips og lykkeønskninger! Er en butikksjefstilling :) tar gjerne imot flere :D

Takk for gode tips og lykkeønskninger! Er en butikksjefstilling :) tar gjerne imot flere :D

Lykke til:)

Hvor er du fra?? Siden jeg driver med ansettelser til 2 av mine butikker nå;)

Lykke til og ta med alle di gode rådene i har fått her så langt :-)

Vær ærlig- har selv ansatt flere og jeg får "mark" av de som skal fortelle sine negative sider med "for ryddig og for snill osv."

Liker best dem som forteller at "jeg har slitt med å komme tidsnok, men det er noe jeg virkelig har skjerpet meg på.." De dårlige sidene vil raskt vise seg uansett..

Har etterhvert blitt ganske dreven på hvem som sier det jeg "vil" høre og de som sier ting de genuint mener ;)

Og en arbeidsgivers trumfkort er prøvetiden. Er du noe du er usikker på så fortell hvor engasjert du er og be om en sjans.

Kanskje du har noen gode tips til meg og då? jeg skal på intervju hos tingretten for en saksbehandler stilling. Jeg har slitt med depresjon siden 2009 og derfor ikke vært i jobb. Litt usikker på hva jeg skal svare når spørsmålet om hvorfor jeg ikke har jobbet siden 2009 dukker opp? Bør jeg være ærlig eller? føler at jeg bør si sannheten, men er samtidig redd for at de ikke vil ansette meg fordi de er redd for at jeg ikke skal takle arbeidslivet. Noen tips?

og til trådstarter; Lykke til imorgen :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Det beste er å være ærlig men legg for all del vekt på at den perioden er over.

Klart en arbeidsgiver vil bli litt skeptisk, men tren på å "selge" deg selv. Vis at dette er noe du vil, kan og er klar for.

Du kunne sikkert klart å overtale meg :)

Et godt og fast håndtrykk!
Hold øyekontakt, smil med øynene og ikke bare munnen. Len deg fremover for å vise interesse med kroppsspråket, bruk hendene til å gestikulere med når du forteller med, og vis interesse for det de sier med etpar nikkende bevegelser innimellom og et bekreftende blikk og gjerne et "mhm" og "ja" på steder der det passer. Ta kanskje en kunstpause innimellom og få det til å virke som om du virkelig tenker over det du sier, og at du prøver å få dette frem på best mulig måte.
Et intervju er ikke bare om å fremstille seg selv bra, det er å overtale og overbevise dem om at du passer inn i stillingen, sammen med dem.

Husk de første sekundene teller mye, vær derfor bevisst på førsteinntrykket!!! Ha et fast håndgrep når du hilser og ha øyekontakt!

Ikke vis usikkerhet. Forstår du ikke spørsmålet, spør gjerne hva de mener. Svar tydelig. Og svar på det de spør om.
Det verste de vet er folk som unngår/ikke svarer på det de spør om.

Masse lykke til :)

Back
Topp