Jobbe natt

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen andre her som jobber natt? Hvordan fungerer det for dere? ☺

Jeg har måttet kaste inn håndkle en liten periode nå. Kvalme,oppkast og null energi gjør at jeg har det bedre hjemme akkurat nå.

Jeg har kuttet ut natt. Fått legeattest. Så jeg går nå bare kveld og dag.

Sist svangeskap gikk jeg natt til jeg var i uke 26 eller der omkring.
Da begynnte bt å vise at det ikke var greit( høyt) etter jeg sluttet med natt, gikk det ned igjen.

Denne gangen tørr jeg ikke da det er en liten risiko for abort ved nattarbeid.
Vi har prøvd så lenge, og ble ivf tilslutt. Så jeg tørr ikke ta noen sjanser denne gangen.

Jeg har egentlig netter i turnus, men tenkte snakke med legen om det på mandag. Har ikke energi til å snu døgnet og blir fryktelig uvell på kveldstid. Ille nok å jobbe kveld. Dag går greit. :-)

Jeg har kuttet ut natt. Fått legeattest. Så jeg går nå bare kveld og dag.

Sist svangeskap gikk jeg natt til jeg var i uke 26 eller der omkring.
Da begynnte bt å vise at det ikke var greit( høyt) etter jeg sluttet med natt, gikk det ned igjen.

Denne gangen tørr jeg ikke da det er en liten risiko for abort ved nattarbeid.
Vi har prøvd så lenge, og ble ivf tilslutt. Så jeg tørr ikke ta noen sjanser denne gangen.

Jeg skjønner. Ikke alltid like lett det med nattarbeid har jeg skjønt. Noen tåler det bra andre ikke.
Jeg har også litt høyt bt når jeg har jobbet natt (fått det sjekket). Jobber en uke i strekk og så fri en uke. Jobber også alene så har ingen som kan gjøre de tingene jeg eventuelt ikke får gjort. Jeg jobber kun natt så har ingen mulighet for å gå over til dag/kveldsvakter i stede da det er forskjellige arbeidsoppgaver/rutiner. Har også hørt om risikoen for abort ved å jobbe natt og det også gjør meg bekymret. Men har jordmortime på mandag så tenker å ta det opp med henne og høre hva hun tenker om det også.

Jeg har egentlig netter i turnus, men tenkte snakke med legen om det på mandag. Har ikke energi til å snu døgnet og blir fryktelig uvell på kveldstid. Ille nok å jobbe kveld. Dag går greit. :)

Skjønner jeg godt. Ikke bare bare å være på topp om kvelden/natten heller. Håper dere finner ut hva som er best for deg :) jeg skal til jordmor på mandag og tenker å ta det opp med henne for å høre hva hun synes siden jeg kun jobber natt og ikke har mulighet for å gå over til dag/kveldsvakter :)

Jeg skjønner. Ikke alltid like lett det med nattarbeid har jeg skjønt. Noen tåler det bra andre ikke.
Jeg har også litt høyt bt når jeg har jobbet natt (fått det sjekket). Jobber en uke i strekk og så fri en uke. Jobber også alene så har ingen som kan gjøre de tingene jeg eventuelt ikke får gjort. Jeg jobber kun natt så har ingen mulighet for å gå over til dag/kveldsvakter i stede da det er forskjellige arbeidsoppgaver/rutiner. Har også hørt om risikoen for abort ved å jobbe natt og det også gjør meg bekymret. Men har jordmortime på mandag så tenker å ta det opp med henne og høre hva hun tenker om det også.

Arbeidsgiver har jo plikt til å tilrettelegge for deg da, så da må arb giver tilrettelegge dag og kveldsjobbing.

Arbeidsgiver har jo plikt til å tilrettelegge for deg da, så da må arb giver tilrettelegge dag og kveldsjobbing.

Ja, men det har de ikke gjort for de som har blitt gravide før meg. Uansett om de har jobbet dag/kveld eller natt, så tviler på at de gjør det for meg også.

Last edited:
Ja, men det har de ikke gjort for de som har blitt gravide før meg. Uansett om de har jobbet dag/kveld eller natt, så tviler på at de gjør det for meg også.
Men hvis de ikke gjør det har du krav på svangerskapspenger. Jeg har bare 2-delt turnus og jobber dag/kveld. Er hjemme 23:30 etter kveld og må dra 7, på dagvakt dagen etter. Det funker ikke for meg. Jordmor fylte ut skjema om tilrettelegging fra Arbeidstilsynet og nå har jeg kun dagvakter men får betalt som om jeg jobbet kveld også.

Jobber tredelt turnus, men etter at jeg ble gravid har jeg fått legeattest på å ikke jobbe natt. Nå har jeg i tillegg "høyrisiko-svangerskap", men uansett bør man få slippe nattevakter all den tid det gir økt risiko for abort mener nå jeg..

Back
Topp