Jobbe redusert.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvor stor stilling har du?
Kun dagtid, turnus eller hva:)?

Hvor mye kunne du tenkt deg å jobbe?

Jeg har 100% turnus per dags dato, men det er helt uaktuelt å komme tilbake til.

Så er i tenkeboksen på hvor mye...

Har 100% stilling, og i utgangspunktet 7-15 :) regner med det blir sånn når jeg kommer tilbake også.
Har ikke mulighet for å jobbe redusert pga økonomi, men drømmen hadde vært 50%. Eller bare hjemmefrue ;)

Jobber 100%. Fra 8-16. Må fortsette med det da vi ikke har anledning til noe annet pga økonomi.

Med jentene kom eg tilbake til 80% turnus, og det var meir enn nok. No har eg 100 % kontorjobb med fleksitid. Skal begynne 50% dei første 3 mnd, så skal eg prøve full jobb. Håpar det går greit. Er ikkje alltid så lett å vite korleis det går, men veit ikkje om eg har hørt om nokon som angra på at dei var meir heime..

Jobber 100 % dagtid :) tar feriedag 1 dag i uka de første 15 ukene etter pappapermen er ferdig. Det samme gjør sambo. Så da blir det 4 dager hjemme og 3 dager i uka hos bestemor/barnehage for lille de første månedene :)

Må tilbake i 100% på økonomi, men har heldigvis flexitid. Vurderer å jobbe lenge en dag i uka, og gå tidligere de 4 andre. Sånn for å maksimere tid med lille :)

Ok greit å høre hvordan dere tenker og hvordan det er hos dere.
Selvsagt spiller økonomi inn.
Vi har mulighet til at jeg jobber mindre, men spørsmålet er hvor mye.
Kommer også til å være litt på tilbudssiden på dette i forhold til arbeidsgiver...hva ville passet det best, 50,60 eller 70% for eks. Det er alltid lurt det;)

Hadde et vikariat som gikk ut når jeg begynte i permisjon, og har derfor ikke noe særlig og gå tilbake til ;)
Men jeg skal inn igjen på hver 3 helg fra november av, også skal jeg prøve og få til at jeg får jobbet 1 natt den ene uka og muligens 2 netter den andre uka. Da er det bestemor som passer mens jeg sover :)
Jeg skal jobbe i sommer og forskyver dermed permisjonen min.
Pluss at jeg begynner på skole snart ;)

Er i samme tanker som deg. Har fått 100% turnus, men det er uaktuelt. Kommer til å søke perm fra noe av det, men er usikker på hvor mye. Tenker å jobbe 70/80 kanskje..?

Er i samme tanker som deg. Har fått 100% turnus, men det er uaktuelt. Kommer til å søke perm fra noe av det, men er usikker på hvor mye. Tenker å jobbe 70/80 kanskje..?
Ja, skal snakke med sjefen om det her også.
100% er alt for mye!! Og så mye kvelder, nei fysj..passer ikke oss

Nå ble jobben min lagt ned da jeg gikk ut i permisjon, så har ikke noe å komme tilbake til :-( så søker, og ønsker å jobbe fult og burde det mtp økonomi, men hadde vært fint å jobbe litt mindre om vi hadde hatt mulighet til det :-)

Ok greit å høre hvordan dere tenker og hvordan det er hos dere.
Selvsagt spiller økonomi inn.
Vi har mulighet til at jeg jobber mindre, men spørsmålet er hvor mye.
Kommer også til å være litt på tilbudssiden på dette i forhold til arbeidsgiver...hva ville passet det best, 50,60 eller 70% for eks. Det er alltid lurt det;)
Jeg jobber 60. Fikk mulighet til å gå opp i 80, men da hadde vi måttet økt sfo plassen til E, og L måttet jatt større plass i bhg når hun skal begynne. Jobber jo i en annen kommune også, så hadde blitt mer pendlig og. Regna på det og hadde kommet til å sotte igjen med rundt hundrelappen elstra i mnd. Så takka nei. Hadde jo tjent på det ift feriepenger og pensjon, men... nå kan jeg gå hjemme med lille to dager i uka også. Satser på å heller få økt stillinga mi når barna er litt større igjen. Vi blir ikke rik, men det hadde vi ikke blitt på 80% stillinga mi heller.

Jeg jobber 60. Fikk mulighet til å gå opp i 80, men da hadde vi måttet økt sfo plassen til E, og L måttet jatt større plass i bhg når hun skal begynne. Jobber jo i en annen kommune også, så hadde blitt mer pendlig og. Regna på det og hadde kommet til å sotte igjen med rundt hundrelappen elstra i mnd. Så takka nei. Hadde jo tjent på det ift feriepenger og pensjon, men... nå kan jeg gå hjemme med lille to dager i uka også. Satser på å heller få økt stillinga mi når barna er litt større igjen. Vi blir ikke rik, men det hadde vi ikke blitt på 80% stillinga mi heller.

Jeg ville valgt som deg.
Sjefen ringte meg faktisk i går, og vi snakket litt om det da.
Pensjon tenker jeg faktisk ikke på, da jeg fokuserer på her og nå og det er barna som betyr mest! De er bare små engang. Det å ha muligheten til å ha de hjemme noen dager, korte dager osv. betyr så mye:)

Har 4 dager i uken :) 3 dager med 9-16 å en med 11-16 :D fri hver onsdag :) med tre barn så er det en travel dag :p

Jeg ville valgt som deg.
Sjefen ringte meg faktisk i går, og vi snakket litt om det da.
Pensjon tenker jeg faktisk ikke på, da jeg fokuserer på her og nå og det er barna som betyr mest! De er bare små engang. Det å ha muligheten til å ha de hjemme noen dager, korte dager osv. betyr så mye:)
Ja ikke sant! Akkurat det jeg også tenker. De er bare små en gang ♡♡ jeg hadde muligheten til å være mere hjemme med største da han var liten og angrer bittert på at jeg ikke gjorde det.

Jeg skulle gjerne ha jobbet mindre, men det er vanskelig i min bransje/firma. En normal arbeidsuke går fort opp i 50-60 timer, men det går jo ikke nå som vi har en liten en.

Vi er privilegert økonomisk sett, så det vil ikke være noe problem for meg å gå hjemme. Vi har heller ikke barnehageplass, og regner heller ikke med å få, så mulig jeg blir hjemme til august 2017. Da vil jeg nok forsøke å søke en annen jobb, som lettere kan forenes med småbarnslivet:)

Back
Topp