Jobbfest...!?

mia1986

Elsker forumet
Hjelp, flotte damer! Er bare 4 uker på vei og har stor sjanse for SA pga div. greier... Men er overlykkelig etter å ha prøvd å få til dette i over ett år!
Til poenget. I slutten av neste mnd skal hele jobben ha en type fest, det er en festkomite som arrangerer og vi som deltar vet ingenting! Ikke hva eller hvor... Hvordan kan man delta på dette uten at noen skjønner hvorfor man ikke drikker??
 
Det er ikke sånn ha med egen drikke da antar jeg? Ikke mulighet til å bare rett og slett "ha hodepine eller uvi eller noe sånn" så du velger å ikke drikke den kvelden?

Jeg har det enkelt, jeg drikker nemlig ikke, så ingen forventer at jeg skal gjøre det nå heller. Og på jobben min er alle slike fester alkoholfrie, julebord og sommerfest og det som måtte være (religiøs organisasjon som eier)
 
Du kan alltids drikke alkoholfritt og late som, men jeg syns folk kan respektere at en ikke vil drikke en dag uten å si at en er kvalm eller har vondt i hodet...
 
Kollegaene spytter ikke akkurat i glasset, så alkoholfritt blir nok buet vekk :p Og skal ikke ta med drikke selv, det er inkludert i prisen...
 
Heller dessverre nesten mer mot en eller annen god unnskyldning for ikke å kunne være med, enn en unnskyldning for ikke å drikke... Noen tips?
 
Heller dessverre nesten mer mot en eller annen god unnskyldning for ikke å kunne være med, enn en unnskyldning for ikke å drikke... Noen tips?
Kanskje du kan si det til én av de som er arrangører, så du har en som kan hjelpe deg litt? ;) Det er jo kanskje ikke så kult dersom du ikke stoler helt på at den personen kan holde tett... Men kunne kanskje vært en idé?!
Ellers er jeg fryktelig dårlig på slike unnskyldninger da jeg aldri sier nei til noe godt i glasset. Jeg skal på en fest om 2 uker, men da "kjører jeg" :p
 
Vil ikke fortelle det til noen, så det er dessverre uaktuelt... Får håpe noen andre har tips :p
 
Da kan du si at du har urinveisinfeksjoner eller no og må gå på pencelinkur :)
 
Jeg hadde jentekveld på fredag. Da drakk jeg noen glass med alkoholfri rødvin. Tok flaska over i en karaffel slik at vinen kunne *lufte seg* ;)
 
Føler at penicillin er oppbrukt og veldig innlysende :p Og får servert drikke, ikke medbrakt...
 
Da ville jeg nok holdt meg hjemme med "spysyken" eller "migrene" eller noe sånt :)
 
Gå rundt med drink og lat som du drikker, men hell det i planter rundt omkring :p haha
 
Enig med deg Verpesyk! Blir litt slitsomt med noe annet ;-)
For meg hadde jeg følt at jeg utsatte meg for unødvendig stress. Hadde vært bekymret for å bli oppdaget. Og det gjør ikke noe å gå glipp av en fest heller. Ihvertfall ikke hvis alle rundt deg heller nedpå på høykant :p
 
Enig :) Men må fremdeles finne en god unnskyldning for å trekke meg... Kjedelig å betale over tusen kroner for å delta og så trekke seg samme dag og miste alt :p
 
Enig :) Men må fremdeles finne en god unnskyldning for å trekke meg... Kjedelig å betale over tusen kroner for å delta og så trekke seg samme dag og miste alt :p
Hadde bare sagt at du går på en penicillin kur og kan derfor ikke drikke. Dine kollegaer må jo respektere det.
 
Jeg hadde funnet på en unnskyldning for å komme litt sent. Tar ikke så lang tid før folk blir beruset når drikken er inkludert og da kan du enklere dekke over at ikke du drikker..
 
Back
Topp