jobbe på rema, handle på kiwi

lima87

Gift med forumet
hva tenker dere om det her?
er det bare jeg som synst det er litt rart?

greit nok om man jobber på rema og handler inn fra andre butikker om det er mega tilbud...
men gå fast å handle på en annen butikk enn den du jobber på? [8|][&:]

må sies at vi bor på landet da... her er 2butikker i bygden. og rema-mannen er alltid å handler på kiwi[8|] mulig det bare er jeg som synst det er litt merkelig...

Jeg synes ikke det er merkelig.. Jeg jobbet på kiwi.. Handlet bare i vår butikk hvis jeg hadde glemt lunsj pakke.. Vi hadde ingen fordeler med å jobbe der.. Jeg måtte betale for POSENE!!! Så hvorfor støtte de?? Min mening.. 

Jeg jobber på meny og handler på kiwi. fordi det er billigere der. Skjønner godt at denne rema mannen handler på kiwi jeg[:)] er mye bra first price på kiwi og på rema så har de nesten bare de landlord varene og noe av det er ikke så bra (synes jeg[;)]) og brødet å rema er ikke like godt som på kiwi[:)] Merker at jeg har en lite forkjærlighet for kiwi her[8D] når jeg jobbet på ica maxi så handlet jeg heller nesten aldri der..

hmm.. kansje det er normalt da [8D] hehe
hadde ikke tenkt over det i en by liksom, men det er litt rart bare her på bygden[:D]
pitte lite sted, der alle kjenner alle... det er jo "rema-mannen" og "kiwi-damen" liksom [8D]

Vel nå er vel kiwi billigere enn rema da.... I hvertfall first price (tror jeg) Er jo mulig han har dårlig råd å må spare in litt? Hadde ikke tenkt så mye over det  iegentlig.

ORIGINAL: Evens*mamma

Jeg synes ikke det er merkelig.. Jeg jobbet på kiwi.. Handlet bare i vår butikk hvis jeg hadde glemt lunsj pakke.. Vi hadde ingen fordeler med å jobbe der.. Jeg måtte betale for POSENE!!! Så hvorfor støtte de?? Min mening.. 

ehmm.. det å betal for vara i sin egen butikk e no strengt tatt ikke ainna einn forventa væll??[&:] Æ har jobba på dagligvare i mange år og aldri forventa å få nå gratis dær?!

Så tbake te saken - æ e av deinn typen som e ganske lojal dær..handle på andre butikka hvis det bli enklest og billigst, men så læng butikken æ jobbe på e i nærheten av dær æ bor så tar æ hovedinnkjøpan dær[;)] syns d hørtes megasært ut når d e bare 2 butikka i bygda... [8|] vi fikk faktisk beskjed om at dæm ønska vi ikke handla te konkurrentan!

ORIGINAL: tuppa86

ehmm.. det å betal for vara i sin egen butikk e no strengt tatt ikke ainna einn forventa væll??[&:] Æ har jobba på dagligvare i mange år og aldri forventa å få nå gratis dær?!

Så tbake te saken - æ e av deinn typen som e ganske lojal dær..handle på andre butikka hvis det bli enklest og billigst, men så læng butikken æ jobbe på e i nærheten av dær æ bor så tar æ hovedinnkjøpan dær[;)] syns d hørtes megasært ut når d e bare 2 butikka i bygda... [8|] vi fikk faktisk beskjed om at dæm ønska vi ikke handla te konkurrentan!

ja ikkesant...
tenker oxo på det med å være lojal med der man jobber...
nå har jeg aldri jobbet i butikk, så jeg aner jo ikke hva de mener og sier å sånn der da..

Jeg jobber på rema og handler på rema[:D]
MEn jeg pleier å handle bleier på kiwi og i div andre butikker om det er tilbud osv.

Fordi hvert brød og hver pose som betales ut fra den butikken, gjør at du har en jobb og gå til[8|] Men posen kunne du kanskje sluppet, ikke det jeg meiner, men og "straffe" jobben sin og ikke handle der, blir for dumt...!

Sambo er butikksjef på en ICA-butikk, og det er jo ikke akkurat billig å ta helgehandelen der. Hender vi handler småting og en sjelden gang storhandelen der, men handler oftere på Kiwi. Syns det blir for dumt å føle seg presset til å handle der bare fordi man jobber der, når man kan få samme varene billigere i en annen butikk.

jeg hadde en periode hvor jeg kun handlet på en annen butikk enn der jeg jobbet...for å få handle ifred.. og ikke måtte "jobbe" når jeg hadde fri..

Jeg jobber selv på Kiwi og jeg handler KUN på butikken jeg jobber i. Om vi ikke har det jeg trenger så kjører jeg til den andre Kiwi butikken. Jeg syns ikke det ser bra ut når en rema ansatt handler på Kiwi, ihvertfall ikke når det skjer i uniform! Det handler om hvilke signaler enn sender til kundene også. Hvorfor skal de handle på butikken du jobber i om du ikke gjør det selv en gang?? Det går på lojalitet overfor arbeidplassen også syns jeg. De få gangene jeg har vert innom rema butikken etter jeg begynte i Kiwi har det vert kunder som har kjent meg igjen og kommentert på en spøkefull måte at jeg er hos konkurenten.

men hva om man jobber på telenor, men bruker netcom ?[&:]
det blir jo samme greiene...

mulig jeg er rar som i det heletatt tenker på det [8D]

ORIGINAL: lima87

men hva om man jobber på telenor, men bruker netcom ?[&:]
det blir jo samme greiene...

mulig jeg er rar som i det heletatt tenker på det [8D]

jeg jobber i NEtCom og flere av mine kolleger har abonnement fra "konkurrenter". Men vi skal jo ha en viss peiling på hva konkurrenter har å by på da :)

Rema er forresten billigere enn Kiwi på det meste. Jeg har spart litt penger etter jeg begynte å handle på Rema. Billigproduktene har ca samme pris osveralt tror jeg

jeg jobbet på ica å handlet på kiwi..

synes ikke det var noe rart..

jeg jobbet på bunnpris, får jo ikke rabatter, og går ikke ut over min lønn hvor mye vi selger å det brydde jeg meg ikke om, kjøpte alltid med melk, brød av å til middag derfra etterjonn, men mnd handelen var fremdeles på Coop Obs altså!![:)]

jaja... ser ut som det er ganske normalt da...
jeg ska la rema-mannen få gå i fred på kiwi jeg da [:D]

ORIGINAL: lima87

jaja... ser ut som det er ganske normalt da...
jeg ska la rema-mannen få gå i fred på kiwi jeg da [:D]

er ikke det steng nå?[8D]

hahahahha, samme hvor man handler og jobber vel.

Husker når jeg jobbet i butikk og bensinstasjon, folk fikk elt sjokk hvis de så meg i en butikk eller en annen bensinstasjon[:-] Akkurat som jeg ikke eksisterte utenfor der jeg jobbet[8D]

syns ikkje man skal dømme noen etter kor man handler.. man handler gjerne der det e billigst, der de har best utvalg, gjerne nærmeste butikk.. alt ettersom.. eg jobbet på det som het drageset før, men handlet på rema forde om..[:)]

Back
Topp