Jobber på labben når hadde dere...

piekz

Betatt av forumet
... fortalt sjefen om svangerskapet??
Jeg tenkte egentlig å vente til etter UL som er 21.11. Vil ha avklart at hjerte slå og alt er i orden. Men er ganske redd for å utsette meg og "erten" for kjemikalier som er skadelig. I tillegg er kollega mi på ferie fra neste uke i 10 dager. Da må jeg gjør alt aleine på labben og kan liksom ikke "snike" meg unnå. Men om jeg forteller nå så kan vi like gjerne stenger labben i denne perioden og da få jeg dårlig samvittighet at vi ikke kan kjøre analyser. Så klart har den lille høyest prioritet men er så usikker hva som blir "riktig" :(
Liker meg jo på labben!

Hvilken type lab er det snakk om? Det er jo ikke all type labarbeid som vil være skadelig for fosteret. Du finner litt informasjon på denne siden iallefall: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78194

Personlig ville jeg ikke ha utsatt fosteret for unødvendig risiko, og arbeidsgiver er jo pålagt å tilrettelegge. Kanskje du kan unngå enkelte av oppgavene..? :)

Jeg driver et firma som selger smøremidler, men kommer heldigvis ikke så veldig i nærheten av kjemikaliene, men jeg hadde nok spurt om å få tilpasset dagen min best mulig ASAP. Jeg kommer blant annet ikke til å dra på kundebesøk til nye potensielle kunder, da jeg hadde måttet utsette meg for å bruke kjemikaliene, og puste de inn.

Tusen takk jenter.
Jeg jobber i et labb hvor vi analyserer olje fra oljefeltene. De to tingene jeg bekymre meg mest for er acetonitril (helseskadelig) og metanol (giftig). Men på denne linken stå det jo bare at kreftfremkallende eller org løsemiddler feks toluen er farlig. Blir så usikkert :/
Men skal nok fortelle det til sjefen tenker jeg, så få vi diskuterer dette...

Back
Topp