Jobben

Syntes det er vanskelig med jobben om dagen.. er så utrolig trøtt og uvel/kvalm hele dagen. Jobben består av kontinuerlig kundebehandling, står hele dagen, så kjenner veldig på det. Så fort jeg er hjemme fra jobb er det rett i senga. Men føler liksom ikke det er grunn nok til å sykemelde meg, jeg får det jo liksom akkurat til å gå rundt.
Men akkurat nå drømmer jeg virkelig om noen late dager for å hente meg litt inn. Jeg gjør garantert en dårligere jobb enn normalt også. Har ikke sagt noe til sjefen enda da, føler det er for tidlig.

Syntes det er vanskelig med jobben om dagen.. er så utrolig trøtt og uvel/kvalm hele dagen. Jobben består av kontinuerlig kundebehandling, står hele dagen, så kjenner veldig på det. Så fort jeg er hjemme fra jobb er det rett i senga. Men føler liksom ikke det er grunn nok til å sykemelde meg, jeg får det jo liksom akkurat til å gå rundt.
Men akkurat nå drømmer jeg virkelig om noen late dager for å hente meg litt inn. Jeg gjør garantert en dårligere jobb enn normalt også. Har ikke sagt noe til sjefen enda da, føler det er for tidlig.

Er litt i samme båt som deg, veldig trøtt og uvel hele dagen. Høyt tempo hele dagen på jobb, jobber i barnehage og har en veldig aktiv gjeng der. Jeg blir en passiv og småsur voksen når jeg har det vondt og tenker at det ikke er bra for barna heller om jeg ikke fungerer optimalt når jeg er der. Var hjemme på fredag pga store smerter. Denne uken er det vinterferie og lite barn, men jeg må ta det opp med legen på fredag (har time da), for det vanlige tempoet kommer jeg ikke til å klare. Har ikke sagt noe på jobb enda, føler det er for tidlig. Vurderer å be om deltidssykemelding, enten kortere dager eller færre dager per uke, men vet ikke hva vi kommer til å ende på :dead:

Forstår godt hva du mener...!

Nå blir jeg svimmel og utrolig sliten; og greier ikke lenger holde meg stående 8timer i strekk. Synes egentlig ikke jeg er SÅ syk, men.. hvis jeg hadde følt meg i slik form som dette om jeg ikke var gravid, så hadde jeg jo dratt hjem.
Så.. nå er jeg sykemeldt.
Tenkte kanskje prøve jobbe noen timer nå og da, for å se hva jeg greier, men i dag tok det toppen 45 minutter før jeg var så ør og sliten at jeg måtte sette meg.

Fungerer helt fint her. Trøtt noen dager, men da bare sniker jeg meg til litt ekstra kontortid. Satser på å kunne holde dette tempoet en god stund, helst helt frem til sommeren.

Eg har jobba heilt til permisjonsstart dei to andre gongene, og håpar å klara det denne gongen òg:angelic: Virkar som eg er heldig og slepper unna den intense kvalmen og trøttheten, så då er det ikkje så krevande å jobba som normalt enn så lenge i alle fall. Føler virkelig med dåkke som sliter med dette. Håpar det går over jo før jo heller for alle❤️

Jeg ble sykemeldt i dag da jeg traff veggen litt, vi er midt i flytt som strekker seg over landegrenser, vanskelig å komme fram og tilbake pga karanteneregler i begge land, langt å kjøre, etc... Jeg er utmattet og går til vanlig på angstdempende medisiner som jeg har måttet slutte med nå som jeg er gravid. Så i går var jeg heeeelt på bunnen og fikk angst bare av tanken å jobbe i dag, og da har jeg hjemmekontor så jeg behøver ikke komme meg ut av pysjen engang :(:shy:
Har aldri vært så her hormonell under mine tidligere graviditeter, nesten så jeg blir redd for at det er mer enn en der inne :wideyed::nailbiting:

Jobber 100%, men synes det er veldig tøft. Er veldig sliten når jeg kommer hjem, og har ikke overskudd til å finne på noe sprell med de to barna hjemme. Her er kvalmen verst morgen, ettermiddag og kveld, så føler ikke jeg kan bli sykemeldt heller. Jeg klarer jo å gå på jobb...

Er litt i samme båt som deg, veldig trøtt og uvel hele dagen. Høyt tempo hele dagen på jobb, jobber i barnehage og har en veldig aktiv gjeng der. Jeg blir en passiv og småsur voksen når jeg har det vondt og tenker at det ikke er bra for barna heller om jeg ikke fungerer optimalt når jeg er der. Var hjemme på fredag pga store smerter. Denne uken er det vinterferie og lite barn, men jeg må ta det opp med legen på fredag (har time da), for det vanlige tempoet kommer jeg ikke til å klare. Har ikke sagt noe på jobb enda, føler det er for tidlig. Vurderer å be om deltidssykemelding, enten kortere dager eller færre dager per uke, men vet ikke hva vi kommer til å ende på :dead:

Uff, veldig vanskelig dette ja. Forstår godt det er utfordrende når du jobber i barnehage, må sikkert til tider være fysisk tungt også med mye løft og styring. Godt du har time hos lege fredag.

