Jobbintervju/ny jobb

Jeg tror kanskje litt av den dårlige samvittigheten kommer av at mannen min er 40 og vi allerede har 2 barn. Så han har allerede så mange barn som er vanligst i Norge, og han er over den alderen hvor arbeidsgivere må gå ut i fra at det kommer barn. Pluss at selv om arbeidsgivere tenker at faren for barn er der, så regner dem ikke med at far skal ta ett år permisjon.
Men du har helt rett, det er en brøkdel av karrieren, og han vil uten tvil gjøre det godt igjen når han er tilbake i jobben. Vi må bare tenke slik.
Arbeidsmiljøloven sier man ikke skal diskrimineres på bakgrunn av graviditet eller å prøve å bli gravid:) sånt trenger man ikke å svare på engang.
Hvis mannen din ikke får jobben pga graviditet, så er det å diskriminere!
Heier på dere, håper det ordner seg:)

Han skal ha hele permisjonen, altså 40 uker ;)
Er du sikker på at han får det? Jeg har en venninne som er ufør og skal ha engangsstønad, der får far kun 15 uker. Så jeg ville virkelig ha dobbeltsjekket dette...

Er du sikker på at han får det? Jeg har en venninne som er ufør og skal ha engangsstønad, der får far kun 15 uker. Så jeg ville virkelig ha dobbeltsjekket dette...
Det er forskjell på å være ufør og på å være for syk til å ta seg av barnet :-)
Når man er ufør får man engangsstønad og far får 15 uker dersom han har opparbeidet seg rett, så det er riktig det ;)
Jeg er, i tillegg til å være ufør, for syk til å ta meg av barnet alene hele dagene, dermed oppfyller jeg aktivitetskravet, og far får da hele permisjonen.
Jeg har både snakket med nav om dette, og lest lovverket selv :-)

Back
Topp