jobbintervju og gravid

lille olle bolle

Glad i forumet
hei hei! jeg skal på jobbintervju denne uken og blir 18 uker på vei denne uken[:)]det jeg lurer på er om dere hadde sagt fra om at dere var gravide???

jeg klarer fint å sjule at jeg er gravid enda om det var det..er bare så redd jeg ikke får jobb om jeg forteller det[&:] men er jo heller ikke så kult å komme max en månde etter på å fortelle det heller...

du trenger ikke si det!! jeg hadde ikke sagt det, siden det er så mange arbeidsplasser som "diskriminerer" gravide.....

Lykke til på jobbintervju![:D]

Hadde jeg vært kommet SÅ langt, så ville jeg nok sagt det [:)]

de har ingen rettigheter til og vite  det, det kan faktisk gjør deg ned prioritert i stillingen ,desverre[&:]

eg trur ikkje eg hadde sagt det :)

ORIGINAL: Enaj

Jeg hadde noen runder med søkere på jobben før jeg gikk ut i mammapermisjon og jeg skal innrømme at dersom noen hadde sagt at de var gravide på interjuvet så hadde de blitt stryket av listen fortere enn de hadde fått gått ut av døren.
( Hvis det var snakk om jobb i nærmeste fremtid, og ikke for prosjekt som lå flere år frem i tid )

Hadde de unnlatt å sagt noe på interjuvet, fått jobben for så å komme å si det til meg, hadde jeg sett på det som et stort tillitsbrudd og fått automatisk litt avsmak av vedkommende. Så i mine øyne er dette en tap-tap situasjon, men så klart... det kommer jo helt ann på hva slags bransje vi snakker om, er det kassadame på kiwi så er det vel ikke så ille om du er gravid, i slike yrker er det vel aldri noe vanskelig å finne en erstatter, men er det i et arbeidsteam som du skal komme inn som den siste brikke eller bedriften ønsker å satse på deg fremover så blir ting fort litt anderledes.

Kall meg gjerne diskriminerende, men som sjef må du ta noen tøffe valg og stå for de etterpå.

Så hva mener du hun skal gjøre?

Jeg hadde ikke sagt det! De har ingen rett til aa vite det- og det er IKKE noe tillitsbrudd etter min mening aa ikke si noe. Aerlig talt- alle vet jo at folk heller ansetter ikke-gravide. Man setter da ikke seg selv i en situasjon der man hoyst sannsynlig vil bli diskriminert!

Jeg hadde ikke sakt noe om det!
Har selv gått hele svangerskapet uten jobb, pga at jeg var ærlig nok til å si jeg var gravid på intervju.. Ett par av intervjuene fikk jeg til og med spørsmål som:" hvorfor søker du jobb når du er 4 mnd'er på vei, når du jo sikkert bli sykemeldt om max 1 mnd uansett? Er du bare ute etter sykepenger?" Jeg ville jo ha en jobb etter studiene, men kunne vist bare se langt etter det så lenge jeg skulle ha barn, for gravide kvinner er jo tydeligvis bare til pynt.. [:@]

ORIGINAL: Maelle

Hadde jeg vært kommet SÅ langt, så ville jeg nok sagt det [:)]

ORIGINAL: Krristy

Igrunn trenge du ikkje si det :)
Og med det samme så har igrunn ikkje arbeidsgivere lov til å spør om du har planer om å bli gravid å sånt[;)]
Det er imot arbeidsloven.
di har ikkje lov å dømme deg etter om du er gravid eller ikkje[8D]
Men kan aldri veta om det er en slu arbeidsgiver da

Back
Topp