Får kanskje bestille en legetime selv å lufte litt tanker. Føler noen dager fri innimellom kunne hjulpet mye sånn som det er nå i alle fall.

Forstår godt hva du mener...!

Nå blir jeg svimmel og utrolig sliten; og greier ikke lenger holde meg stående 8timer i strekk. Synes egentlig ikke jeg er SÅ syk, men.. hvis jeg hadde følt meg i slik form som dette om jeg ikke var gravid, så hadde jeg jo dratt hjem.
Så.. nå er jeg sykemeldt.
Tenkte kanskje prøve jobbe noen timer nå og da, for å se hva jeg greier, men i dag tok det toppen 45 minutter før jeg var så ør og sliten at jeg måtte sette meg.

Det må være utrolig slitsomt med den svimmelheten.. Syntes det høres veldig fornuftig ut og helt riktig du da får sykemelding nå. Får heller krysse fingrene for at det går over på sikt.

Uff, veldig vanskelig dette ja. Forstår godt det er utfordrende når du jobber i barnehage, må sikkert til tider være fysisk tungt også med mye løft og styring. Godt du har time hos lege fredag.

Får kanskje bestille en legetime selv å lufte litt tanker. Føler noen dager fri innimellom kunne hjulpet mye sånn som det er nå i alle fall.

Ja, det beste rådet jeg har fått her inne er å høre på hva kroppen trenger. Så en samtale med lege hadde sikkert ikke vært så dumt.
Jeg har to kolleger som har gått rundt struttende gravide den siste tiden og har ikke fått inntrykk av at de har noe særlige plager, så jeg sammenligner jo meg selv med dem. Men det går jo ikke i lengden.
Lytt til hva som er best for deg :Heartpink

Det må være utrolig slitsomt med den svimmelheten.. Syntes det høres veldig fornuftig ut og helt riktig du da får sykemelding nå. Får heller krysse fingrene for at det går over på sikt.

Sist svangerskap var jeg dårlig hele svangerskapet..... >< Men litt pause nå, tror jeg gjør godt.
Både pga alt som foregår i kroppen, og det som foregår i hodet.

Jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage og jobbet hele svangerskapet sist uten særlig ubehag... Denne gangen oppleves kroppen helt i ulaget og jeg har sykt kort lunte overfor de andre voksne... Så er jeg som et slips når jeg kommer hjem og så ligger jeg rett ut og skikkelig kvalm på kvelden :meh: Spørs om ikke styrer skal få nyheten i fanget før påske gitt :rolleyes:

Jeg er 65% ufør og har kun en liten deltidsstilling som BPA, der vaktene som oftest er 2-3timer alt fra 1-4 ganger pr uke (hver uke varierer). Jeg håper å stå i den lille jobben jeg har så lenge jeg kan. Har vurdert å plukke opp en jobb til, (samme greia, men for en annen person) for pengene skulle jeg så gjerne hatt... men usikker på hvordan det funker å begynne med ny jobb når jeg bærer baby i magen... :sorry:

100% sykemeldt foreløpig pga kvalmen. Men håper jeg kommer meg tilbake på jobb igjen snart.

Sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme her, som de to andre gangene. Synes kanskje at det føles litt bedre nå de siste par dagene. Er sykemeldt 2 1/2 uke til, håper på gradert etter det! Men å være bussjåfør i by er ikke bare enkelt i denne tilstanden. Hadde håpet på mere arbeid denne runden! :) det som skjer det skjer!

Jeg er så trøtt og ukonsentrert for tiden (er 6+4) og sliter skikkelig med å få gjort noe nyttig på hjemmekontor. Jeg har en veldig selvstendig jobb, så det er ingen som passer på at jeg gjør det jeg skal eller gir meg oppgaver. På en måte er jo det bra, men samtidig kjenner jeg veldig mye på at jeg jo burde få gjort mye mer enn jeg gjør. Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av belastningen av snart et år på hjemmekontor og graviditeten. Vanskelig å vite hva som er hva, siden jeg ikke har opplevd noen av delene før! Jeg prøver å tenke at det er lov at alt ikke blir helt topp når man er gravid, men blir likevel irritert på meg selv. Har tidlig ultralyd neste uke og kommer nok til å fortelle sjefen at jeg er gravid etter det. Da blir det kanskje litt lettere å snakke om det som er utfordrende nå også og finne noen tiltak.

