Jobbe litt mens man er i permisjon...?

~Blikk~

Elsker forumet
Jeg kunne tenke meg (hvis alt går bra) å jobbe ca 1 dag i uken etter babyen har kommet (får baby i oktober og ser for meg å jobbe bittelitt fra januar), hvordan går jeg frem med skjemaer ol for å få dette til, hvis det overhodet er mulig? Jeg har aldri søkt om permisjon ol, så føler meg litt lost, men vil gjerne ha litt veiledning selv om det er en stund til babyen kommer.
Vil jeg tape noe på dette økonomisk? Jeg ser for meg å "ta igjen" de dagene jeg har jobbet når permisjonen egentlig ville vært over hvis jeg ikke hadde jobbet. 

Vet ikke om dette  bare er rart og rotete jeg, men håper det kommer frem hva jeg spør om
 
Hei!

Ønsker du å jobbe samtidig som du har permisjon avtaler du det med arbeidsgiver og sender oss en søknad om gradert uttak av foreldrepenger. Jobber du 20% får du 80% foreldrepenger, jobber du 40% får du 60% foreldrepenger osv. Permisjonsdagene du jobber blir lagt til på slutten av permisjonen slik at den totale permisjonen blir like lang, bare fordelt over en lengre periode.

Gradert uttak og lenke til søknadskjema.

Husk at du også må søke om foreldrepenger i god tid før permisjonen starter (starter 3 uker før termin), informasjon og lenke til søknadsskjema.

Lykke til :-)
 
Back
Topp