Jobben din?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
Hva gjør en barnevernkurator? Nysgjerrig på barnevernutdanningen:)

Nå jobber jeg med tiltak på ungdomsteam. Det vil si at det er andre som tar i mot meldinger og beslutter om det er noe å gå videre med. Om de mener den skal gås videre med har jeg en oppstartssamtale med foreldrene samt melder om det er hensiktsmessig. Der snakkes det om ulike hjelpetiltak og tilbud vi kan gi, og så er det mitt ansvar å skrive tiltaksplan, og sørge for at tiltakene gjennomføres.
Det varierer nov litt hvordan de ulike barneverntjenestene er organisert rundt om i kommunene :-)
Jeg er forøvrig sosionom, så det finnes flere veier til yrket :-)

Hva tenker du deg videre? :) studerer for å bli barnehagelærer, men lurer på veien videre :)

Jeg har lyst å jobbe med barn og familier på en annen måte, men har ikke helt funnet ut hva enda. Men muligens institusjon eller noe. Har bestemt meg for å vente til etter evt barn før jeg bytter :) mye av jobbene jeg nå ser litt på søker sosionomer og barnevernspedagoger, så mulig jeg må på skolebenken igjen. Har en videreutdanning, men vet ikke helt om det holder :)

Jeg jobber i barnevernet.
Har tidligere jobbet i butikk, barnehage og skole :)

Vil du fortelle litt om jobbhverdagen din? Snuser veldig på barnevernspedagog altså :p
Ja, er det noe spesielt du vil vite? :) Jeg er veldig fornøyd med jobben min, men klart at den er tung og ikke alltid like lett. Du må være klar over at det stilles et helt ekstremt stort press på deg som person veldig ofte. Men hvis du kan takle det så er det absolutt en god jobb og virkelig en jobb som trengs!

Jeg er videreutdannet da, og har en ganske spesiell retning innenfor det jeg jobber med så min hverdag er ikke helt representativ akkurat nå - men jeg kan fortelle om min gamle? (nå er jeg jo på perm, så nå har jeg ikke noe hverdag utenom å bytte bleier og mate babyen)

Ja, er det noe spesielt du vil vite? :) Jeg er veldig fornøyd med jobben min, men klart at den er tung og ikke alltid like lett. Du må være klar over at det stilles et helt ekstremt stort press på deg som person veldig ofte. Men hvis du kan takle det så er det absolutt en god jobb og virkelig en jobb som trengs!

Jeg er videreutdannet da, og har en ganske spesiell retning innenfor det jeg jobber med så min hverdag er ikke helt representativ akkurat nå - men jeg kan fortelle om min gamle? (nå er jeg jo på perm, så nå har jeg ikke noe hverdag utenom å bytte bleier og mate babyen)
Lurer kanskje litt på hvordan type stillinger som finnes innenfor denne sektoren :)

Ordrebehandler med administrative oppgaver. Gjør også en del oversettelser for bedriften fordi jeg har en bachelor og mastergrad i engelsk.

Back
Topp