Jobbe i barnehage

Huffsa

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Jeg vurderer å søke barnehagelærer til høsten. Men lurer litt på hvordan mulighetene for å få jobb etter endt utdanning er?
Noen som har peil? :)

Det er gode jobbmuligheter som barnehagelærer. Hos oss (jobber med lærerutdanning i en av de store byene) er det mange som har sikret seg jobb i løpet av siste semester i studiet og som starter rett etter fullført utdanning [emoji4]

Det er mange om beinet, så det er noe å tenke på.
Utdannelsen er veldig mye tyngre enn mange ser for seg, og jobben også, men det er veldig spennende, og givende. :)

Kommer an på hvor du bor :) i Oslo så er det nok ikke like vanskelig å få, men ser at andre kan slite på små steder. Men anbefaler utdanningen. Skal levere bachelor nå i mai :)

Dytter opp denne:) Kjekt med flere synspunkt på saken:)

Nå kommer det vel en pedagognorm, så du er nok nærmest sikra jobb.

Nå kommer det vel en pedagognorm, så du er nok nærmest sikra jobb.

Det tør vi ikke håpe på, og den normen er fremdeles aaaaltfor dårlig, pluss at det sitter mange "i kø" og venter, men det blir selvfølgelig bedre enn det har vært, ja. :)
"Problemet" er at det samtidig jobbes med at alle som jobber i bhg skal ha en formell utdannelse innen 2020, noe som betyr at alle nå vil være utdannet (flott!), men det holder med f.eks. barne og ungdomsarbeider eller tilsvarende, for å få jobb "på gulvet."
Heller ikke ped.leder-stillingene, som oftest er det barnehagelærere sikter på, krever utdannelsen barnehagelærer, noe den absolutt burde gjort, for det finnes faktisk ikke såkalte "tilsvarende utdannelser," da det feltet er i voldsom utvikling.

Jeg vurderer å søke barnehagelærer til høsten. Men lurer litt på hvordan mulighetene for å få jobb etter endt utdanning er?
Noen som har peil? :)
Gode muligheter, men mange av de jobbene som lyses ut er som kun barnehagelærer og ikke som pedagogisk leder. Det vil si at du ikke har lederansvar på avdeling og dermed ofte dårligere lønn. I mange barnehager er du heller ikke del av det pedagogisk lederteamet i barnehagen. Smak og behag hva en foretrekker, men selv liker jeg best en pedagogisk leder stilling :happy:

Back
Topp