Jeg er så trøtt og ukonsentrert for tiden (er 6+4) og sliter skikkelig med å få gjort noe nyttig på hjemmekontor. Jeg har en veldig selvstendig jobb, så det er ingen som passer på at jeg gjør det jeg skal eller gir meg oppgaver. På en måte er jo det bra, men samtidig kjenner jeg veldig mye på at jeg jo burde få gjort mye mer enn jeg gjør. Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av belastningen av snart et år på hjemmekontor og graviditeten. Vanskelig å vite hva som er hva, siden jeg ikke har opplevd noen av delene før! Jeg prøver å tenke at det er lov at alt ikke blir helt topp når man er gravid, men blir likevel irritert på meg selv. Har tidlig ultralyd neste uke og kommer nok til å fortelle sjefen at jeg er gravid etter det. Da blir det kanskje litt lettere å snakke om det som er utfordrende nå også og finne noen tiltak.

Det er helt klart lov å føle at ikke alt er topp, og du er ikke alene om det. Jeg føler egentlig bare på slapphet og smerter/plager akkurat nå. Jeg endte opp med å måtte fortelle sjefen i går, selv om det er veldig tidlig enda, fordi vi må tilrettelegge dagene mine en periode framover hvis jeg skal kunne komme på jobb og fungere godt mens jeg er der. Tror det er lurt med kommunikasjon. Og så får vi håpe formen blir bedre litt etterhvert :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har også sittet på hjemmekontor et helt år nå, og sliter veldig med motivasjon og konsentrasjon spesielt etter jeg ble gravid. Får dårlig samvittighet for hvor lite jeg får gjort, men samtidig så får jeg relativt få oppgaver. Er en god del digitale møter ila en dag, og det er litt krevende å henge med pga dårlig nettverk hjemme.

Er blitt veldig kvalm og svimmel etter jeg kom til uke 6 og hadde det ikke vært for at jeg var på hjemmekontor og kan tilpasse dagene mine såpass som jeg gjør, så hadde jeg nok vært sykemeldt. Usikker på hva jeg skal gjøre fremover, da jeg merker at det er ubehagelig å stadig droppe møter eller måtte gå midt i pga kvalmen. Føler folk tror jeg sniker meg unna. Skal også på TUL neste uke, og da skal jeg fortelle det til sjefen, så tar vi det derfra! :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har også sittet på hjemmekontor et helt år nå, og sliter veldig med motivasjon og konsentrasjon spesielt etter jeg ble gravid. Får dårlig samvittighet for hvor lite jeg får gjort, men samtidig så får jeg relativt få oppgaver. Er en god del digitale møter ila en dag, og det er litt krevende å henge med pga dårlig nettverk hjemme.

Er blitt veldig kvalm og svimmel etter jeg kom til uke 6 og hadde det ikke vært for at jeg var på hjemmekontor og kan tilpasse dagene mine såpass som jeg gjør, så hadde jeg nok vært sykemeldt. Usikker på hva jeg skal gjøre fremover, da jeg merker at det er ubehagelig å stadig droppe møter eller måtte gå midt i pga kvalmen. Føler folk tror jeg sniker meg unna. Skal også på TUL neste uke, og da skal jeg fortelle det til sjefen, så tar vi det derfra! :)

Kjenner meg igjen i det dere begge skriver. Ved forrige svangerskap ble jeg sykemeldt ganske raskt for kvalmen - var helt utslitt etter å ha reist til jobb og så måtte jeg ta hyppige dopauser for å få noen pusterom (og kaste opp). Det gikk rett og slett ikke.

Nå, på hjemmekontor, merker jeg at jeg ikke klarer å være så «på» i møtene mine som jeg må være og har rett og slett ikke kapasiteten til å imøtekomme alle kravene til sjefen min. Får jo ikke i meg noe mat før i 11-tiden omtrent... jeg jobber i et prosjekt med høyt tempo, så jeg har konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke får gjort alt mitt og såvidt klarer å komme meg igjennom en full arbeidsdag mens alle andre jobber utover kveldene...

«Heldigvis» fikk jeg en kraftig forkjølelse med påfølgende bihulebetennelse, så er nå sykemeldt ut denne uken med noe som er veldig håndfast og som sjefen kan forstå. Har ikke villet fortelle ham om graviditeten ennå av flere grunner, men mest pga faren for SA (har tidligere mistet). Blir nok til at jeg gjør det samme som dere og forteller sjefen det etter jeg har vært til TUL og så ser jeg for meg en gradert sykemelding i noen uker etter det.

Jeg er for første gang glad for at jeg har hjemmekontor(vært mer eller mindre bare hjemme siden mars 2020), for jeg er så trøtt og sliten men kommer meg greit igjennom dagene. Sitter i digitale møter og knasker ritz og lovehearts og det fungerer absolutt mye bedre enn om jeg hadde vært på kontoret:hilarious:litt bedre form nå (8+3), og håper jeg holder ut lenge :)

Back
Topp